بازدید 61638

علت مصرف سوخت بالا ال نود چیست و چه راهکارهایی دارد؟

بررسی دقیق علت مصرف سوخت بالای ال نود و راه کار های آن. خرابی چه قطعاتی از ال نود باعث افزایش مصرف سوخت میشود؟ راهنمای دقیق کاهش مصرف سوخت ال نود.
کد خبر: ۱۱۶۴۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰ 22 February 2023

علت مصرف سوخت بالا ال نود چیست و چه راهکارهایی دارد؟

ال نود یکی از خودروهای محبوب در داخل کشور است که سال‌هاست در بازار حضور داشته و طرفداران خاص خودش را دارد. این خودرو تاکنون در تیپ های مختلفی مانند پارس تندر، ال نود پلاس، ال نود اتوماتیک و… به بازار عرضه شده است. در واقع یکی از دلایل محبوبیت این خودرو این است که تندر 90 به خودرویی کم استهلاک معروف است که کمترین خرابی را دارد و از طرفی در صورت نیاز به تعویض قطعه، لوازم یدکی ال نود به راحتی پیدا می شوند. اما یکی از مشکلاتی که میتوان در بررسی های ال نود به آن اشاره شده، مصرف سوخت بالا ال نود است. اگر شما هم می پرسید “چرا مصرف سوخت ال نود بالاست” و برای این مشکل چه راهکاری وجود دارد، این مقاله به شما کمک می کند تا علت این موضوع را بیابید و بتوانید با تعویض یا سرویس کردن قطعات، مشکل مصرف سوخت بالایL90  را حل کنید.

چرا مصرف سوخت ال نود بالاست، بررسی دلایل

بالا بودن مصرف سوخت ال نود باعث خواهد شد که شما هزینه های بیشتری از قبیل بنزین زدن متقبل شوید و همچنین عملکرد ماشین شما تحت تاثیر قرار گیرد و به مرور زمان شاهد خرابی های مختلف باشید. علت هایی که در بالا رفتن مصرف سوخت تندر 90 نقش دارند عبارتند از:

کم بودن باد لاستیک های ال 90

یکی دیگر از اصلی ترین دلایل بالا رفتن مصرف سوخت ال 90، کم بودن باد لاستیک هاست. باد لاستیک بصورت مستقیم در میزان مصرف سوخت ال نود تاثیر داشته و شما حداقل هر فصل 2 الی 3 بار بسته به نیاز باید میزان باد لاستیک های L90 را بررسی کنید.

گرفتگی فیلتر هوا ال نود

ذرات آلاینده و گرد و غبار زیادی در هوا وجود دارند که اینها می توانند به بسیاری از اجزای موتور آسیب جدی برسانند و به مرور زمان موتور را فرسوده کنند. فیلتر هوا ال نود وظیفه تصفیه هوا را به عهده دارد و تمام ناخالصی های هوا را فیلتر و سپس هوای تمیز را وارد موتور می کند. زمانی که مدت زیادی فیلتر هواL90 را تعویض نکرده باشید یا از قطعه بی کیفیت استفاده کنید، گرفتگی این فیلتر منجر به سخت عبور کردن و افت جریان ورودی هوا به موتور شده و علاوه بر افت عملکرد موتور باعث بالا رفتن مصرف سوخت می شود. راه حل این مشکل تعویض به موقع این قطعه و استفاده از قطعه استاندارد است. شما میتوانید قیمت فیلتر هوا ال نود را در بخش تخصصی مرتبط در سایت یدک یار مشاهده کنید.

گرفتگی صافی بنزین ال 90

گفتنی است بنزین، اجرام و ناخالصی هایی دارد که ورود آن به موتور میتواند آسیب جدی به قطعات موتور وارد کند. به همین منظور از صافی بنزین در خودروها استفاده می شود تا شلنگ های انتقال سوخت، بنزینی صاف و بدون آلودگی را به موتور برساند و عملکرد مناسب آن را تضمین کند. صافی بنزین ال نود قطعه‌ای مصرفی می باشد که باید به موقع تعویض گردد. عدم تعویض به موقع صافی بنزین ال نود علاوه بر فشار آوردن به پمپ بنزین این خودرو به دلیل گرفتگی، موجب افزایش چشمگیر مصرف سوخت این خودرو نیز خواهد شد. بهترین راه حل تعویض به موقع صافی بنزین ال نود میباشد. شما میتوانید قیمت این قطعه را در فروشگاه های معتبر لوازم یدکی خودرو مشاهده نمایید.

فرسوده شدن شمع ال نود

شمع ال نود یکی از مهم ترین قطعات موتوری این خودرو می باشد که وظیفه جرقه زنی و شروع احتراق در موتور را برعهده دارد. خرابی یا فرسوده شدن شمع ال نود باعث کم شدن عملکرد بهینه موتور ماشین و همچنین افزایش مصرف سوخت می شود. اگر احساس می کنید که مصرف سوخت ال نود شما بالا رفته و شتاب گذشته خود را ندارد، ابتدا شمع ها را بررسی کنید و در صورت نیاز آن را تعویض کنید. شمع ها قطعه مصرفی هستند که معمولاً بعد از مدتی رسوباتی روی دوشاخه ها ایجاد شده و باعث افت عملکرد آن می شود. شما میتوانید قیمت شمع ال نود را در بخش تخصصی فروش این قطعه در یدک یار مشاهده کنید.

خرابی سنسور اکسیژن ال نود

سنسور اکسیژن قطعه‌ای تعبیه شده در خودروهای امروزی است که میزان اکسیژن موجود در سوخت را کنترل می کند و میزان اکسیژن در فرایند احتراق را بررسی می کند. خرابی سنسور اکسیژن یکی از رایج ترین دلایل افزایش مصرف سوخت ال نود است. زمانی که این قطعه وظیفه خود را به درستی انجام نمیدهد، باعث میشود تا احتراق موتور به درستی صورت نگیرد و مصرف سوخت این خودرو به شدت افزایش پیدا کند. با توجه به قیمت سنسور اکسیژن ال نود مندرج در سایت یدک یار، دیجی کالا و ترب باید گفت این قطعه یکی از قطعات مصرفی گران قیمت به شمار رفته و بهتر است از قبل از خرید با کمک گرفتن از دستگاه دیاگ از خرابی آن اطمینان حاصل کنید.

فرسوده شدن یا خرابی کویل ال 90

کوئل ال نود در واقع سیم پیچ القایی است که نقش تقویتی را در سیستم برق این خودرو ایفا می کند. در اصل این قطعه وظیفه القای الکترومغناطیسی را دارد که ولتاژ تقویتی باتری را تامین کرده و در زمان احتراق، به شمع آماده به کار می رساند. اگر کویل دچار خرابی شود و یا وظیفه خود را به درستی انجام ندهد، احتراق به درستی انجام نشده و بدیهی است مصرف سوخت تندر 90 بالاتر از حد معمول خواهد رفت. این قطعه در کیلومتر های بالا تعویض میشود و عمر مفید طولانی تری نسبت به سایر قطعات بالا دارد با این حال میتوانید قیمت کویل ال 90 را در فروشگاه های اینترنتی مثل یدک یار و دیجی کالا مشاهده نمایید.

مشکل در انژکتورهای سوخت تندر 90

انژکتورهای سوخت وظیفه رساندن سوخت به درون محفظه احتراق موتور را دارند. در صورتی که عملکرد انژکتور تندر 90 با مشکل مواجه شود، بنزین به میزان درست به درون محفظه احتراق تزریق نشده و در نتیجه کارایی موتور افت جدی داشته و در پی آن مصرف سوخت افزایش پیدا می کند. راهکار این مورد معمولا سرویس کردن انژکتور ال نود است و در صورتی که مشکل مرتفع نشد خرید و تعویض آن الزامیست. در سایت هایی مثل ترب و یدک یار میتوانید قیمت این قطعه را در برند های مختلف مشاهده نمایید.

سبک رانندگی

نکته حائز اهمیت در مورد اینکه “چرا مصرف سوخت ال نود بالاست” این است که سبک رانندگی شما می تواند در این مشکل دخیل باشد. طبیعتاً شما هر چقدر رانندگی های پرشتاب و پرگاز داشته باشید، مصرف سوخت تندر 90 بالاتر از حد معمول خواهد رفت. علاوه بر این، تردد های مداوم در مسیرهای پر ترافیک که با فشار دادن مداوم پدال گاز و ترمز همراه است، مصرف سوخت L90 را بالا می برد.

 

شما چه موارد دیگری را میشناسید که میتواند دلیل مصرف سوخت بالا ال نود باشد؟

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۲۱
النود سگش مبارزه به کل محصولات ویرانخودرو و سایپا. تا حالا ندیدم کسی که النود داره از ماشینش ناراضی باشه.
کم مصرف ترین سدان ایرانی با طی مسافت صد هزار کیلومتر هنوز کم مصرف ترین خودرو میباشد !
نوع لاسنیک پایین بودن شبشه خودرو
‌به‌نظر‌ماشین‌ال‌نود‌بهترین‌ماشین‌ایران‌است‌‌صدها‌برابر‌بهتر‌از‌ماشین‌مدل‌بالای‌‌چینی‌‌که‌وقتی‌یک‌‌قطه‌اش‌خراب‌می‌شود‌‌باید‌ماشین‌را‌ببری‌نمایندگی‌‌بگذاری‌و‌بروی‌‌تا‌کی‌خدا‌میداند‌چون‌خودم‌‌این‌گرفتاری‌را‌کشیدم‌‌ان‌ماشین‌چینی‌را‌فروختم‌ال‌نود‌خریدم‌‌بخدا‌راحت‌شدم
‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
دیسک صفحه
تنها ماشینی که تو این گرونی و اشفته بازار واقعا بی ازار هستش و دارندش همیشه ازش راضیه
نوع سوخت مصرفی، متاسفانه کیفیت بنزین داخلی که معلومه، باعث مصرف بیشتر سوخت در خودرو میشه.
1ضعیف بودن صفحه کلاچ 2روغن موتور نامناسب 3لاستکهای پهن
سلام .من ال نود اتومات دارم ولی مصرف ماشینم 7.5شهر و 5.5جاده که بعضی وقتها جاده کمتر هم میشه ..
نکته حائز اهمیت اینه که هیچ خودروی داخلی را با این ماشین نمیشه مقایسه کرد...کیفت ساخت و قطعه .اصلا نمونه ندارد ...اول سمند داشتم ..الان بعضی وقت پژو یا سمند سوار میشم .حالم بد میشه بخدا ....
ال نود به کم مصرف بودن شهرت دارد .
ال ۹۰ اگر توربوشارژر برقی با ۵ psi فشار داشته باشد مصرف آن در ۱۰۰ کیلومتر به ۴/۵لیتر رسیده وقدرت موتور آن تقریبا ۶۰ درصد افزایش پیدا می‌کند ،یک موتور ۱۶۰۰ با یک توربوشارژر مناسب تبدیل میشود به موتور ۲۶۰۰
مگه این مشکل هایی که گفتید مخصوص ال نوده؟؟ مردم روچی فرض کردید؟
علت‌اصلی‌مصرف‌بالای‌بنزین‌بیرون‌شهر در ال‌نود‌‌گیربکس‌ان‌هست
در بیرون‌شهر‌اگه‌بخواهیم‌از‌سرعت‌۱۰۰‌بیشتر‌برانیم‌دور‌‌موتور‌از‌۳۰۰۰‌و‌۳۵۰۰‌بالا تر‌می‌ره
ولی‌اگه‌گیربکس‌یک‌دنده‌بیشتر می‌داشت‌هم‌دور‌موتور‌پایین‌تر‌می‌بود‌و.هم‌مصرف‌بنزین
جوک نگفتی
این در مورد همه ماشینا هست
ال نود عشقه
با سلام.
جهت افزایش اطلاعات عالی بود . دستتون درد نکند.
ایکاش همه خودروهای داخلی کشورمان مثل ال۹۰ بودند . شما در طول روزهای هفته در شهرتون دور میزنید چمد ال۹۰ درب تعمیرگاهها می بینید ؟ هیچ چون استاندارد سیستماتیکش عالیه چون خودرو به صرفه و کم مصرف و بسیار کم استهلاکی است .منصفانه و وجدانی قضاوت کنیم ال۹۰ هم از پژو و هم از سمند و هم دیگر خودروهای هم رده خودش نه پایین تر ها ، حرف اول میزنه و بهترینه بشرط رعایت حال و احوالات مصرفی ها بموقع بخصوص روغن . مصرفش هم پارس تندر بین ۷و نیم تا ۸ و نیم است در جاده ها کمتره من پارس تندر و ال۹۰ دترم و ال۹۰ مصرفش ۶ و نیمه تو جاده کمتر هم میشه ال۹۰ مدل ۹۱ دارم که استانداردترینه از ال۹۰ و تندر۹۰ و .......
ییکی ازدلایل پرمصرفی بنزین ،حرکت بادور موتور زیادبلاست یاهمان پزگاز حرکت کردن وادامه حرکت با دورموتر بالاتراز نیاز وعدم توجه به صدای موتور .صدای موتور زمانی که درمیاید بملمیگویدموقع تعویص دنده استدرراههای بدون سربالای بادبین ۲/۵و۳ هزاردور درجه دورموتور دنده راعوض کردمگراینکه باززیادسنگین باشدونیازبه گازدادن باشد.یک دلیل دیگرافزایش سوخت استفاده ازکولر ویک دلیل دیگر سردی هواییست که موتورتنفس میکند ...اری سردی هوا هم خیلی موثرست
همچنین چفت نشدن وعدم اببندی کامل سوپاپها وهدررفتن نیروی موتور ونیز حذف
کاتالیزور ونیز پارگی اگزوز
تمام تبلیغاتی که برای این خودرو میشه اعم از ابنکه این خودرو اصطحلاکش گم هست یکختش کم خست خرابیس کم هست همش دروغهای شاخ دا ی بیش نبستند فقط دروغ تحکیل مردم دادن ال ۹۰ صد برابر اصطحلاکش از ۴۰۵ بیشتره اصطحلاکش از مراید بیستر خرجش از ماشینهایی مثل سمند خیلی بیشتره همش دروغ به مردم میگن به خاطر فروش این خودرو به قیمتهای نجومی
کیفیت روغن مصرفی از پارامترهای خیلی مهم این موضوع هست که میتواند مصرف ۱۰ لیتر بین شهری را به ۷ لیتر برساند
فاکتور هایی که فرمودین مختص ال نود نیست و شامل حال همه خودرو ها هست.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست