بازدید 2835

واکنش نمایندگی ایران به ادعای حضور سرکرده القاعده

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل ادعای حضور سرکرده گروه تروریستی القاعده را در ایران رد کرد.
کد خبر: ۱۱۶۴۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۷ 16 February 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد تصریح کرد: شبکه جهانی القاعده پس از مرگ اسامه بن لادن برچیده شد و این سازمان دیگر وجود ندارد اما ایدتولوژی افراطی آن همچنان پابرجاست.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل اظهار داشت: گروه داعش جایگزین القاعده شده و شکل جدیدی از تروریسم را به وجود آورده است.

این نمایندگی ادامه داد: گفتنی است آدرس به اصطلاح رهبر (سرکرده) تازه منصوب شده القاده نادرست است. این اطلاعات نادرست می تواند بطور بالقوه مانع تلاش ها برای مبارزه با تروریسم شود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تکرار ادعای مطرح شده و اتهامات واشنگتن علیه نفوذ منطقه ای تهران، تهران را متهم به حضور سرکرده گروه تروریستی القاعده کرد.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عصر چهارشنبه به وقت محلی در نشستی خبری در واشنگتن مدعی شد " سیف العدل" سرکرده جدید گروه تروریستی القاعده ، در ایران حضور دارد.

برخی منابع خبری با انتشار گزارشی به نقل از تعدادی کارشناس و نسبت دادن آن به سازمان ملل مدعی حضور سیف العدل مصری که گفته می شود پس از کشته شدن ایمن الظواهری سرکرده گروه القاعده شده، در ایران شده اند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز بدون ارائه هیچ مدرک و سندی ادعا کرد: ارزیابی ما با ارزیابی سازمان ملل درباره حضور سیف العدل در ایران، مطابقت دارد.

وی با تکرار اتهامات علیه ایران مدعی شد: ارائه پناهگاه به القاعده، یکی دیگر از حمایت‌های گسترده ایران از تروریسم و فعالیت‌های بی ثبات کننده در خاورمیانه و فراتر از آن است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی