بازدید 17607
۸
هیات‌رئیسه فدراسیون سه‌شنبه برنامه‌ها را بررسی می‌کند

از ۷مربی ایرانی برای سرمربیگری تیم ملی برنامه خواستند؛ یحیی حذف شد!

برخی از این هفت کاندیدای ایرانی پیشاپیش پذیرش هدایت تیم ملی را به دلیل نداشتن شانس یا حضور در کوران مسابقات باشگاهی رد کرده اند پس مخالفت باشگاه پرسپولیس و یا عدم تمایل شخصی گل‌محمدی نمی‌تواند دلیل کنار گذاشته شدن او از لیست فعلی باشد. 
کد خبر: ۱۱۶۵۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۶ 25 February 2023

نشست تعیین‌کننده هیات رئیسه فدراسیون فوتبال روز سه‌شنبه همین هفته به منظور تصمیم‌گیری برای انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال ایران برگزار و برنامه‌های چندین مربی ایرانی و شاغل در لیگ برتر بررسی می‌شود.

به گزارش تابناک ورزشی، فدراسیون فوتبال ظرف ۲۴ ساعت اخیر از امیر قلعه‌نویی، حسین فرکی، جواد نکونام، فرهاد مجیدی و مهدی تارتار برنامه کوتاه مدت تا زمان برگزاری جام ملت‌های آسیا را خواسته است.

از بین این مربیان قلعه‌نویی و تارتار در لیگ ایران صاحب تیم هستند و گل‌گهر و ذوب‌آهن را هدایت می‌کنند. فرهاد مجیدی در امارات روی نیمکت الاتحاد کلبا نشسته و بعید است فدراسیون برای رضایتنامه او پولی بدهد. هرچند احتمال قطع همکاری فرهاد با توجه به نتایج اخیرش وجود دارد. 

جواد نکونام به تازگی با استعفای عجیب از هدایت فولاد خوزستان در آستانه مصاف با الهلال عربستان، بدون تیم شده است و حسین فرکی نیز مدتهاست که مربی تیمی نبوده! 

عجیب اینکه فدراسیون فوتبال شایعات اخیر در مورد حذف یحیی گل‌محمدی از لیست کاندیداها به دلیل مواضع اجتماعی چندماه اخیرش را با اعلان این اسامی تایید کرده است. 

همچنین به گفته مدیران ارشد فدراسیون فوتبال ساکت الهامی سرمربی هوادار و حمید مطهری سرمربی نساجی قائمشهر نیز قرار است برنامه های خود را به فدراسیون فوتبال ارائه کنند! 

دعوت از این دو نفر ، به طور کامل زمزمه‌های تحریم یحیی گل‌محمدی از سوی فدراسیون فوتبال را جدی کرده است. لازم به ذکر است که برخی از این هفت کاندیدای ایرانی پیشاپیش پذیرش هدایت تیم ملی را به دلیل نداشتن شانس یا حضور در کوران مسابقات باشگاهی رد کرده اند پس مخالفت باشگاه پرسپولیس و یا عدم تمایل شخصی یحیی گل‌محمدی نمی‌تواند دلیل کنار گذاشته شدن او از لیست فعلی باشد. 

از ۷مربی ایرانی برای سرمربیگری تیم ملی برنامه خواستند؛ یحیی حذف شد!

یحیی بدون تردید موفق‌ترین مربی ایرانی چندسال اخیر فوتبال ایران است که موفق شد با پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا هم راه پیدا کند و قهرمان لیگ شود و حذف نام او از بین گزینه‌ها، تاثیر موضع‌گیری سیاسی او در عدم انتخابش را نشان می‌دهد. 

علی دایی نیز که وضعیتی تقریبا مشابه یحیی گل‌محمدی داشته است نیز در فهرست نامزدهای سرمربیگری تیم ملی جایی ندارد. 

رییس فدراسیون فوتبال پیش از این اعلام کرده بود که این فدراسیون در جمع‌بندی‌های خود با توجه به مسائل تحریمی و محدودیت‌های انتقال وجه از طریق سیستم بانکی به خارج از کشور، به انتخاب یک گزینه ایرانی برای تیم ملی رسیده است.

این فدراسیون که در تدارک برگزاری دو دیدار دوستانه مقابل عراق و روسیه در نوروز ۱۴۰۲ برای تیم ملی است، در نظر دارد هر چه زودتر سرمربی تیم ملی را انتخاب کند.

البته با وجود اعلام فدراسیون، همچنان گزینه‌های خارجی هم مدنظر فدراسیون هستند و امکان همکاری با مربیان خارجی شاغل در ایران یا باسابقه حضور در فوتبال کشور جزو برنامه‌ها است.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
با این مربیان، ره به جایی نخواهیم برد.
نکونام و مطهری و مجیدی و تارتار که در قواره تیم ملی نستند.
فرکی که سالهاست در حال استراحته.
فقط می مونه قلعه نوعی که بتونه روی نظم و انضباط تین هم موثر باشه و بقیه ازش حرف شنوایی داشته باشند.
بهتر ، تمرکزش به تیم پرسپولیس باشه بهتره ،یحیی و آون دسته از مربیانی که از علی کریمی و ب خورد با مردم تو روزهای اعتراضی حمایت کردن کنار گذاشته میشن و آدم فروشان مربی تیم ... میشن
هیچکدوم بدرد نمیخورن کس دیگری هم نداریم در کشور
یحیی فقط نتایج درخشانی گرفته که نمیزارن سرمربی بشه
این همه بازی جدید تاج هست برای کش دادن موضوع
سه ماهه در حال انتخاب سرمربی هست
اول 20 تا گزینه
دو ماه بعد 15 تا گزینه
2 ماه بعد از آن 10 گزینه
و این قصه ادامه دارد
بیسواد ها هم میدونن شایسته ها رو کنار میذارین و بیکفایت های حلقه بگوش رو انتخاب میکنید
واقعا جای تاسف داره.بجای شایستگی،اینکه جز خودی‌ها باشی یا نخودی‌ها در انتخاب افراد موثر هست. من استقلالی هستم ولی هیچکدوم این مربی‌ها به درد تیم ملی نمی‌خورن. تنها گزینه قابل تامل قلعه نوعی هست که البته ایشون هم در تیم ملی امتحانشون رو پس دادن. ای کاش که ترکیب گل‌محمدی و مطهری امتحان میشد که حداقل کارنامه قابل قبولی داشتن
پاسخ ها
شهروند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
اولا -گل محمدی بدون مطهری یعنی صفر.دوما -گل محمدی این سه ساله برای پرسپولیس چه آورده ای داشته جز نابودی آن.هر روز وضع تیم بدتر میشه.سوما-کار فوتبال ملی ما با این تیمها و این فوتبالیستها و این مربیها و این دوره ها و این داورها و این اسپانسرها و....خیلی امیدی بهش نیست.والسلام.
فقط اون بچه ای که الان تو اماراته برای سرمربی گری تیم ملی مناسبه !!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان