بازدید 2480

این‌بار یک دادستان آمریکایی به جان تیک تاک افتاد

دادستان ایالت فلوریدا از اپل و گوگل خواست تا برنامک‌های خارجی را در بازارهای برنامک خود نشان دار کنند، مشخصاً منظور وی تیک تاک چینی بوده است.
کد خبر: ۱۱۶۵۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴ 24 February 2023

 

به گزارش تابناک به نقل از برنا-  اشلی مودی (Ashley Moody)، دادستان کل ایالت فلوریدا، در نامه‌ای به مدیران عامل شرکت‌های اپل و گوگل پیشنهاد داده تا این دو شرکت اپلیکیشن‌های تولیدشده و یا تحت مالکیت شرکت‌های خارجی را در فروشگاه‌های دیجیتالی خود با آیکونی مشخص نشان‌دار کنند.

این دادستان جمهوری‌خواه در نامه‌ی خود به‌طور مستقیم به اپلیکیشن تیک تاک اشاره کرده که سالانه روی گوشی‌ بسیاری از کاربران نصب می‌شود. تیک تاک تحت مالکیت شرکت چینی بایت دنس بوده و تا به حال چندین بار به عنوان تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا شناخته شده است.

بر اساس گزارش‌های قبلی، تیک تاک با ردیابی آن‌چه کاربران روی کیبورد داخلی اپلیکیشن تایپ می‌کنند، اطلاعات شخصی آن‌ها را به سرقت می‌برد. اشلی مودی با اشاره به اهمیت حفظ حریم خصوصی کاربران نسبت به حضور سه اپلیکیشن چینی در رده‌های اول تا سوم برترین اپلیکیشن‌های اپ استور و پلی استور و دانلود آن‌ها توسط میلیون‌ها آمریکایی ابراز نگرانی کرد.

در حال حاضر ایالاتی مانند مریلند، تگزاس، داکوتای جنوبی و اوکلاهاما استفاده از تیک تاک در دستگاه‌های دولتی را ممنوع کرده‌اند و دستور حذف این اپلیکیشن از گوشی اعضای مجلس نمایندگان آمریکا نیز صادر شده است. همچنین کشف اخیر کد منبع یک شرکت روسی به نام Pushwoosh در هزاران اپلیکیشن فروشگاه اپ استور منجر به افزایش نگرانی‌ها در خصوص امنیت و حریم خصوصی کاربران شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست