بازدید 20107
عدم حضور علی دایی در مراسم فیفا چه پیامی دارد؟

دایی با چه اتهامی ممنوع‌الخروج شد و چرا عفو به او تعلق نگرفته؟

اینکه چرا ده‌ها هزار نفر با دستور اخیر بخشیده شده‌اند، اما فردی وطن‌پرست و مقید به منافع ملی و اصول دینی مثل علی دایی که حتی تفهیم اتهام هم نشده، با فرض محال متهم بودن هنوز درگیر ممنوع‌الخروجی است، جای سوال و تعجب دارد!
کد خبر: ۱۱۶۴۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۰ 16 February 2023

بعداز خبر اختصاصی دیروز تابناک و انتشار دعوتنامه فیفا برای علی دایی جهت شرکت در مراسم برترین‌های سال ، حالا خبرگزاری داخلی خبر داده که چهره سرشناس ورزش کشورمان به دلیل ممنوع الخروجی نمی‌تواند در مراسم بهترین های فیفا شرکت کند!

به گزارش تابناک ورزشی، سایت ایسنا منبع این خبر مهم خود را درج نکرده است اما بعید است بدون استعلام و کسب اطلاع از مرجعی موثق چنین خبری را خودسر منتشر کرده باشد.

طبق خبر تابناک ؛ فدراسیون جهانی فوتبال چند روز قبل در ایمیلی رسمی از علی دایی خواست ضمن انتخاب بهترین بازیکن، بهترین مربی، بهترین دروازه‌بان‌ و زیباترین گل سال جهان از نگاه خود، در مراسم اهدای جوایز برترین‌های سال فیفا که دوشنبه هشتم اسفند برگزار می‌شود حاضر شود اما با این حال مشخص نبود که دایی اجازه خروج از کشور را دارد یا خیر؟

حالا پیگیری‌های این رسانه درباره موضوع نشان می‌دهد علی دایی ممنوع‌الخروج است و به همین خاطر اگر مشکلش حل نشود، نمی‌تواند در این مراسم حضور یابد.

در این میان سوالی که مطرح می‌شود این است که طبق ادعای سخنگوی قوه قضائیه، حتی افرادی که اتهامی در وقایع اخیر متوجه‌شان شده نیز بدون طی مراحل رسیدگی مورد عفو قرار گرفته‌اند! حال به فرض اینکه اتهامی متوجه علی دایی شده باشد، با این فرمان اخیر رهبری رفع شده است و این چهره بین‌المللی فوتبال ایران در هیچ دادگاهی نیز با هیچ حکمی ، محکوم نشده که احتمال عدم عفو او مطرح باشد. 

دایی صراحتا اعلام کرده است که هیچ ابلاغیه کتبی یا شفاهی مبنی بر ارتکاب فعل خلاف توسط او و خانواده‌اش، به او و همسرش تحویل نشده است. 

دایی با چه اتهامی ممنوع‌الخروج شد و چرا عفو به او تعلق نگرفته؟

اینکه چرا ده‌ها هزار نفر با دستور اخیر بخشیده شده‌اند، اما فردی وطن‌پرست و مقید به منافع ملی و اصول دینی مثل علی دایی که حتی تفهیم اتهام هم نشده، با فرض محال متهم بودن هنوز درگیر ممنوع‌الخروجی است، جای سوال و تعجب دارد!

ممنوع‌الخروجی یک جزا و تنبیه محسوب می‌شود و تا این لحظه هیچ مرجعی درباره دلیل این تصمیم با علی دایی صحبت نکرده است. 

یقینا حساب علی دایی از خیلی‌ها جداست و او که همواره بر فاصله و عدم علاقه‌اش به سیاست تاکید کرده، شایسته چنین برخوردهایی نیست. حضور دایی در مراسم فیفا می‌تواند عادی بودن شرایط اجتماعی کشور بعد از التهابات چندماه گذشته را نشان دهد و در مقابل، عدم شرکت او و دست رد به دعوتنامه فیفا می‌تواند معانی مغایری داشته باشد. 

امیدواریم طی فرصت کوتاه باقی مانده، این مشکل کوچک نیز با پادرمیانی بزرگان کشور حل و فصل شود و نماینده لایق فوتبال ایران بین چهره‌های برجسته فوتبال جهان، نام و جایگاه کشورمان را نمایندگی کند.

نویسنده: امید صبوری

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۳
قانون باید برای همه یکسان باشد و ایشان باید جواب حرف های غیر مستند خود را بدهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
حتما باید به تو جواب بده.
برو چایی ات رو بخور بگیر بخواب
Mithra
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
دادگاه علنی برگزار میکردند، ثابت میشد دروغ گفته، طبق قانون مجازات میکردند، ولی الان غیر قانونی مجازات میکنند و از کجا معلوم مدارک دایی قابل رد است .
الحق جمله خوبیه: ببین وطن به چه حالیه که موندن درش عین جریمه و جزاست، حبس بی مرخصی
اتفاقاً بهتره حل نشه تا همه دنیا بفهمند تو این مملکت چه خبره
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
همه دنیا میدونند، دیگه هرچی تو چنته داشتند آوردند علیه ایران ولی کاری از پیش نبردند
حالا وقتشه یه عده خودشون را به کوچه علی چپ بزنند
جرم دایی محبوبیت در میان مردم است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
زرشک باز عادل و می گفتی یه چیزی
فراموش تکنید که دایی تهمت های ناروایی را به خانواده اردبیلی زد که در آن خانمی خود کشی کرده بود و آن را به گردن نیروهای امنیتی انداخت و از کار خود هم هنوز که هنوز است اظهار پشیمانی نکرده است. بی خود خودش رو درگیر هیچ و پوچ کرد و فنا شد...
شما برو بازتاب خبرهای دروغی که "سلبریتی" ها از جمله دایی پخش کردند را در شبکه های اجتماعی غربی ببین تا متوجه بشوی همین که این آقا زندان نیست یعنی عفو شده.
تازمانیکه پدرش زنده بودمادوستش داشتیم چون علی بود وبدرستی دربرنامه ۹۰فردوسی پور,نظرش را درموردکریمی متوهم بهایی بیان کرداماامروز علیرغم انهمه حرفهای رکیک اثبات کرددمدمی مزاج هست
افراددمدمی مزاج اعتبارندارندوالله برای دایی ارزشی خاص قایل بودم حتی دردفاع ازاوازیکصدهزار تما شاگردرگیروکتک خوردم,چون همگی به اوفحش میدادنداماامروزدیدم تماشاگران اورامیشناختندومن نمی دانستم دمدمی مزاج هست نمیشودمن دههابارتنفرم ازیک بی ارزش عنوان کنم وامروزازاودفاع کنم اخرین مصاحبه ۹۰ دقیقابیان میکندکه دایی دمدمی مزاج وحرفهاش اعتبارنداردوگرنه حرف بایدضدونقیض نبا شد وحرفهای انرمتوهم درموردش نبایدواقعیت میپیوست ,کریمی گفت دایی منفعت طلب هست براساس نیازباادمهادوست میشودیاکاری برای منفعت شخصی انجام میدهد وفاقدارزش هست ,امامن برای حرفهای کزیمی ارزش قایل نیستم اویک مزدورهست معلوم نیست سایددایی هم رفت ومزدورشدالبته راههایی با ا خذضمانت های بسیارمحکم وجودداردنه ضمانتنامه یک ودووسه میلیاردی مثل ان خانمک ,,,...,,,دایی باو سوسه عده ای دست به خیانت وطن فروشی شایدبزندکسی که دمدمی مزاج شدحرفش بی اعتبارهست.
بسمه تعالی
کلی متن زدی لاکن مفهوم نبود . تهش چی میخواهید بکنید آیا زنداننیش می کنید ، امروز نشد فردا میرود ، الکی این همه دشمن تراشی نکنید ، خود اینا در خارج از کشور طعمه می‌شوند و نهایتا چاره ای جزء همکاری با آنها نخواهند داشت و تهش کشور و خود اون شخص متضرر می‌شوند و غربی ها از این آشفته بازار سود خواهند برد .
آفرین خبرتون عالی بود ممنون از سایت شما علی آقا وطن پرست زنده باد ایران
دقیقا از کدوم قید و بند به دین و منافع ملی صحبت میکنی
چیزی که این روزها از علی دایی و زندگیش و خانواده ش میبینیم با این حرفای شما کلی فرقی داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
زندگی شخصیشه. خودش میداند
ناشناس
| Germany |
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
به تو چه؟ برای زندگیش باید بیاد به امثال تو جواب پس بده؟
مرحبا به نویسنده و تابناک ... و سخنی با جماعتی که اگر میفهمیدند حال امروزمان این نبود:
این برخوردهای کوته نظرانه و لجاجت مابانه هرگز به نتیجه ای که شما فکر (یا آرزو) میکنید نخواهد رسید؛ تنبیه؟ حالگیری؟ عبرت آموزی سایرین؟! هرگز!! برعکس، آثار تخریبی چینین کاری برای شما و روش شما و هر آنچه از آن دفاع میکنید، مهلک خواهد بود. مثال بزنم؟ فراوان میشود گفت؛ اما اجمالا به یکی بسنده میکنم: در ماجراهای اخیر بسیار شنیدیم که موتور محرکه اعتراضات، دهه هشتادیها و هفتادیها بودند و -درست یا غلط- ادعا شد که اینان توسط رسانه های برون مرزی با ارزشهایی مغایر ارزشهای حاکم در کشور، تعلیم دیده اند. اما چگونه؟ برنامه 90 را به خاطر میاورید؟؟ برنامه ای که با یک مجری محبوب با میلیونها بیننده تلویزیونی (که گهگاه انتقاد خردی هم میکرد)، یکشبه با فرمان حضرت فروغی، طومارش در هم پیچیده شد! و با اینکار به صورت تلویحی، از خیل انبوه طرفداران خواسته شد، که وقت خود را با رسانه های جایگزین پر کنند! و چنین کردند! این صرفا از هزار یکی بود و از بسیار اندکی! ....... آتش به دو دست خویش در خرمن خویش/من خود زده ام که را کنم دشمن خویش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
از تصمیم مقامات امنیتی که جانشان را برای این کشور داده اند نه مثل سلبریتیهایی که فقط خوش گذرانده اند، حمایت میکنیم و آنها را به تردید نمی اندازیم
شما خالتون خوبه؟؟ مگه این اقا اظهار ندامت کرده و تعهد داده که عفو بهش تعلق نگرفته؟؟؟ داستان دختر ارذبیلی خانوتده گفات بابا خودکشی بوده زیر بار نرفت!!!
b
اجا دور از سیاست بود اولین واکنش را بدز مورد مهسا امینی اونشان داد در مورد اردبیل دروغ گفت ورارامش مردم این شهر را بهم زد دو بار با فراخوان اینترنشنال
در اعتصابات شرکت کرد چی کار دیگری باید می کرد که نکرد
اگر ثابت شود که خسارت وارد شده به شهر اردلیل، بنا به تحریک وی بوده است باید خسارت را بدهد. ایشان به دروغ نظام را قاتل دختری معرفی کرد که خانواده اش اعلام کردند که چی خودکشی کرده.
عفو انجام شده،،صرفا جهت تخلیه فضای زندان ها بوده..
بالاخره زندانی آب و نون میخواد..
وقتی هیچ منبع رسمی خبری را تایید نکرده بی جاست که نشر داده واظخار نظر هم بکنید قانون اگرچوب در آسنین کذابان کند هر کسی به خود حق نمیدهد که دروغ پراکنی کند هر حرف نباید گفت وهر راست را هم نشاید گفت .
داداش هنوز شرایط عادی نیست. از طرفی میترسن با خارج نشینها ارتباط بگیره
علی دایی ساده لوح.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
عوضش لوح تو کاملا خط خطیه
دریغ از اندکی عقل و فهم.کلا لجبازی در مملکت نهادینه شده
وقتی خانم دایی هم ممنوع الخروج شده دیگه سوالی باقی نمیمونه
این آقا پاش را از گلیم خودش درازتر کرده و در مسائلی که مربوط به رشته تخصصیش نیست اظهار نظرهای بیجا کرده و تا در پیشگاه ملت بزرگ ایران اظهار ندامت نکنه باید تحت مراقبت و محدودیت باشه .
تابناک جان میدونم علاقه خاصی به این آقا داری و متن را منتشر نمیکنی ولی همین که خودت هم بدونی خوبه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
سایز گلیمشو تو تعیین میکنی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
از کدام ملت حرف می زنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
باید عرض کنم در خارج نام ایران را خیلی ناشناس یا به خاطر تروریست به خوبی یاد نمی‌شود ولی علی دایی در آلمان باعث شد اسم ایران رابشناسند حتی به خوبی بشناسند
مطلب سفارشی ننویس تابناک . ایشون برای چی باید شامل عفو بشه وقتی منافع مملکت و امنیت ملی رو به خطر انداخته . چقدر جوان رو با استوریاش هیجانی کرده و باعث ریخته شدن خون انسانها شده . به نظرم همینطوری لنگ در هوا نگهش دارن تا بفهمه کشور رو به بازی نگیره
دوستان خواهش میکنم کمکم کنید تا پاسخ این پرسش را متوجه بشوم. دیگر ممنوع الخروجی در بسیاری از مجازاتها لحاظ و عادی شده. یعنی واقعاً ماندن در ایران هم به یکنوعی مجازات هست ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
ماندن تو مملکت مجازات نیست ، ولی کسی که خطایی مرتکب میشه باید از خروجش جلوگیری کنند تا در .
مواقع لزوم احضارش کنند و بیایه پاسخ بده
مثل خاوری که اگر ممنوع‌الخروجش کرده بودن الان بعد از چپاول اموال این مردم فرار نمی‌کرد و به ریش همه‌مون بخنده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
. امثال دایی از کشور خارج شن یا تو بغل بن سلمان میرن یا بی بی سی شمام یا خودتون و زدید به اون راه. یا واقعا عقلتون نمیرسه
یک جمله و یا یک حرکت یک سلبریتی برای جامعه تبعات زیادی داره به همین خاطر باید بدونه چه جایگاهی داره و هر حرفی نزنه.
اگر فرخ نژاد هم داخل کشور ممنوع الخروج می شد باز همین اشکها براش ریخته می شد که ای وای و ای وای و ...
الان کجاست؟ علی دایی هم فرقی نمی کنه.
به دلیل افتادن پرده از چهره واقعیش. تا پیش از این در ظاهر سکوت میکرد اما اینبار چهره واقعی خودش در همراهی با اغتشاشگران و اوباش را نشان داد. هنوز زود است که به ایشان و خانواده اش اجازه خروج داده شود. تابناک باز هم فضاسازی هایت جواب نداد چون مسئولین امنیتی قرار نیست بر اساس امیال و هوسهای رسانه ها تصمیم بگیرند.
دقیقا از کدام بزرگان کشور حرف میزنید این روزها ما بزرگانی داریم میبینیم که در کشورشون همه چی گل و بلبل هست اما در کشور ما مردم یعنی ایران خبری از رفاه و آسایش نیست
اینهمه آدم ممنوع الخروج شدند که شایسته تر از علی دایی بودند، چرا فقط برای ایشان مطلب کار میکنید؟
قانون باید برا همه یکسان باشه، دنی آلوز اسطوره رو ببینید که به عنوان پر افتخار ترین فوتبالیست جهان چطور رفت زندان و باعث شد که ما بگیم به به ببینید اونجا قانون با کسی شوخی نداره و برا همه یکسانه. آقای دایی در جریان اعتراضات چند تا دروغ ناجور گفت و باید پاسخگو باشه.
پرچم بلند ایران افتخار ایران در جهان علی دایی روز به روز محبوب تر و از دید مردم دوست داشتنی تر خودتوت رو خسته نکنید علی دایی جایی در دل مردم دارهb
نوش جونش. زندان هم براش کمه ممنوع الخروجی که چیزی نیست.
اتفاق خیلی خوبی افتاد اخیرا در کشور که بلانسبت برخیها، دست و پای خیلی از اراذل و اوباش و شارلاتان ها جمع شد. امیدوارم مسئولان تحت فشار رسانه ای کوتاه نیایند و کارشان را تکمیل کنند. برخی از سلبریتیها هم متوجه شدند که نباید شان و احترام خودشان را هزینه اغتشاش گری کنند. در هر صورت تصمیم مقامات امنیتی مورد حمایت و احترام افراد آگاه و مظلوم جامعه است.
درسته که مسئولین ممکنه اشتباهاتی هم داشته باشند اما از تصمیم مقامات امنیتی در هر شرایطی حمایت میکنیم. قرار نیست اینجا سوریه ای دیگر شود که الحمدالله نشد. در طول تاریخ و به تحریک بیگانگان متاسفانه قشری از مردم ایران از سستی یا محجوبیت حاکمان سوء استفاده کرده اند و کشور خودشان را به آشوب کشانده اند و برای اکثریت مردم مشکل ایجاد کرده اند که قطعا نباید اجازه تکرار آن را داد.
شک ندارم که اگر پاشو از ایران بیرون بگذاره، صد برابر بدتر از فرخ نژاد علیه کشورش جوسازی میکند. متاسفانه غرور سلبریتیها رو گرفته
"حضور دایی در مراسم فیفا می‌تواند عادی بودن شرایط اجتماعی کشور بعد از التهابات چندماه گذشته را نشان دهد و در مقابل، عدم شرکت او و دست رد به دعوتنامه فیفا می‌تواند معانی مغایری داشته باشد." اما مسئولین میخوان بگن تموم نشده
سلام علیکم. دایی شخصی ریاکار و قدرت طلب و دروغگو است. از برکت نام ایران ، معروف شد. اما در برابر گروه های ضدایرانی ، موضع شرافت مندانه نگرفت.
علی دایی باید قدر خودش را بداند و دروغ نگوید و موج سواری نکند. دروغگویی او برای دختر اردبیلی که خودکشی کرده بود کار بسیار بدی بود و دایی خود را رسوا کرد. البته من موافق ممونع الخروجی ایشان هستم، چون الکی او را گنده میکنند. ایشاننباید الکی اظهار نظر نکند. یک مقدار هم مغرور نباشد، می تواند با عذرخواهی و جبران گذشته یک فرد ملی مطرح شود. فعلا فصل عذخواهی دایی بخصوص از اردبیلی هاست.
متاسفانه آقایان مسول بهتره از خودشون رو نمیتوانند ببینند همیشه علی دایی محبوب است و خواهد ماند زنده و سربلند شهریار ایران
قانون برای همه، مراجع قضائی حتما مشکلی را در مورد او می داند که ...
فعلا که شما با حرف هایی علیه علی دایی می‌زنید و ممنوع خروجی همه به بی‌گناهی علی دایی پی میبرند همه دنیا می‌فهمند که شما ها دروغ گفتید نه علی دایی علی دایی
این نظام دانشگاهها را از از حیثیت انداخت و شده کارخانه مدرک دهی. علی دایی هم قربانی توهم نظام شد. با این فرمان اضمحلال پولی، شورش و از هم پاشیدگی را شاهد خواهیم بود. فساد گسترده بالاخره کارش را خواهد کرد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر