بازدید 11074

بیت کوین 100 هزار دلاری، خوشبینی یا واقعیت؟

هدف سرمایه‌گذاران و تریدر‌ها در بازار ارز دیجیتال، کسب سود است و ساده‌ترین روش سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال، خرید یک ارز و سپس فروش آن در قیمتی بالاتر است که منجر به افزایش سرمایه و سود شما می‌شود.
کد خبر: ۱۱۶۳۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵ 13 February 2023

هدف سرمایه‌گذاران و تریدر‌ها در بازار ارز دیجیتال، کسب سود است و ساده‌ترین روش سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال، خرید یک ارز و سپس فروش آن در قیمتی بالاتر است که منجر به افزایش سرمایه و سود شما می‌شود.

اما سرمایه‌گذاری موفق و پرسود در بازار ارز‌های دیجیتال نیازمند این است که بتوانید قیمت‌های مناسب خرید و فروش را شناسایی کنید و در ارز‌هایی که پتانسیل رشد زیادی دارند پول خود را قرار دهید. با توجه به جایگاه برتر بیت کوین در بازار و محبوبیت آن، طبیعی است که بسیاری از سرمایه‌گذاران جدید و قدیمی بازار به آن توجه ویژه‌ای دارند. به همین دلیل فروش و خرید بیت کوین را گزینه اول سرمایه‌گذاری خود می‌بینند.

بیت کوین 100 هزار دلاری، خوشبینی یا واقعیت؟

بیت کوین از سال 2009 که به بازار عرضه شده است، تا به امروز نوسانات قیمتیشدیدی را تجربه کرده است و در حالی که برخی زمان‌ها در مدت کوتاهی چندین برابر رشد قیمتی داشته است، اما به همان سرعت نیز ارزش خود را از دست داده است. با این حال، با نگاهی به نمودار قیمتی بیت کوین متوجه می‌شویم که این ارز دیجیتال به طور مداوم رشد و اوج قیمتی جدیدی را ثبت کرده است. اما هم اکنون بیت کوین تا 100 هزار دلار چقدر فاصله دارد؟

افزایش به قیمت شش رقمی چندان دور از دسترس نیست

طی سال‌های 2020 و 2021 با همه‌گیری کرونا، سرمایه زیادی به بازار‌های مالی آنلاین از جمله ارز‌های دیجیتال وارد شد و بیت کوین و بسیاری از ارز‌های دیجیتال موفق شدند تا افزایش قیمتی شدیدی را تجربه و اوج‌های قیمتی جدید را ثبت کنند.

بیت کوین در نوامبر سال 2021 موفق شد تا بیش از 69 هزار دلار رشد داشته باشد، با این حال این روند صعودی در نهایت باید به پایان می‌رسید و در سال 2022 شاهد آغاز روند نزولی بودیم که در طی آن بیت کوین حتی تا محدوده 15 هزار دلار نیز کاهش قیمتی تجربه کرد. هم اکنون بیت کوین با قیمت 23 هزار دلاری، تقریباً 70 درصد از زمان اوج قیمتی خود پایین آمده است، اما این عملکرد ضعیف قیمتی اخیر به این معنی نیست که ارز‌های دیجیتال پتانسیل بلندمدت خود را از دست داده‌اند.

برای اینکه بیت کوین به 100 هزار دلار برسد، ارزش آن باید تقریباً 5 برابر شود. در حالی که این افزایش قیمتی دور از دسترس به نظر می‌رسد، اما همچنان احتمال رخ دادن آن وجود دارد و عواملی می‌توانند به این رشد قیمتی کمک کنند.

بیت کوین 100 هزار دلاری، خوشبینی یا واقعیت؟

ماهیت ذخیره ارزش بیت کوین

یکی از عواملی که می‌تواند به شدت به رشد بیت کوین کمک کند، این است که توسط سرمایه‌گذاران به عنوان یک طلای دیجیتال تلقی شود. برای چندین دهه، طلا یک دارایی محبوب بین مردم جهان بوده است تا پول خود را به آن تبدیل کنند و از ارزش دارایی‌های خود محافظت کنند. بیت کوین می‌تواند ماهیت مشابهی داشته باشد و مزیت‌های خود را نیز دارد.

ذخیره بیت کوین نسبت به طلا بسیار راحت‌تر است و نیازی به نگهداری آن به شکل فیزیکی وجود ندارد. علاوه بر آن، به لطف پذیرش گسترده جهانی امروزه از بیت کوین می‌توان برای پرداخت خدمات و هزینه‌های کوچک و بزرگی در بسیاری از کشور‌های جهان استفاده کرد.

بیت کوین همچنین موجودی محدودی دارد و در نهایت تنها 21 میلیون بیت کوین در جهان وجود خواهد داشت. این سقف عرضه، همراه با افزایش تقاضا می‌تواند قیمت بیت کوین را افزایش دهد و به سطح‌های جدیدی برساند.

این ویژگی‌ها از جمله دلایلی هستند که بیت کوین را نسبت به طلا می‌تواند به گزینه بهتری برای ذخیره ارزش تبدیل کند و پذیرش جهانی این موضوع، می‌تواند به رشد قیمتی بیت کوین کمک بزرگی کند.

گسترش استفاده و محبوبیت بیت کوین

هرچه بیشتر می‌گذرد، شرکت‌های بیشتری پذیرش بیت کوین و ارز‌های دیجیتال را به عنوان یک روش پرداختی قبول می‌کنند و این موضوع می‌تواند اثر بزرگی بر گسترش استفاده و محبوبیت بیت کوین داشته باشد. تصور کنید که بتوانید با موجودی ارز دیجیتالی خود در سوپرمارکت محل نیاز‌های خود را خریداری کنید، این موضوع می‌تواند به افزایش خرید و فروش بیت کوین و محبوبیت این ارز دیجیتال منجر شود که در نهایت سرمایه‌گذاری در فضای رمزارز را افزایش می‌دهد.

بسیاری از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که این روند در حال رخ دادن است و به مرور زمان در بسیاری از کشور‌های جهانی، پرداخت ارز‌های دیجیتال برای خدمات و هزینه‌های خرد تبدیل به امری عادی خواهد شد.

بیت کوین همچنین برای مسافرت و هزینه‌های خارجی گزینه ایده‌آلی است و هزینه‌های تبدیل پول‌های فیات، واسطه‌ها و مشکلات مختلفی از جمله زمان زیاد مورد نیاز برای ارسال پول و یا تحریم‌ها را حذف می‌کند.

طبیعی است که با افزایش تقاضا برای بیت کوین، قیمت آن نیز افزایش پیدا می‌کند.

مسیر سخت رسیدن به 100 هزار دلار

لازم به ذکر است که مسیر رسیدن بیت کوین به 100 هزار دلار خالی از ریسک و خطر نیست. بسیاری از کشور‌ها و دولت‌ها دید مثبتی به ارز‌های دیجیتال ندارند و همانطور که در گذشته دیدیم، این احتمال وجود دارد که برخی کشور‌ها همانند چین معاملات و استفاده از ارز‌های دیجیتال را ممنوع اعلام کنند. اخیراً نیز شایعاتی وجود دارد که کشور هند می‌خواهند روند مشابهی را دنبال کند و این احتمال وجود دارد که شاهد کاهش فعالیت و یا حتی ممنوعیت ارز‌های دیجیتال در این کشور باشیم.

این ممنوعیت‌ها می‌تواند اثر منفی بزرگی در بازار ارز‌های دیجیتال داشته باشد و روند افزایش قیمتی به 100 هزار دلار را دورتر و کندتر کند.

در صورتی که می‌خواهید در مورد ارزهای دیجیتال قدیمی بازار بیشتر بخوانید روی لینک کلیک کنید.

بیت کوین 100 هزار دلاری، خوشبینی یا واقعیت؟

صبور باشید

بیت کوین اولین ارز دیجیتال جهان است و می‌تواند گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری بلندمدت باشد. بیت کوین بدون شک فراز و نشیب‌های زیادی را در مسیر رسیدن به 100 هزار دلار و یا حتی بیشتر تجربه می‌کند، اما هیچکس نمی‌تواند زمان دقیقی برای این رشد قیمتی پیش‌بینی کند و مهم است با ریسک‌های سرمایه‌گذاری در این بازار آشنا باشید و صرفاً براساس دید مثبت و شعار‌ها، سرمایه خود را در این بازار قرار ندهید؛ صبر یکی از عوامل کلیدی موفقیت در این بازار است. حالا اگر صبر دارید و می‌توانید ارز را بخرید و هر روز سراغش نروید باید یک صرافی ارز دیجیتال انتخاب کنید تا خرید ارز دیجیتال خود را انجام دهید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/ 

 

سلب مسئولیت: این محتوا تبلیغاتی است و تحریریه تابناک مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد. معامله در بازارهای مالی ریسک بالایی دارد و ممکن است برای همه‌ی افراد مناسب نباشد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار