بازدید 12185
۴

بدهی باورنکردنی تیم دولتی مس؛ ۲۰۰میلیارد یعنی انحلال؟

کد خبر: ۱۱۶۳۸۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۷ 19 February 2023

باشگاه صنعتی و پولدار مس رفسنجان که بودجه زیادی در چندفصل اخیر خرج کرده است، با بدهی کلانی که باقی گذاشته، در آستانه ورشکستگی و انحلال قرار گرفته است. 

به گزارش تابناک ورزشی؛ انتشار تصاویر هفته گذشته از بلاتکلیفی بازیکنان مس رفسنجان در هتل، شاید برای خیلی از فوتبال دوستان عجیب به نظر بیاید. در سال‌هایی که اکثر تیم‌های لیگ برتری با مشکلات شدید مالی دست و پنجه نرم می‌کردند، حداقل چند تیم صنعتی مانند مس رفسنجان و کرمان، از شرایط مالی خوبی برخوردار بودند اما حالا به نظر می‌رسد، سونامی بی‌پولی در فوتبال ایران، به این باشگاه‌ها نیز کشیده شده است.

بدهی باورنکردنی تیم دولتی مس؛ ۲۰۰میلیارد یعنی انحلال؟

مسی‌های رفسنجان که در دو، سه سال اخیر و پس از صعود به لیگ برتر از چند پروژه عمرانی و همچنین ورزشگاه اختصاصی رونمایی کرده بودند، اکنون حتی برای پرداخت پول هتل خود نیز با مشکل مواجه شده‌اند و به همین دلیل اخیرا بازیکنان و کادرفنی این تیم اجازه حضور در اتاق‌های خود را پیدا نکردند تا صدای محمد ربیعی دربیاید. مشکلی که در نهایت موقتا با پا درمیانی مدیران بالادستی باشگاه مس برطرف شد اما ظاهراً وضعیت مالی وخیم‌تر از این حرف‌هاست.

باشگاه مس رفسنجان که دارای 13 تیم لیگ برتری و لیگ یکی در رشته‌های مختلف است، در ابتدای فصل و پس از بستن تیم‌های خود؛ ظاهراً درخواست بودجه‌ای ۴۰۰ میلیاردی برای فصل جاری داشته که تنها با ۱۶۷ میلیارد آن موافقت شده است. موضوعی که منجر به انباشت بدهی‌ها در باشگاه مس رفسنجان شده و گفته می‌شود بدهی کنونی این باشگاه حدود ۲۰۰ میلیارد تومان و بیشتر است.

این اتفاق در حالی رقم خورده که شنیده می‌شود مجموع رقم قرارداد بازیکنان و کادرفنی تیم فوتبال بزرگسالان مس برای فصل جاری حدود 154 میلیارد تومان است و این باشگاه تاکنون حدود 47 تا 50 درصد رقم قرارداد اعضای تیم را پرداخت کرده است.

از آژانس هواپیمایی، یک مجموعه هتل و تعدادی شرکت به‌عنوان طلبکاران اصلی باشگاه مس رفسنجان نام برده می‌شود و با حضور حسابرسان قرار است بدهی‌های کلان این باشگاه تعیین  تکلیف شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
علی برکت الله
بابا ما هم هستیم. به چیزی نمی رسه؟
آها درسته! مایی که از مملکت دفاع کردیم حقی نداریم، درسته!!!!!
حالا هی بگید غیر از استقلال و پرسپولیس بقیه خصوصی هستن و از بودجه دولت سهمی ندارن.
سپاهان و تراختور و نفت ووووو
چرا تا رفسنجان می روی!؟ همین شهرداری تهران زیر قرض است اما باز وام بحساب مردم تهران گرفت یه شب به اسم افطار ماه رمضان، فقط ۶۴۵ میلیون تمن شام خوردن!!
تمام تیمهای دولتی باید خصوصی نه خصولتی بشوند . الان بعضی از تیمها برای پولشویی هستند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس