یک نماینده: در مسیر افزایش اعتماد عمومی گام بردارید

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها گفت: با نسل جدیدی رو به رو هستیم که بعد از این اغتشاشات نشان دادند که نه تنها نوع مطالباتشان با نسل‌های گذشته بلکه نوع کنش گری آن‌ها هم متفاوت است. باید این موضوع را خوب فهمید، درک کرد و نسبت به آن برنامه داشت. مطالبه‌ای در بخشی از جامعه وجود دارد که نمی‌توان آن را نادیده گرفت، بلکه باید نسبت به آن دغدغه داشت و برای دستیابی به رضایت‌مندی عمومی با این نسل به مفاهمه و اقدام مشترک رسید.
کد خبر: ۱۱۶۴۶۳۹
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۸ 19 February 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از جماران، امروز بسیاری از بر این عقیده هستند، هر قدمی از سوی حاکمیت برای وحدت میان خود و معترضان که منجر به اعتمادسازی شود مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد. حال پس از چند ماه درگیری‌ و اعتراضات که منجر به ناامیدی در نسل جوان شد. حال امروز حاکمیت قدرت وحدت را در دست دارد و می‌تواند به اعتراض مردم گوش و سپس رسیدگی کرده و در جلب رضایت مردم تلاش کند.

محسن پیرهادی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها به تشریح اولویت‌های کشور و بهبود معیشت مردم پرداخت و به خبرنگار جماران گفت: مهم‌ترین اولویت مردم ما در کشور مسأله اقتصاد است. مسائل اقتصادی جزو اولویت‌دارترین مطالبات مردم است؛ مردم بیشتر مسایل اقتصادی و معیشتی اذیتشان می‌کند، اما هنوز نتوانستیم دسترسی مردم را به آن نقطه مطلوب برای داشتن یک زندگی معمولی که یک رفاه نسبی در آن باشد را آسان کنیم تا آن‌ها از آن زندگی مطلوب منتفع باشند.
 
باید سعی کنیم در سیاست خارجی کنشگری فعال باشیم

وی با بیان اینکه مجلس برای تحقق این اولویت نخست و بهبود مسأله اقتصادی، باید برای دولت به درستی سیاست گذاری کند، گفت: دولت باید در ریل‌گذاری‌هایش به ویژه دهک‌های پایین جامعه را در نظر بگیرد که مردم مشکلات اولیه برای زندگی نداشته باشند؛ قاعدتا با توجه به وقایع اخیر و چیزهایی که در گذشته هم پیش رو داشتیم. سعی کنیم در سیاست خارجی کنش گری فعال باشیم و به دنبال تنش‌زدایی در منطقه و نظام بین‌الملل باشیم، با کشورهای همسایه در منطقه و هم در فضای بین‌المللی به سمت منافع مشترک برویم و دوستی‌هایمان را بیشتر کنیم تا از همکاری مشترک و تعامل در دنیا منفعت سیاسی و اجتماعی‌اش ببریم.

باید در حوزه مسائل داخلی با یک تغییر مثبت به سمت نیازهای جامعه حرکت کنیم

وی تاکید کرد: باید در حوزه مسائل داخلی با یک تغییر مثبت به سمت نیازهای جامعه حرکت کنیم. این تغییر مثبت بیشتر به روش‌ها و به نوع مدیریتی که دنبال می‌کنیم برمی‌گردد و حال به تحول ساختاری نیاز است. مهم این است که بتوانیم ساختارهایمان را تغییر دهیم تا رضایت‌مندی بیشتری را از آحاد جامعه کسب کنیم.

در نظام انتخابا‌تی باید تغییراتی ایجاد کنیم

وی از مغفول ماندن ظرفیت اصل۲۷ قانون اساسی که مبتنی نحوه شکل گیری اعتراضات و مطالبات است، انتقاد کرد و گفت: مردم می‌خواهند مطالباتشان را در ظرفیت‌های قانونی ابراز کنند و این به برخی از مسائل برمی‌گردد؛ در نظام انتخابا‌تی که قاعدتا باید تغییراتی ایجاد کنیم تا مشارکت بیشتری را از سوی مردم به عنوان سرمایه سیاسی و اجتماعی نظام همراه داشته باشیم. این اتفاقات باید بیفتد و مجلس، دولت و هم مجموعه حاکمیت به این سمت باید حرکت کنند.

مطالبه‌ای در بخشی از جامعه وجود دارد که نمی‌توان آن را نادیده گرفت بلکه باید نسبت به آن دغدغه داشت

وی در خصوص مسائل اجتماعی هم گفت: با نسل جدیدی رو به رو هستیم که بعد از این اغتشاشات نشان دادند که نه تنها نوع مطالباتشان با نسل‌های گذشته بلکه نوع کنش گری آن‌ها هم متفاوت است. باید این موضوع را خوب فهمید، درک کرد و نسبت به آن برنامه داشت. مطالبه‌ای در بخشی از جامعه وجود دارد که نمی‌توان آن را نادیده گرفت، بلکه باید نسبت به آن دغدغه داشت و برای دستیابی به رضایت‌مندی عمومی با این نسل به مفاهمه و اقدام مشترک رسید.

به تعبیر ما در همه این شئون، نوگرایی در تحول و تغییر مثبتی باید ایجاد شود

وی تصریح کرد: به تعبیر ما در همه این شئون، نوگرایی در تحول و تغییر مثبتی باید ایجاد شود. این تحول باید در روش و رویکردهایمان هم جاری و ساری شود و درنتیجه، این تحول در اندیشه مدیران و خدماتی که به مردم ارائه می‌دهند هم باید دیده شود، همچنین این نوگرایی باید در حکمرانی و سیاست داخلی و خارجی کشور رخ دهد. از آسیب‌هایی که در این چند ماه خوردیم باید درس گرفت، تجربه کسب کرد و در اقدامات اصلاحی از آنها استفاده شود. آنچه که کشور در حال حاضر به آن نیاز دارد انسجام ملی است که همه مردم بتوانند به شکل منسجم و حد قابل قبولی نسبت به موضوعات مختلف کشور با هم حرکت کنند.

وی افزود: تفاوتی نمی کند که این انسجام در رویکرد به تیم ملی باشد یا مسائل اقتصادی، صنعتی، خدماتی و مناسبتی. ما نیاز داریم که از دو و چند قطبی شدن جامعه فاصله بگیریم. از این طیف بندی منفعت عمومی خارج نمی شود. باید یک ایران یک پارچه‌ای داشت که راجع به منافع ملی تقریبا به یک اشتراک ذهنی خوب و به مفاهمه‌ ملی برسند.

حاکمیت باید به دنبال این باشد اعتماد عمومی را نسبت به نوع رفتار و کنش‌های این مجموعه‌ها بالا ببرد

این نماینده مجلس تاکید کرد: حاکمیت یعنی مجموعه دولت، مجلس و دستگاه قضایی؛ که باید به دنبال این باشد اعتماد عمومی را نسبت به نوع رفتار و کنش‌های این مجموعه‌ها بالا ببرد، اگر اعتماد عمومی بالا رفت و مردم به رفتارهای حاکمیت اعتماد کردند قاعدتا سرمایه سیاسی و اجتماعی حاکمیت هم افزایش پیدا میکند و به تبع آن مشارکت اجتماعی هم به پدید می آید. در این نقطه است که می‌توان ایران قوی و یک پارچه‌ای را که جزو آرمان‌های انقلاب است را به دست آورد.

پیرهادی تصریح کرد: اگر نسبت به این موضوع سهل انگاری شود یک مجموعه پراکنده‌ای خواهیم داشت که همه ما را به سمت تضعیف کشور و سستی خواهد برد در این صورت هم مردم ضرر می‌کنند و هم مجموعه حاکمیتی که پشتوانه اقتدار و قوت خود یعنی مردم را از دست خواهد داد. همه‌ی کارهای اجرایی و اقدامات حاکمیت باید به سمت افزایش میزان اعتماد عمومی حرکت کند تا مسائل دیگر مانند مشارکت عمومی و مردمی شدن اقتصاد تحقق یابد.

به گفته پیرهادی، قاعدتا در برنامه هفتم می‌توان این نگاه تحولی را ایجاد کرد که با استفاده از روش‌های نوین حل مساله و تغییرات مثبتی که به نفع مردم باشد به این برنامه با نگاه راهبردی، عمیق و متناسب با نیازهای روز جامعه داشت. پیش نیاز نگارش برنامه هفتم توسعه تعریف دقیق اهداف واقعی متناسب با نیازهای روز جامعه و عملیاتی بودن آن‌ها است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست