بازدید 2551

شرایط اسفناک ۲۰۰۰ زندانی سیاسی در بحرین

یک فعال حقوق بشری بحرینی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری فارس اعلام کرد که در حال حاضر بالغ بر دو هزار زندانی سیاسی در این کشور در شرایط بسیار اسفناکی به سر می‌برند.
کد خبر: ۱۱۶۴۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴ 16 February 2023


به گزارش تابناک  «ابتسام الصایغ» فعال حقوقی بحرین تصریح کرد که شمار زندانیان سیاسی بحرین در حال حاضر بالغ بر دو هزار نفر است که در شرایط بسیار دشواری به سر می‌برند.

وی در گفت‌وگو با  فارس، در خصوص تداوم بازداشت‌های خودسرانه در بحرین گفت: با توجه به ظرفیت زندان‌های بحرین، بر این باوریم که تعداد زندانیان سیاسی در حال حاضر بالغ بر ۲۰۰۰ نفر است. البته ما به اعداد و ارقام دقیقی دست نیافته‌ایم. زیرا به دو دلیل نمی‌توانیم به آن برسیم. نخست؛ تهدیدی که دریافت می‌کنیم و دیگر این‌که مسئولان با فعالان حقوق بشری برای ارائه مدارک تعامل نمی‌کنند یا خانواده‌ها اطلاعات دقیقی در خصوص دلایل دستگیری این زندانیان ندارند. دولت بحرین نیز اسامی بازداشت شدگان یا شمار آن‌ها را به صورت شفاف منتشر نمی‌کند.

این فعال حقوق بشر بحرین افزود: شماری از زندانیان با مجازات‌های جایگزین آزاد می‌شوند که این قانون جدید توسط دولت بحرین تحت عنوان قانون زندان‌های آزاد وضع شده است و کار برای اجرای آن در یک دسته جدید آغاز شده است؛ بنابراین نمی‌توانیم با اطمینان آماری واقعی ارائه دهیم.

وی تصریح کرد که متاسفانه شرایط زندانیان نیز بسیار نابسامان و ظالمانه و به تمام معنا گریه‌آور است. آن‌ها در اوج محرومیت از ابتدایی‌ترین حقوق، عزت تحقیر شده، فقدان انسانیت و رحم زندانبانان، شکنجه روحی و جسمی به سر می‌برند برخی به دلیل ابتلا به بیماری و عدم درمان با مرگ تدریجی دست و پنجه نرم می‌کنند.

الصایغ با اشاره به شمار زیاد کودکان زندانی در بحرین، با انگیزه‌های سیاسی که در سراسر دنیا بی‌سابقه است، گفت: دستگیری کودکان در بحرین اتفاقی نبوده و از سال ۲۰۱۱ تا کنون سیاست دستگیری کودکان ادامه دارد، کودکان زیر ۱۸ سال دستگیر می‌شوند و در سن ده‌سالگی نیز تحت بازجویی قرار می‌گیرند، امری که موجی از انتقادات حقوق بشری را ایجاد کرده است. 

وی در خصوص شرایط رهبران سیاسی زندانی گفت وضعیت آن‌ها بسیار نگران کننده است، زیرا اغلب آن‌ها که در سن بالایی به سر می‌برند، از مشکلات جسمی به سر می‌برند و این مشکلات به دلیل شکنجه و آزار و اذیت دوچندان شده است و شرایط بد زندان خطرات جانی برای آن‌ها دارد. 

گفتگو از: معصومه فروزان

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم