بازدید 8859

دوستی قهوه خانه‌ای سرآغاز ۳۰۰ فقره گوشی قاپی!

کد خبر: ۱۱۶۴۹۵۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۷ 21 February 2023

با اجرای طرح گسترده مبارزه با سرقت، زورگیرانی در مشهد دستگیر شدند که پس از آشنایی خیابانی در یک قهوه‌خانه، 300 فقره گوشی قاپی را در غرب شهر رقم زدند.

به گزارش خراسان، فرمانده انتظامی خراسان رضوی روز گذشته با بیان بخشی از نتایج طرح مبارزه گسترده با سرقت در مشهد به دستگیری یک باند گوشی قاپی اشاره کرد و در مصاحبه ای اختصاصی گفت: در راستای مقابله بی امان با یغماگران اموال مردم، چندین گروه عملیاتی کارآزموده در پلیس آگاهی مشهد و با نظارت و هدایت مستقیم سرهنگ احمد نگهبان (فرمانده انتظامی مشهد) وارد عمل شدند و به طور تخصصی، شناسایی زورگیران و گوشی قاپ ها را در دستور کار قرار دادند.

سردار سرتیپ محمد کاظم تقوی افزود: تجزیه و تحلیل محیط جغرافیایی جرم و بررسی محتویات پرونده های تشکیل شده در غرب مشهد (حوزه استحفاظی کلانتری الهیه و قاسم‌آباد) بیانگر آن بود که دو جوان موتورسوار نقاب‌دار از مدتی قبل جرایم گوشی قاپی در این مناطق را آغاز کرده اند، بنابراین گروهی از نیروهای دایره مبارزه با جرایم خشن پلیس آگاهی مشهد، تحقیقات نامحسوس را تا جایی ادامه دادند که مشخص شد دو جوان نقاب‌دار از موتورسیکلتی با پلاک مخدوش در سرقت ها استفاده می کنند و بیشتر زنان و نوجوانان را در ایستگاه های اتوبوس و مراکز شلوغ هدف سرقت های خود قرار می دهند.

رئیس پلیس استان خراسان رضوی که خود سال ها ردای فرماندهی مشهد را به عهده داشته است و با انواع جرایم در مناطق مختلف شهری آشنایی کامل دارد، در ادامه این ماجرا افزود: کارآگاهان که از چند روز قبل همه امکانات تخصصی را برای مقابله با سرقت به کار گرفته‌اند، با بازبینی چندین ساعته دوربین‌های ترافیکی و مداربسته، بالاخره موتورسواری را با یک خالکوبی خاص شناسایی کردند که در مناطق مذکور تردد می کرد. همین سرنخ کافی بود تا چهره نگاری ها صورت گیرد و عملیات ردزنی آغاز شود.

سرتیپ تقوی با اشاره به شناسایی هویت سارق سابقه‌دار تصریح کرد: بررسی‌های پلیس با فناوری های نوین شناسایی چهره، موجب شد تا هویت سارق سابقه دار برای پلیس محرز شود اما او مدام محل اختفایش را تغییر می‌داد، بنابراین رصدهای اطلاعاتی با راهنمایی های تجربی سرهنگ نگهبان به شیوه ای دیگر ادامه یافت و کارآگاهان دایره مبارزه با جرایم خشن موفق شدند او را در یکی از پاتوق های استعمال موادمخدر در شهرک رضویه مشهد دستگیر کنند که در بازرسی از وی یک قبضه کارد به همراه 2 دستگاه گوشی تلفن سرقتی کشف شد.

سکاندار امنیت سرزمین خورشید افزود: متهم سابقه دار در بازجویی ها به 36 فقره سرقت گوشی اعتراف کرد و ضمن معرفی همدست خود به پلیس گفت  گوشی های سرقتی را از طریق مرز دوغارون به خارج از کشور انتقال می دادند.

وی ادامه داد: به دنبال اعترافات متهم مذکور، کارآگاهان بلافاصله همدست وی را نیز در محل اختفایش به دام انداختند و 3 دستگاه گوشی سرقتی دیگر کشف کردند اما وقتی با دستور قضایی مقابل مال‌باختگان قرار گرفتند، راز صدها فقره گوشی قاپی را فاش کردند.

سردار سرتیپ محمد کاظم تقوی خاطرنشان کرد: دو جوان موتورسوار مدعی شدند تاکنون 300 فقره گوشی قاپی و زورگیری انجام داده‌اند و اموال سرقتی را نیز به  یک مالخر تبعه خارجی در محدوده شهرک شهید رجایی بین 500 تا 800 هزار تومان فروخته اند تا آن ها را به افغانستان قاچاق کند.

مقام ارشد انتظامی خراسان رضوی تاکید کرد: با این اطلاعات، کارآگاهان بی‌درنگ عازم شهرک شهید رجایی شدند و مالخر حرفه ای را در حالی دستگیر کردند که در پوشش کارگاه خیاطی، گوشی های سرقتی را خریداری می‌کرد و با همدستی یک مالخر دیگر به مرزهای شرقی انتقال می دادند. وی اضافه کرد: در این عملیات 8 دستگاه گوشی سرقتی دیگر هم کشف شد و اعضای این باند به مراجع قضایی معرفی شدند.

سردار تقوی همچنین درباره واکاوی های پلیس برای ریشه یابی وقوع این گونه جرایم تصریح کرد: کنکاش های تخصصی کارآگاهان نشان داد که مالخر مذکور دو جوان موتورسوار را در حالی در یکی از قهوه خانه های زیرزمینی حاشیه شهر شناسایی و آنان را با وعده و وعیدهای پولدارشدن به گوشی قاپی وسوسه کرده است که در آن زمان به  تک چرخ زدن و انجام حرکات نمایشی با موتورسیکلت اقدام می کردند. پس از آن ،  سارقان موتورسیکلت دوستشان را برای انجام سرقت ها به امانت می گرفتند.

بنابراین گزارش، فرمانده انتظامی سرزمین خورشید در پایان این مصاحبه، به دستگیری هزار سارق و مالخر طی 6 روز گذشته نیز اشاره کرد و گفت: در میان دستگیرشدگان 119 مالخر وجود دارد و تاکنون راز 1120 فقره سرقت برملا شده است. وی همچنین دستگیری 12 متهم در ارتباط با پرونده های جنایی را از دیگر دستاوردهای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی ذکر کرد و افزود: عملیات های پلیسی برای مقابله با سرقت ها همچنان ادامه دارد.
 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل