بازدید 7707
تور اروپایی رئیس جمهور اوکراین

زلنسکی نمی‌خواهد بازی را به پوتین واگذار کند

سفر زلنسکی به کشورهای مهم اروپایی یک سال بعد از آغاز جنگ در اوکراین، را می توان به عنوان تلاش او برای جلب توجه مجدد کشورهای غربی عنوان کرد. رییس جمهور اوکراین با درخواست های فراوان برای ارسال کمک های نظامی به کشورهای مختلف سفر کرده و اغلب هم دست پر به کی‌یف برگشته است. به نظر می‌رسد که اینبار هم کشورهای اروپایی او را ناامید نکرده اند. برای انها جنگ روسیه و اوکراین در حال تبدیل شدن به یک جنگ حیثیتی است که چاره ای ندارند جز آنکه از آن پیروز بیرون بیایند.
کد خبر: ۱۱۶۳۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۹ 10 February 2023

 

مهسا مژدهی: ولودیمیر زلنسکی نخست‌وزیر اوکراین سه شنبه هفتم فوریه در سفری از پیش تعیین نشده وارد لندن شد تا با چارلزسوم پادشاه و ریشی سوناک نخست‌وزیر این کشور دیدار کند. این نخستین بار از زمان آغاز جنگ است که او راهی لندن شده. در یک سال گذشته انگلیس یکی از متحدان اصلی اوکراین در مقابل روس‌ها بوده است. او بعد از انجام ملاقات‌هایی در لندن، وارد پاریس شد و به دیدار مکرون رفت.

زلنسکی به دنبال جت‌های جنگنده
جت‌های جنگنده برای اوکراین مانند بال‌های آزادی است. این مهم‌ترین خواسته‌ای بود که زلنسکی در سفر خود به انگلیس به زبان آورد. او که در ساختمان ۹۰۰ ساله پارلمان انگلیس سخنرانی می‌کرد، از همتایان اروپایی خود خواست تا حمایت نظامی خود از اوکراین را افزایش دهند و جت‌های جنگنده برای کی‌یف بفرستند. او به نمایندگان پارلمان گفت که این جنگنده‌ها می‌توانند موازنه را به سود اوکراین تغییر دهند.

او در این سخنرانی تا توانست هندوانه زیر بغل انگلیسی‌ها گذاشت و گفت بریتانیا و اوکراین راه پیروزی را در کنار هم خواهند پیمود.

زلنسکی سپس کلاه ایمنی یک خلبان نیروی هوایی اوکراین را به لینزی هویل، رئیس مجلس عوام بریتانیا اهدا کرد که بر روی آن نوشته شده بود: «ما آزادی داریم، به ما بال بدهید تا از آن محافظت کنیم».

از آن سو ریشی سوناک هم قول هایی به زلنسکی داده است. او حتی پیش از این سفر به ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین گفت که کی‌یف می‌تواند در بلندمدت روی حمایت انگلیس در جنگ با روسیه حساب کند.سوناک که با زلنسکی تلفنی صحبت می کرد گفت که تلاش‌های لندن برای ارسال تجهیزات نظامی بیشتر به اوکراین در هفته‌ها و ماه‌های آینده برای تضمین پیروزی این کشور مقابل روسیه جریان دارد. طبق آخرین خبرها، بریتانیا قرار است ۳.۲ میلیارد پوند به اوکراین کمک نظامی کند. اما این حمایت ها منتقدانی هم دارد.

جان هیلی مسئول سیاستگذاری نظامی حزب مخالف کارگر انگلیس روز سه‌شنبه گفت، این کشور باید استراتژی جدیدی برای تقویت تولیدات نظامی و بازنگری اساسی در تدارکات اسراف آمیزش به منظور بهبود حمایت از اوکراین و ارسال این پیام به روسیه که وضعیت بدتر خواهد شد، تدوین کند. اعضای حزب کارگر معتقدند که دولت در حمایت از اوکراینی ها زیادی دست و دلبازی به خرج می دهد و نباید چنین هزینه های سنگینی را روی دست مردم این کشور بگذارد. اما به‌نظر می‌رسد که طرفداران حمایت از زلنسکی، جنگ اوکراین با روسیه را به نوعی، جنگ بین غرب و روسیه تعبیر می کنند.

جان هیلی در راستای طرح پیشنهادات خود توصیه کرده، انگلیس باید تولیدات دفاعی خود را افزایش دهد و به کاستن از نیروهای مسلح خود پایان دهد تا نه تنها از اوکراین حمایت بلکه به تعهدات خود در قبال ائتلاف نظامی ناتو نیز عمل کند.

زلنسکی نظر مکرون را عوض کرد؟
رئیس جمهور اوکراین بعد از بریتانیا وارد فرانسه شد تا با مکرون هم دیدار کند. فرانسوی ها برخلاف انگلیسی ها مواضع خیلی دقیقی در قبال جنگ روسیه و اوکراین اتخاذ نکرده بودند. اما به نظر می رسد که با طولانی شدن جنگ، آنها هم موضوع را جدی تر از قبل می دانند. زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین در جریان سفر به پاریس گفت، رئیس‌جمهور فرانسه نظر خود را درباره اینکه آیا غرب و اوکراین باید "وجهه ولادیمیر پوتین را حفظ کنند"، تغییر داده است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین طی مصاحبه‌ای با روزنامه "لو فیگارو" توضیح دادفکر می‌کنم امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه این بار جدا نظر خود را تغییر داده. او بود که بحث ارسال تانک‌ها به اوکراین را مطرح کرد. اوهمچنین از درخواست عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حمایت کرد. فکر می‌کنم این یک علامت واقعی است.

مکرون در مورد این سفر گفت سفر زلنسکی به پاریس فرصتی برای نشان دادن حمایت کامل ما از اوکراین است. ما با زلنسکی درباره نیازهای اوکراین بحث خواهیم کرد.

در این مراسم، «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان نیز حضور داشت و نشستی سه‌جانبه با مکرون و زلنسکی در کاخ الیزه برگزار کرد. زلنسکی در پاریس هم تقاضای خود را مطرح کرد و گفت که کشورهای اروپایی باید کمک های نظامی بیشتری به کی‌یف برای مقابله با روسیه داشته باشند. او در خواستی برای پیوستن به ناتو را بار دیگر مطرح کرد تا مبادا اروپایی‌ها فراموش کنند که اوکراین چه تاوان سنگینی را از این بابت پرداخته است.

بلژیک، ایستگاه آخر
رئیس‌ جمهوری اوکراین صبح پنجشنبه به همراه مکرون از پاریس عازم بروکسل شد. بلژیک البته عنوان کرد که قرار نیست جنگنده ای به اوکراین بدهد با این وجود خود زلنسکی از جضور در پارلمان اروپا هیجان زده است. او در این پارلمان یک بار دیگر تاکید کرد که اوکراین می خواهد هر طور که شده عضوی از ناتو باشد و به حمایت اروپایی ها نیاز مبرمی دارد. او در گفتگویی که با یورونیوز انجام داد، دیدارهای خود را مثبت ارزیابی کرد.

در بلژیک اورزولا فن درلاین، رئیس کمیسیون اروپا با تجلیل از اقدامات اتحادیه اروپا در قبال تهاجم نظامی روسیه به اوکراین، اعلام کرد که تا کنون ۶۷ میلیارد یورو از جانب این اتحادیه برای حمایت از اوکراین و پناهجویان اوکراینی اهدا شده است. او با تاکید بر لزوم فعالیت بیشتر اتحادیه در حمایت از اوکراین افزود که طی چند روز آینده دهمین بسته تحریمی علیه روسیه را با هدف قرار دادن رهبران سیاسی، نظامی و همچنین مجریان پروپاگاندای پوتین ارائه می‌کند و گفت: «دروغ‌های آن‌ها فضای روسیه و فرای آن‌ را مسموم می‌کند.» فن درلاین خاطرنشان کرد که بسته‌های تحریمی جدید همچنین شامل «ممنوعیت بیشتر صادرات به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد» با هدف کاهش توانایی روسیه در نبرد و همچنین «تزلزل پایه‌های اقتصادی این کشور» خواهد بود.

سفر زلنسکی به کشورهای مهم اروپایی یک سال بعد از آغاز جنگ در اوکراین، را می توان به عنوان تلاش او برای جلب توجه مجدد کشورهای غربی عنوان کرد. رییس جمهور اوکراین با درخواست های فراوان برای ارسال کمک های نظامی به کشورهای مختلف سفر کرده و اغلب هم دست پر به کی‌یف برگشته است. به نظر می‌رسد که اینبار هم کشورهای اروپایی او را ناامید نکرده اند. برای انها جنگ روسیه و اوکراین در حال تبدیل شدن به یک جنگ حیثیتی است که چاره ای ندارند جز آنکه از آن پیروز بیرون بیایند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۱۱
مرگ بر پوتین و روس های متجاوز.
بازی واگذار شده است و اوضاع میدانی حاکی از اوضاع خراب اکراین است ‌و غربی ها نمیخواهند انرا تایید کنند.
به او یک سال پیش گفتم بچه جان برو دنبال تیله بازیت
دمش گرم رسانه های داخلی و روس می‌گفتند تا سه روز دیگه به آمریکا پناهنده میشه اما دویست هزار روس رو فرستاد اون دنیا پیش لنین
زلنسکی به تعهد داده به غرب که ملت اکراین را نابود کند که موفق شد ۷ملیون آواره. چند صد هزار کشتار نابود اقتصاد وامکانات زندگی تعدی بود که زلنسکی به آمریکا داده بود وله آن عمل کرد
این دلغک هنوزفک میکنونه جنگ نیست این دلغک بازی است
لعنت بر پوتین
این بازیگر کمدی گمان می کند بازی است.
کشورش را به باد داده است.
بیچاره ملت اوکراین که خود را فدایی ناتو کرده اند
زلنسگی جنگ طلب بایدبرودبجهنّم تا جنگ وخون ریزی پایان یابد،پوتبن وروسیه بایدروی مرگ زلنسگی ،جنگ را متمرکزکنند.
بله این بازی را نباید ببازد. واقعا فکر می کنه این باک بازیه. بازی با جون مردم خودش برای غرب مخصوصا آمریکا و انگلیس که بیشترین منفعت اقتصادی را از این جنگ می برن
پوتین به ایستگاه آخر رسیده و به زودی شکست میخوره. حواسش نیست کمر زمستون شکسته و بعدش نوبت ترکتازی زلنسکیه. تو این زمستون هم نتونست هیچ غلطی بکنه. ببینم با ائتلافی که ناتو تشکیل میده چه جوری میخاد دست و پنجه نرم کنه. بعیده چین بهش کمک کنه. چین شاگرد خوبی برای روسیه بوده مخصوصن در سیاست خارجی. به همین لحاظ وقتی صحبت از منافع ملی یا کمک به مردم روسیه میشه مطمئنا منافع ملی را انتخاب میکنه. بعیده خودشو تو دردسر بندازه و با ناتو وارد جنگ بشه.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی