بازدید 1575
۱

نظارت بر بازار شب عید جدی باشد

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: از آنجایی که تعداد نیروهای سازمان تعزیرات برای نظارت بر بازار کم است، باید از ظرفیت بسیج هم برای نظارت بر بازار شب عید استفاده شود.
کد خبر: ۱۱۶۵۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳ 24 February 2023

به گزارش «تابناک»، حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر ضرورت کنترل بازار و قیمت کالاهای اساسی، گفت: یکی از دلایلی که باعث می‌شود اوضاع بازار به هم بخورد و قیمت‌ها سرسام‌آور شود، ضعف نظارتی است و ضعف افرادی است که برای نظارت بر بازار به کار گرفته می‌شوند.

وی اظهار داشت: برای مثال، الان گوشت وارد کشور می‌شود و سوال این است که آیا این گوشت واقعاً به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد یا آنکه به رستوران‌ها و مهمانپذیرهای آن‌چنانی که غالباً هم ارتباطاتی با مبادی توزیع دارند، می‌رسد؟

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مشکل عمده ما آن است که در توزیع و نظارت بر توزیع اشکال داریم و واسطه‌ها بسیار زیاد است. متأسفانه برخی از وزرا هم غالباً شعار می‌دهند و در مقام شعار و گفتار زرنگ هستند اما در عمل کاری نمی‌کنند.

نقدعلی تاکید کرد: توصیه بنده آن است که رئیس جمهور شخصاً ورود کند و مهار بازار را در دست بگیرد. علت این مسئله آن است که بسیاری از اوقات گزارشهایی به دولت و رئیس‌جمهور داده می‌شود که با واقعیت‌های کف میدان انطباق ندارد. باید نظارت دقیق باشد تا وضعیت سفره مردم در ماه رمضان و عید نوروز که با هم تلاقی پیدا کرده است، مطلوب باشد.

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی درباره عملکرد سازمان تعزیرات حکومتی برای نظارت بر بازار و قیمت‌ها، گفت: یکی از مشکلات آن است که سازمان تعزیرات حکومتی از نظر تعداد نیرو، کادر عملیاتی و تجهیزات ضعف جدی دارد و در برخی از شهرستان‌ها گستره کار بسیار زیاد و نیرو کم است. البته قرار بر این شد که بسیج هم به آنان کمک کند که اگر سازمان تعزیرات از بسیج برای نظارت بر بازار به ویژه بازار شب عید امداد بگیرد و آن‌ها را هم به کار بگیرد، در نظارت بهتر می‌توان عمل کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱
خیلی مدیریت کشور و بازار را جدی نگیرید...
مثل همیشه شوخی باشه...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار