بازدید 4049

چین: بایدن قواعد دیپلماتیک را نقض کرده است

سخنگوی وزارت خارجه چین می گوید اظهارات رئیس جمهور آمریکا درباره پکن غیر مسئولانه است.
کد خبر: ۱۱۶۳۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۶ 09 February 2023


به گزارش تابناک به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه چین از رئیس جمهور آمریکا به دلیل نقص قواعد دیپلماتیک انتقاد کرد.

«مائو نینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز پنجشنبه اعلام کرد که اظهارات «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه به «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین درباره از دست دادن سرمایه گذاری غربی در صورت حمایت از مسکو هشدار داده است، غیرمسئولانه است.

سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری تاکید کرد که این گونه اظهارات طرف آمریکایی بسیار غیرمسئولانه است و مبانی آداب دیپلماتیک را نقض می کند.

این دیپلمات ارشد چین اعلام کرد که چین نارضایتی شدید خود را نسبت به این گونه اظهارات ابراز می کند و به شدت با این اظهارات مخالف است.

رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه در مصاحبه ای با یک شبکه تلویزیونی آمریکایی اعلام کرد که تابستان گذشته در جریان یک تماس تلفنی، به همتای چینی خود هشدار داده است که اگر چین از اقدامات روسیه در اوکراین حمایت کند، ممکن است سرمایه گذاری کشورهای غرب را از دست بدهد.

در تازه ترین تنش میان پکن و واشنگتن، رسانه‌های آمریکا شامگاه شنبه از اقدام ارتش این کشور در سرنگونی بالون چینی مقابل سواحل کارولینا خبر دادند. لوید آستین وزیر دفاع آمریکا مدعی شد که بالون چینی که سرنگون گردید برای اهداف جاسوسی و رصد مراکز راهبردی آمریکا مورد استفاده بود!

وزارت امور خارجه چین از اقدام آمریکا در سرنگونی بالون متعلق به این کشور ابراز ناخرسندی کرد. وزیر امور خارجه چین گفت: ما از به کارگیری زور توسط ایالات متحده برای سرنگونی بالونی که برای اهداف هواشناسی و بررسی آب و هوا کاربرد دارد، ناخرسندیم. وزارت خارجه چین همچنین افزود که پکن حق واکنش به این اقدام آمریکا را برای خود محفوظ می‌داند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار