بازدید 10286

دوپینگ ملی‌پوش والیبال ایران مثبت درآمد

کد خبر: ۱۱۶۵۲۱۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۱ 23 February 2023

ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو)،‌ اواسط بهمن ماه اعلام کرد دوپینگ 4 ورزشکار در رشته‌های والیبال، بسکتبال، کشتی مثبت شده و پرونده این ورزشکاران در مرحله رسیدگی قرار دارند ولی از آنجایی که رأی قطعی برای ورزشکاران دوپینگی صادر نشده، اسامی آنها را اعلام نکرد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ با این حال طبق شنیده‌ها والیبالیست دوپینگی، امیرحسین توخته، بازیکن تیم ملی ایران و تیم هراز آمل است که تیمش در دو بازی مرحله پلی‌آف لیگ برتر با حضور او بر فولاد سیرجان غلبه کرد و راهی نیمه نهایی شد.

توخته این ماده را برای درمان استفاده کرده و در صورتی که مقصر شناخته شود، بسته به شدت تقصیر، حداکثر تا 2 سال از حضور در میادین محروم خواهد شد.

وقتی ورزشکاری برای مصارف درمانی از ماده‌ای استفاده می‌کند، تعلیق او اختیاری است و ورزشکار می‌تواند مسئله را قبول کند و از همان روز، مدت محرومیتش محاسبه خواهد شد اما اگر قبول نکند، این محرومیت از زمان قطعی‌شدن رای و ابلاغ آن، مورد محاسبه قرار می‌گیرد. طبق پیگیری‌ها از ایران نادو، حضور توخته در لیگ والیبال با توجه به همین موضوع منعی نداشته است. با این حال باید منتظر واکنش فدراسیون والیبال و رقبای تیم هراز آمل بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان