بازدید 22920
روز چهارم زلزله ترکیه و سوریه

افزایش شمار کشته‌های ترکیه و سوریه به بیش از ۱۹ هزار تن / مرگ سه ملی پوش ایرانی در زلزله ترکیه / سازمان جهانی بهداشت: فاجعه زلزله در سوریه فراتر از حد تصور است

زمین لرزه مخربی به بزرگی و شدت ۷.۸ ریشتر در ساعت ۰۴:۱۷ دقیقه بامداد روز دوشنبه، ۱۸ بهمن ماه ۱۴۰۱ مناطق وسیعی در جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند که در جریان آن تلفات و خسارات‌ زیادی وارد شد.
کد خبر: ۱۱۶۳۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹ 09 February 2023

افزایش شمار کشته های ترکیه و سوریه به بیش از 16 هزار نفر


بین الملل تابناک: زمین لرزه مخربی به بزرگی و شدت ۷.۸ ریشتر در ساعت ۰۴:۱۷ دقیقه بامداد روز دوشنبه، ۱۸ بهمن ماه ۱۴۰۱ مناطق وسیعی در جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند که در جریان آن تلفات و خسارات‌ زیادی وارد شد.

بانک جهانی از کمک یک میلیارد و ۷۸۰ میلیون دلاری به ترکیه خبر داد
۱۴۰۱/۱۱/۲۱ - ۰۱:۰۷

بانک جهانی پنجشنبه شب گزارش داد که این نهاد اقتصادی برای کمک به امداد رسانی و نیز بهبود شرایط ناشی از پیامدهای زمین لرزه سهمگین ترکیه که تاکنون بیش از ۱۷ هزار کشته برجای گذاشته است، یک میلیارد و ۷۸۰ میلیون دلار به دولت آنکارا کمک می کند.

به گزارش خبرگزاری "فرانسه" دیوید مالباس" رئیس بانک جهانی با بیان این مطلب گفت که کمک های فوری و سریع را به ترکیه ارائه خواهیم کرد و یک ارزیابی سریعی نیز برای مقابله با نیازهای فوری و بزرگ آنکارا انجام می دهیم.

بانک جهانی اعلام کرده که ۷۸۰ میلیون دلار به صورت کمک های فوری به ترکیه ارائه می شود و همچنین یک میلیارد دلار نیز به صورت اضافه برای حمایت از آسیب دیدگان ناشی از زمین لرزه ترکیه تهیه می شود.

کمک بانک جهانی همزمان با آن روی می دهد که پارلمان ترکیه در ۱۰ منطقه آسیب دیده ناشی از زمین لرزه در جنوب این کشور حالت فوق العاده اعلام کرده است.

سازمان جهانی بهداشت: فاجعه زلزله در سوریه فراتر از حد تصور است
۱۴۰۱/۱۱/۲۰ - ۲۳:۳۴

تدروس ادهانوم رئیس سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که برای بازدید از مناطق زلزله‌زده و هماهنگی کمک‌ها به زلزله‌زدگان عازم سوریه شده است.

 ادهانوم جمعه شب در توئیتی نوشت: در راه سوریه هستم، جایی که سازمان جهانی بهداشت از ارائه مراقبت های بهداشتی حیاتی در مناطق زلزله‌زده حمایت می‌کند.

در همین حال، الجزیره به نقل از سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: فاجعه زلزله در سوریه فراتر از حد تصور است و کشورها باید به سوریه کمک کنند.

۴۰ فروند هواپیماهای امدادی برای کمک زلزله دگان در سوریه به زمین نشست
۱۴۰۱/۱۱/۲۰ - ۲۱:۱۱

وزارت حمل و نقل سوریه پنجشنبه شب اعلام کرد که این کشور تاکنون ۴۰ هواپیما حامل کمک های بشردوستانه از کشورهای مختلف را دریافت کرده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه؛ سانا، این وزارت خانه اعلام کرد که این کمک های دریافتی در فرودگاه های "دمشق، حلب و لاذقیه به زمین نشسته است.

در همین راستا، پنجمین هواپیمای حامل کمک های انساندوستانه جمهوری اسلامی ایران به مردم زلزله زده سوریه صبح امروز (پنجشنبه) در فرودگاه بین المللی دمشق به زمین نشست.

به گزارش ایرنا، این هواپیما حامل ۴۵ تن کمک های پزشکی، غذایی و دیگر مایحتاج مردم زلزله زده سوریه است.

از سوی دیگر دولت دمشق از فرود هواپیمای چینی حامل کمک های بشردوستانه به سوریه در فرودگاه بین المللی دمشق خبر داد.

دولت پکن اعلام کرده که حدود چهار و نیم میلیون دلار کمک نقدی و ۲ میلیون دلار کمک غیرنقدی به زلزله زدگان سوریه اختصاص می‌دهد.

مائو نینگ سخنگوی وزارت امورخارجه چین چهارشنبه گفت که دولت چین ۳۰ میلیون یوان (حدود ۴.۴۲ میلیون دلار) کمک‌های بشردوستانه اضطراری به سوریه برای امداد و نجات زلزله زدگان و همچنین ۲ میلیون دلار کمک نقدی و امدادی فوری به این کشور اختصاص می‌دهد.

وی گفت، در عین حال، چین اجرای طرح‌ ارائه کمک‌های غذایی در حال انجام به مردم سوریه را تسریع خواهد کرد.

سخنگوی وزارت امورخارجه چین افزود: مقامات چین همچنین با سوریه همکاری نزدیک خواهند کرد تا با تحویل این کمک‌ها در اسرع وقت به این کشور در امدادرسانی به زلزله زدگان و کمک به آسیب دیدگان یاری شود.

کشورهایی که به سوریه کمک کردند
۱۴۰۱/۱۱/۲۰ - ۱۸:۳۷

سه روز از وقوع زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۷.۸ درجه در مقیاس ریشتر به مرکزیت ترکیه، می‌گذرد. زلزله‌ای که بخش‌های زیادی از منطقه غرب آسیا و شرق مدیترانه را به لرزه درآورد و علاوه بر ترکیه، بخش‌های زیادی از سوریه را ویران کرد. تا لحظه تنظیم این خبر، شمار جانباختگان در ترکیه به ۱۴ هزار و ۶۳ هزار و ۷۹۴ نفر و در سوریه به سه هزار و ۱۶۲ نفر رسیده است.

شدت این زلزله به حدی بود که در لبنان، فلسطین، عراق، اردن، مصر، عربستان سعودی و بخش‌های از اوکراین و اروپا از جمله یونان، بلغارستان و... به ثبت رسید.

پس از زلزله ترکیه و سوریه کشورهای بسیاری برای کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان اعلام آمادگی کردند. برخلاف ترکیه که بیش از ۶۵ کشور کمک‌های بشردوستانه خود را تاکنون به این کشور ارسال کرده‌اند، کشورهای اندکی برای کمک به زلزله‌زدگان سوریه اقدام کرده‌اند. حتی سازمان ملل برای کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان سوریه نتوانسته تا به این لحظه اقدام قابل توجهی انجام دهد. در این میان مرکز امداد و نجات ملک سلمان، شاه سعودی که ادعا کرده بود به زلزله‌زدگان سوری و ترکی کمک خواهد کرد و آماده دریافت کمک‌های مردمی برای زلزله‌زدگان است و یک پل هوایی برای انتقال این کمک‌ها به دو کشور مذکور ایجاد کرده، هنوز هیچ کمکی برای مردم سوریه ارسال نکرده است.

این مرکز امروز، پس از گذشت سه روز از زلزله مرگبار در سوریه و ترکیه، نخستین محموله امدادرسانی سعودی شامل تیم‌های تخصصی پزشکی و گروه‌های امداد و نجات برای کمک به زلزله‌زدگان ترکیه را وارد فرودگاه آدانا در جنوب این کشور کرد و مدعی شد که طرح جمع‌آوری کمک‌های مردمی موسوم به «ساهم» نیز تاکنون‌ موفق به گردآوری ۸۰ میلیون ریال سعودی شد و قرار است این مبلغ برای کمک به زلزله‌زدگان سوریه و ترکیه هزینه شود.

سوریه کشوری عربی است که بیش از ۱۱ سال در حال تجربه جنگی ویرانگر است. جنگی که ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی در پشت آن قرار دارند و در این مدت بسیاری از کشورهای عربی که بر هویت عربی خود تاکید دارند، علیه آن با واشنگتن و تل‌آویو متحد شدند. حال با وقوع زلزله ویرانگر نیز، همان‌طور که انتظار می‌رفت، این کشورها ترجیح دادند که به جای سوریه، بیشتر به ترکیه کمک کنند. در حالی که به دلیل شرایط بغرنج سوریه، این کشور مستحق توجه و حمایت‌های بیشتری در همه سطوح از سوی کشورهای عربی است.

روزنامه رأی الیوم، چند روز پیش با سوژه قرار دادن این موضوع در سرمقاله خود نوشته بود که ایجاد پل‌های هوایی عربی برای نجات زلزله‌زدگان ترکیه جای تحسین دارد چرا که این یک وظیفه انسانی و اخلاقی است؛ ضمن این‌که ترکیه یک کشور اسلامی و برادر به شمار می‌رود اما آنچه که مایه تاسف است این است که مشابه این رویکرد در قبال سوریه دیده نمی‌شود؛ کشوری که در محاصره خفه‌کننده آمریکایی-اروپایی که بسیاری از دولت های عربی متعهد به آن هستند؛ بیش از هر کشور دیگری به کمک نیاز دارد.

با این وجود برخی کشورهای عربی و اسلامی به کمک مردم زلزله‌زده سوریه شتافتند که در ذیل به تفصیل ذکر می‌شود.

ایران

ایران از جمله نخستین کشورهایی بود که به سرعت برای کمک به زلزله‌زدگان سوری وارد عمل شد و محموله‌های امدادرسانی خود را به این کشور ارسال کرد وهواپیماهای حامل کمک‌های انسان‌دوستانه جمهوری اسلامی ایران به مردم زلزله‌زده سوریه، در دو فرودگاه دمشق و حلب بر زمین نشستند.

مهدی سبحانی سفیر جمهوری اسلامی ایران، سه‌شنبه پیش، اعلام کرد که نخستین محموله امدادی ایران در قالب ۴۵ تن شامل پتو، چادر، دارو، مواد غذایی و دیگر ملزومات زلزله‌زدگان سوریه وارد فرودگاه حلب شده و به سرعت تخلیه و بین زلزله‌زدگان توزیع می‌شود.

پس از آن نیز چندین محموله امدادی ایران به فرودگاه حلب، اللاذقیه و دمشق رسید.

صبح امروز (پنجشنبه) نیز پنجمین محموله کمک‌های بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران به زلزله‌زدگان سوریه وارد دمشق شد و سفارت جمهوری اسلامی ایران در این ارتباط در صفحه توییتر خود نوشت: «صبح روز پنجشنبه پنجمین محموله کمک های بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران به زلزله زدگان سوریه که شامل ۴۵ تن پتو، فرش، چادر و مواد غذایی است، وارد فرودگاه دمشق شد».

عمان

کشور عمان از جمله کشورهای کمک‌کننده به زلزله‌زدگان سوریه و ترکی است که تاکنون چندین محموله به سوریه ارسال کرده و علاوه بر آن اقدام به ایجاد یک پل هوایی به سمت مناطق آسیب‌دیده از زلزله در سوریه و ترکیه کرده است.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، امروز از ورود یک محموله جدید کمک‌های بشردوستانه عمان به فرودگاه دمشق خبر داد و «ترکی بن محمود البوسعیدی» سفیر عمان در دمشق اعلام کرد که هواپیمای وارد شده به فرودگاه دمشق، حامل ۱۴ تن مواد امدادی و لجستیکی بوده و یکی از پنج هواپیمایی است که تا روز یکشنبه آتی، وارد فرودگاه دمشق می‌شود.

روسیه

روز سه‌شنبه، در کمتر از ۲۴ ساعت از وقوع زلزله در ترکیه و سوریه، روسیه نخستین تیم‌های امداد و نجات خود را عازم سوریه کرد(+) تا به عملیات جستجو و نجات زلزله‌زدگان کنند. علاوه بر آن محموله‌هایی از کمک‌های ارتش روسیه میان خانواده‌های زلزله‌زده حاضر در پناهگاه مسجد الروضه در شهر اللاذقیه توزیع شد.

امارات

امارات از جمله کشورهای عربی بود که در جریان زلزله اخیر سوریه، وارد عمل شد تا به زلزله‌زدگان سوری کمک کند. امروز (پنجشنبه، 9 ژانویه) نیز دو هواپیمای حامل کمک‌های بشر دوستانه امارات وارد سوریه شد. «معتز دوجی» معاون وزیر ادارات محلی و محیط زیست امارات در این خصوص توضیح داد که یکی از این دو هواپیما، 84 تن و دیگری 27 تن کمک شامل پتو، چادر و مواد غذایی وارد سوریه کردند و به این ترتیب شمار هواپیماهای اماراتی حامل کمک‌های بشردوستانه برای زلزله‌زدگان سوری تاکنون به هفت عدد رسیده است

ارمنستان

تا به امروز، دو هواپیمای حامل کمک برای زلزله‌زدگان سوری از کشور ارمنستان در فرودگاه بین‌المللی حلب بر زمین نشسته‌اند و به اعلام خبرگزاری سانا، هواپیمای دوم شامل 32 تن مواد غذایی، پزشکی و دارو برای زلزله‌زدگان بود.

تونس

تونس از دیگر کشورهای عربی و آفریقایی بود که دو هواپیما حامل کمک برای زلزله‌زدگان سوری را به فرودگاه بین‌المللی حلب اعزام کرد.

صربستان

سفارت صربستان در دمشق نیز کمک‌هایی را میان خانواده‌های زلزله‌زده در دمشق توزیع کرد.

هند

روز گذشته نخستن محموله کمک‌های هند به زلزله‌زدگان وارد فرودگاه بین‌المللی دمشق شد و «ساتیندر کومار» کاردار سفارت هند در دمشق با اشاره به اینکه یک هواپیمای کمکی دیگر با حمل مواد امدادی و پزشکی در حال آماده‌سازی برای اعزام به سوریه طی ۲۴ ساعت آینده است، گفت: هواپیمای نخست حامل حدود ۶ تن مواد پزشکی و دارویی بود.

اردن

نخستین هواپیمای حامل کمک‌های اردن به سوریه، دیروز وارد فرودگاه بین‌المللی دمشق شد و «باسل الکاید» کاردار سفارت اردن در دمشق گفت که هواپیمای حامل کمک‌های بشردوستانه مردم اردن به دستور عبدالله دوم، شاه این کشور در اختیار مردم سوریه قرار گرفته است و اردن در این شرایط هر چه قدر که بتواند به سوریه کمک می‌کند و در کنار آن باقی می‌ماند.

الجزائر

الجزائر تاکنون چهار هواپیمای حامل کمک‌های بشر دوستانه را به سوریه ارسال کرده است.

مصر

مصر از دیگر کشورهای عربی بود که از اعزام هواپیماهای نظامی حامل کمک‌های پزشکی فوری به سوریه خبر داد. حسین مخلوف، وزیر اداره محلی و محیط زیست سوریه نیز در فرودگاه دمشق از دولت و مردم مصر برای این کمک تشکر کرد و گفت که مردم سوریه هرگز کسانی را که به آنها کمک می‌کنند فراموش نمی‌کنند؛ به ویژه در شرایط کنونی که کشورشان در اثر زلزله ویرانگر شرایط دشواری را سپری می‌کند.

لیبی

روز گذشته یک هواپیمای حامل ۴۰ تن مواد غذایی و پزشکی و امدادی از لیبی وارد فرودگاه بین‌المللی اللاذقیه شد.

پاکستان

پاکستان نیز از دیگر کشورهای کمک‌کننده به سوریه در شرایط بحرانی کنونی پس از زلزله مرگبار روز دوشنبه پیش بود و روز گذشته، یک هواپیمای حامل بیش از ۴۰ تن کمک‌های لجستیکی وارد فرودگاه دمشق شد.

سفیر پاکستان در دمشق توضیح داد که این کمک‌ها از جانب دولت و مردم پاکستان به مردم سوریه است و بیشتر حاوی چادر برای زلزله‌زدگان است و در روزهای آینده با هماهنگی دو دولت، کمک‌های بیشتری شامل مواد غذایی و پزشکی به سوریه ارسال خواهد شد.

 

مشاور اسد: کمک‌ها را به شرط سیاسی نشدن قبول می‌کنیم
۱۴۰۱/۱۱/۲۰ - ۱۶:۳۵

مشاور ریاست جمهوری سوریه گفت: متأسفانه غرب فقط به مناطقی که تروریست‌ها در آن هستند - جایی که کلاه سفیدها هستند - اهمیت می‌دهد، اما به مناطقی که اکثر مردم سوریه در آن زندگی می‌کنند اهمیتی نمی‌دهد... بیشتر پول و همه تجهیزات به این قسمت کشور ارسال شده است.

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، بثینه شعبان، مشاور ویژه ریاست جمهوری سوریه اعلام کرد، سوریه بعد از چند ساعت از وقوع زلزله از کشورهای عضو سازمان ملل و آژانس‌های این سازمان و کمیته بین المللی صلیب سرخ و دیگر شرکای نهادهای بین المللی خواست از تلاش‌های این کشور برای مقابله با این فاجعه براساس معیارهای فعالیت بشردوستانه با هماهنگی و همکاری دولت سوریه حمایت و به این کشور کمک کنند. این نشان می‌دهد که ما از تمام کشورها کمک را قبول می‌کنیم اما به شرط اینکه آن را سیاسی نکنند.

وی گفت: ما کمک از غرب، آمریکا و اتحادیه اروپا را قبول می‌کنیم اما آنها به رغم درخواست رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ از تمام کشورها برای کمک به سوریه هیچ گونه کمکی را پیشنهاد ندادند. غرب برای حمایت از تروریست‌ها در مناطقی که خارج از کنترل دولت سوریه است کمک می‌کند و در درجه اول حمایت از داعش، جبهه النصره و کلاه سفیدها برای غرب مهم است و هیچ توجهی به مناطقی که بیشتر سوری‌ها در آنجا زندگی می‌کنند، ندارد.

شعبان گفت: تعداد زیادی از کشورهای دوست کمک‌هایی را برای سوریه برای پشت سر گذاشتن پیامدهای این فاجعه فرستادند. در حالی که کشورهای غربی این بهانه را می‌آورند که ارائه این کمک‌ها نقض قطعنامه‌های شورای امنیت است. در حالی که قطعنامه‌های شورای امنیت کاملا واضح است و تأکید دارد که کمک‌های بشردوستانه شامل هیچگونه تحریمی نیست و ارسال آن برای کشورهایی که در معرض فجایع انسانی و حملات تروریستی قرار می‌گیرد، ممنوع نیست.

وی بر لزوم لغو تمام تحریم‌های اقتصادی غرب در سوریه که موجب رنج و مشکلات برای ملت این کشور شده است و مانع عملکرد مناسب نهادهای دولتی برای مقابله با پیامدهای زلزله می‌شود تأکید کرد.

مرگ سه ملی پوش ایرانی در زلزله ترکیه
۱۴۰۱/۱۱/۲۰ - ۱۶:۰۹

رئیس انجمن فوتبال قطع عضو ایران از درگذشت ۳ لژیونر ایران در زلزله ترکیه خبر داد.

جعفر عسکری، رییس انجمن فوتبال قطع عضو ایران  با اعلام خبر درگذشت ۳ لژیونر فوتبال قطع عضو ایران در زلزله ترکیه اظهار کرد: امروز پنجشنبه ۲۰ بهمن پیکر سه ملی‌پوش فوتبال قطع عضو ایران که در زلزله ترکیه زیر آوار مانده بودند،‌ پیدا شد که متاسفانه هر ۳ نفر فوت کرده بودند.

افزایش شمار کشته های ترکیه و سوریه به بیش از 19 هزار نفر/مرگ سه ملی پوش ایرانی در زلزله ترکیه/  ورود هواپیمای حامل پنجمین محموله کمک های ایران به دمشق

 این مصیبت تلخ را به جامعه ورزش و به ویژه مجموعه فوتبال قطع عضو و همچنین خانواده‌های سه ملی‌پوش درگذشته تسلیت می‌گوید و برای آنها از خداوند طلب صبر دارد.

آمار جان‌باختگان زلزله ترکیه به ۱۴ هزار نفر رسید
۱۴۰۱/۱۱/۲۰ - ۱۶:۰۵

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه آخرین آمار جان‌باختگان زلزله سحرگاه روز دوشنبه این هفته در ۱۰ استان جنوبی این کشور را ۱۴ هزار و ۱۴ نفر و تعداد مجروحان را نیز ۶۳ هزار و ۷‌۹۴ نفر اعلام کرد.

 اردوغان امروز در جریان بازدید از مناطق زلزله زده در استان غازی آنتپ افزود: در جریان زلزله اخیر ۶ هزار و ۴۴۴ ساختمان و بنا نیز تخریب شده است.

وی وعده داد که تا یک سال آینده همه خانه‌های تخریب شده در اثر زلزله در ۱۰ استان جنوبی ترکیه نوسازی خواهد شد.

رئیس‌جمهور ترکیه همچنین اظهار کرد: علاوه بر برنامه‌ریزی برای احداث ساختمان‌های تخریب شده در مدت یک سال، به هر خانواده آسیب دیده از زلزله نیز ۱۰ هزار لیره ترک(حدود ۵۰۰ یورو) به صورت بلاعوض پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به بسیج کلیه عوامل دولت ترکیه برای کاستن از مشکلات مردم مناطق زلزله زده و گسیل کمک‌های غیرنقدی به این مناطق در ۱۰ استان بحران‌زده گفت: از همه مردم ترکیه قدردانی می‌کنم که حساسیت نشان داده و به دولت اعتماد کردند.

اردوغان خطاب به مردم مناطق زلزله‌زده ترکیه بیان کرد: نگران نباشید، همان طور که تاکنون در جریان زلزله در استان وان، بینگول، الازیغ، مالاتیا و ازمیر اقدام کردیم، خانه‌های تخریب خود در این ۱۰ استان را نیز ساخته و به صاحبان آنها تحویل می‌دهیم.

وی همچنین با اشاره به تایید وضعیت فوق‌العاده اعلام شده سه ماهه در ۱۰ استان زلزله‌زده در مجلس ملی ترکیه و آغاز اجرای آن از امروز، از ادامه تلاش‌ها برای آواربرداری در مناطق زلزله زده خبر داد.

رئیس جمهور ترکیه خطاب به رقبای سیاسی خود نیز اظهار کرد: شهروندان ترکیه به کسانی که می‌خواهند این بحران زلزله را به بهانه سیاسی علیه دولت تبدیل کنند، هرگز این اجازه را نخواهند داد.

وی با بیان این که در برخی جاهای مناطق زلزله زده متاسفانه مراکز خرید و بازارها غارت شده است، تاکید کرد: پس از آغاز وضعیت فوق‌العاده از امروز، دولت این فرصت را خواهد داشت تا علیه کسانی که از این وضعیت سوء‌استفاده کرده و مرتکب فساد و اقدام خلاف قانون شوند، مداخله کند.

ورود هواپیمای حامل پنجمین محموله کمک های ایران به دمشق
۱۴۰۱/۱۱/۲۰ - ۱۳:۴۵

پنجمین هواپیمای حامل کمک های انساندوستانه جمهوری اسلامی ایران به مردم زلزله زده سوریه صبح امروز (پنجشنبه) در فرودگاه بین المللی دمشق به زمین نشست.

 این هواپیما حامل ۴۵ تن کمک های پزشکی، غذایی و دیگر مایحتاج مردم زلزله زده سوریه می باشد.

شب گذشته نیز چهارمین محموله کمک های ایران در فرودگاه حلب تخلیه شد.

افزایش شمار کشته های ترکیه و سوریه به بیش از 16 هزار نفر/ ورود هواپیمای حامل پنجمین محموله کمک های ایران به دمشق

"سلمان نواب نوری" سرکنسول جمهوری اسلامی ایران، درخصوص محموله این هواپیما اظهار داشت: محموله هواپیمای چهارم کمک های جمهوری اسلامی ایران به مردم سوریه که وارد فرودگاه حلب شده شامل شش پالت چادر، سه پالت خرما، ۱۵ پالت برنج، سه پالت تن ماهی و دو پالت هم ماکارانی و رب گوجه فرنگی می باشد.

پیش از نیز سه هواپیمای حامل کمک های جمهوری اسلامی ایران به مردم آسیب دیده از زلزله شدید اخیر سوریه وارد این کشور شده بود.

هواپیمای اول محموله خود را در فرودگاه دمشق تخلیه کرد و هواپیمای دوم در فرودگاه حلب و هواپیمای سوم نیز در لاذقیه فرود آمد و محموله خود را در آنجا تخلیه کرد.

اولین هواپیمای حامل کمک‌های مردم ایران به مردم زلزله زده سوریه حامل مواد غذایی، امدادی و پزشکی بود که بامداد سه شنبه در فرودگاه بین المللی دمشق به زمین نشست.

محموله این هواپیما شامل ۴۵ تن کمک‌های بشردوستانه ایران شامل پتو، چادر، دارو، مواد غذایی و سایر لوازم مورد نیاز زلزله‌زدگان بود.

المیادین: عملیات جستجو ئ نجات در حلب ۴۰ ساعت دیگر پایان می‌یابد
۱۴۰۱/۱۱/۲۰ - ۱۰:۰۴

شبکه المیادین پنجشنبه شب در گزارشی میدانی از حلب سوریه گزارش داد که عملیات جستجو و نجات منطقه زلزله زده تا ۴۰ ساعت دیگر پایان خواهد یافت.

خبرنگار اعزامی المیادین به حلب همچنین گزارش داد که اهالی حلب پس از تاریک شدن هوا از برودت هوای شدید رنج می‌برند و برق نیز در این شهر قطع است.

این شبکه خبری گزارش داد که شمار افرادی که از زیر آوار بیرون کشیده شدند تا این لحظه به ۶۰۰ نفر رسیده است.

این شبکه خبری همچنین از لاذقیه در شمال سوریه و در کرانه دریای مدیترانه گزارش داد که تیم های نجات بصورت پیوسته شبانه روزی در حال تلاش هستند تا آوارهای ناشی از زمین لرزه در این شهر را از میان بردارند.

المیادین ساعاتی پیش نیز از افزایش شمار قربانیان زمین لرزه در حلب گزارش داد و اعلام کرد که شمار قربانیان به ۴۵۰ و شمار زخمی ها به ۷۰۰ نفر رسیده است.

ترکیه: ۵۰۰ پرواز برای کمک به زلزله زدگان انجام شده است
۱۴۰۱/۱۱/۲۰ - ۰۱:۰۷

خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه پنجشنبه شب گفت که برای کمک رسانی به زلزله زدگان تاکنون ۵۰۰ پرواز نظامی صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری "آناتولی" ترکیه، آکار تصریح کرد که وزارتخانه تحت امر وی تمام هواپیماهای متعلق به نیروهای مسلح را برای اعزام افراد و مواد به منطقه زلزله زده این کشور فرستاده است.

وی همچنین خبر داد که بیش از چهار هزار نظامی درحال حاضر در عملیات جستجو و نجات در استان هاتای مشغول هستند.

افزایش شمار کشته های ترکیه و سوریه به بیش از ۱۶ هزار تن

بر اساس جدیدترین آمار، مجموع قربانیان زلزله مرگبار در ترکیه و سوریه از ۱۶ هزار تن گذشت و بیش از ۶۹ هزار تنهم زخمی شدند.

به گزارش الجزیره به نقل از مقامات، تاکنون دست کم ۱۲۸۷۳ تن در ترکیه جان خود را از دست داده‌اند و در سوریه هم حداقل ۳۱۶۲ تن قربانی شده‌اند. طبق اعلام آژانس بلایای طبیعی ترکیه، در مجموع ۲۸۰۴۴ تن از مناطق زلزله‌زده در جنوب ترکیه تخلیه شده‌اند.

افزایش شمار کشته های ترکیه و سوریه به بیش از 16 هزار نفر

در حالی عملیات امداد و نجات در ترکیه در پی زمین‌لرزه مرگبار دوشنبه به مرکزیت جنوب این کشور ادامه دارد که طبق گزارش‌ها بسیاری از مردم زلزله‌زده احساس می‌کنند که رها شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «در غازی آنتپ که پس‌لرزه‌های شدید در آن ادامه دارد، ساکنان تقریبا چیزی ندارند. مغازه‌ها بسته است، وسایل گرمایشی سوخت ندارند، زیرا خطوط گاز برای جلوگیری از انفجار قطع شده و یافتن بنزین دشوار است. تنها نانوایی‌ها با صف‌های طولانی باز مانده‌اند.»

در پایان این گزارش آمده «بسیاری از بازماندگان احساس می‌کنند که رها شده‌اند، آن‌ها با هوای سرد نیز مبارزه می‌کنند، به‌ویژه از آنجایی که بسیاری از آن‌ها بدون اینکه حتی زمانی برای پوشیدن کفش‌ها در زمان وقوع زلزله داشته باشند، به بیرون هجوم آوردند.»

تداوم عملیات امداد و نجات در ترکیه با مشارکت ۱۱۳ هزار نیرو

مرکز مدیریت حوادث اضطراری ترکیه (آفاد) اعلام کرد که عملیات امداد و نجات زلزله در ده استان جنوبی این کشور در چهارمین روز از وقوع زمین لرزه، با مشارکت ۱۱۳ هزار نیروی آموزش دیده و متخصص داخلی و خارجی همچنان ادامه دارد.

این مرکز همچنین از اعزام و به کارگیری پنج هزار و ۷۰۹ نیروی امداد و نجات از ۲۵ کشور خبر داد و گفت: نیروهای امداد و نجات و مدیریت بحران شامل عوامل مرکز مدیریت حوادث اضطراری ترکیه (آفاد)، پلیس، ژاندارمری، تیم‌های اورژانس، داوطلبان امدادی، نیروهای امنیت محلی و تیم‌های پشتیبانی در مناطق زلزله زده حضور دارند.

این مرکز همچنین از جمع آوری ۱۳۸ هزار چادر و یک میلیون و ۲۵۵ هزار تخته پتو توسط آفاد، وزارت خانواده و خدمات اجتماعی و هلال احمر ترکیه برای ارسال به ده شهر زلزله زده ترکیه خبر داد و اعلام کرد: برای اسکان موقت زلزله زدگان، حدود ۹۳ هزار چادر خانوادگی در مناطق زلزله زده برپا شده است.

بنا به اعلام مرکز مدیریت حوادث اضطراری ترکیه (آفاد)، ۹۵ آشپزخانه سیار، ۷۹ وسیله نقلیه پذیرایی، چهار تنور سیار، ۳۹ آشپزخانه صحرایی و ۸۶ دستگاه خودروی ارائه خدمات تغذیه توسط نهادهای دولتی و سازمان های مردمی در مناطق زلزله زده فعال شده است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷۱
چوبه خدا صدا ندار اقای اردوغان جواب شرارتهاتا داری میدی با گسیل کردن داعش به سوریه با دزدیدن زمین ها تجهیزات سوریه با دخالت در لیبتی اذربایجان با زدن سد و خشک کردن ایجاد ریزگردها در عراق با ایجاد تفرقه ها دزدی ها از ایران....
پاسخ ها
جلال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
به اردوغان چیزی نشده مردم عادی کشته یا بیسرپناه شده اند.البته درمورد شروربودن اردوغان باهات همنظرم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
با این دیدگاه مشعشع؟؟؟؟!!!زلزله ی خوی را چطور ارزیابی میکنید بزرگوار؟؟؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
این که چوبه خدا صدا نداره ، درست . ولی چرا باید جواب اشتباهات و ظلم کسی رو دیگری بدهد ، مومن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
دانشمند!!! دلیل زلزله سوریه و خوی چی بود؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
تو انسان هستی؟؟؟
زلزله بلایی طبیعی است که در هر نقطه دنیا ممکنه رخ بده.ضمنا شمال سوریه هم در اثر این زلزله ویران شده.اون‌هم به اردوغان ربط داره؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
اردوغان که نشسته تو کاخش . مردم ترکیه آسیب دیدن . تو بم و رودبار هم زلزله اومد . اخه چه ربطی داره .
مردم سوریه چند هزار نفر مردن عمو نظری نداری . اینجا چوب خدا برای بشار اسد از دید شما نیست .
واقعا که عقل چیز خوبیه .
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
ای نسلتونم منقرض نمیشه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
ایعنی به نظر شما تاوان رفتار اردوغان را مردم بی گناه باید بدهند؟ کمی فکر، خرجی ندارد
بچه محل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
دوست گرامی، هیچگاه غم و مصیبت را برای هیچ کس در دنیا نخواه و لازم ندان... واقعا از انسانیت بدور است که این وسعت از مصیبت را هم سیاسی کنیم...
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
خداوند را مدیون مردم می کنی با این نوع تربیت شدن ! خودت که هیچ . اما اگر بچه داری فرزندت را اینگونه تربیت نکن
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
از نظر دادنت مشخصه که بی سوادی وگرنه اون همه زن و بچه ای که کشتن چه گناهی کردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
کاش پدر و مادرتان برای تربیت شما وقت گذاشته بودند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
ما کلی کشته تو منجیل و بم و کرمانشاه و ورزقان و بروجرد و ....دادیم اونو چی میگی؟؟؟
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
اردوغان آنقدر حیله گر هست که از این زلزله هم به نفع خودش و موقعیتش استفاده میکند
مردم در خویی و روستاهای کرمان وبلوچستان دارن از سرما وسو تغذیه رنج میکشند بعد کمک به سوریه میکنید ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
آخه مسؤلان سوریه از مسؤلان ایران تعریف می کنند
کمک به مردم خوی چه تمجیدی به دنبال داره؟.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
از کجا میدونی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
امریکاشم گدا و فقیر و گرسنه داره پس هیچ کشوری به هیچکس در بحران کمک نکنه؟ عجب انسانیتی حیف اسم ایرانی که امثال شما یدک می کشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
خودت چقدر کمک می کنی؟
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
فقط بلدید دروغ سرهم کنید خجالت نمیکشید این همه دروغ میگید حالا اگر به تر کیه کمک شده بود ، شروع به تمجید میگردید ، شرف هم خوب چیزی است
ایرااندوست
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
توازآلبانی چطورخوی رامیبینی می خواهی ترورشون کنی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
ایراندوست؟؟؟؟!!!!یه چیزی لقلقه ی زبونت شده،طرف از ایران کامنت گذاشته،آلبانی کجا بود؟؟؟؟یکی از این هواپیماها،تو فرودگاه ارومیه،فرود اضطراری کنه،محمولشو بدن به هموطنان خویی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
حرف بی سند و مدرک همینه
کسانی مستجر دارن بخاطر گرفتن پول از مستجر طمع نداشته باشید که با یک زلزله ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
اینم سطح سواد ایرانی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
یعنی تو به کارما اعتقاد نداری باسواد
البته دقیق تر بخوایم بگیم این پنج میلیونومیم محموله کمک به سوریه بود که فرستادیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
تا کور شود هر آنکه نتواند دید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
این رقم که قطعا دروغه...
من حاضرم مقداری از اموالم رو برای تأمین امنیت خودم و خانواده م هزینه کنم... که مطمئن باشم وقتی بچه هام میرن مدرسه، سالم برمیگردن خونه...
شما آلبانی نشین ها هم برای امنیتتون خیلی چیزها هزینه کردین... از شرافت و وطن دوستی گرفته تا ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
چرا خودت کمک نمی کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
الان مشکلت چیه دقیقا
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
به کوری چشم هر چی مزدور امریکاست
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
اینایی که میگن دوست داریم می فرستیم مشکلی نیست از جیب خودشون بدهند من به عنوان ایرانی یک ریال هم راضی نیستم و اون دنیا رضایت نمیدهم
برفراز اسمان خوی عبور کردید نگاهی به خرابه هاو مردم نیازمند کمک بیندازید شاید که سوریها ارجعتر باشند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
سواد در حد ابتدایی
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
حداقل اگر ایرانی هستی یک سری به خوی بزن بعد حرف بزن ، خود تحقیری و مزدوری ته ندارد
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
این ترچمه گوگل هست که این ناشناس بیگانه گذاشته است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
تو هم یه کم از اینترنشنال فاصله بگیر تا واقعیت ها رو بتونی ببینی
در دین اسلام ، کمک کردن آدابی دارد ، لطفا مسئولان کمک کننده ، مطالب دینی را مطالعه نمایند .
مردم خوی چی؟ دوستان من در خوی خانه ندارند در خانه های اقوامشان در حال زندگی هستند! عجب دولتی
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
تو که راست می گی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
خب برو به دوستانت کمک کن از قدیم گفتن یه سوزن به خودت بزن یه جوالدوز به بقیه
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
کمک ها به خوی بیشمار رسید ه است و ادامه خواهد داشت . تو غصه ترکیه را بخور
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
پاشو برو خوی خودت از نزدیک ببین چه وضعیت بحرانی و داغونی هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
ساخت و تعمیر یک ساختمان کمی زمانبر هست
پراید ما سالانه بیش از یک 7.8 ریشتری کشته و مصدوم میده
ملت همیشه منفی باف و غرغرو و طلبکار ایران الان حمله می کنند و شروع می کنن ایراد گرفتن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
ای گفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
لطف کنید ملت غرغرو و همیشه طلبکار رو به حال خودشون بزارین، پاتونم از رو گردن و مال و اموالش ن بکشید کنار
شرف هم خوب چیزیه هروقت ایران نیاز داشته سوریه کمک کرده البته منافق های آلبانی بهتر میدونند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
سوریه کی چیزی داشته که به ما کمک گنه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
شرف داشتن که اینقدر وطن فروش نبودن
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
ناشناس 17:46 معلومه سنت کمه یا از بزرگترهات بپرس یا اگر سنت زیاده از اسراییل جونت بپرس تا قشنک حالیت کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
جناب با شرف برو خاطرات هاشمی در دهه ۶۰ رو بخون که برادران سوری ات چگونه ده ها برابر داده ها نفت مفتی تاکید میکنم مفتی میگرفتند
اگر توی خوی چادر و مواد غذایی کمبود هست دولت باید اول به خوی کمک کنه اما مثلا خوی که تیم امداد و نجات نیاز نداره و میتونن برن ترکیه و سوریه. بجای اینکه به دولت فشار بیاریم که به خوی درست کمک کنه یک عده میگن چرا به مردم ترکیه و سوریه کمک میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
اینام عقلشون در همین حده
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
کمک ها به خوی فراوان در حال انجام است شما خارج نشنین ها چون به بی بی سی و من وتو زیاد گوش میدین ضرفا حرف های این بیگانه ها را تکرار میکنید
مگر اروپاییان در ناتو متحد ترکیه نیستند، چرا در زمان چنین بلایی در شهرهای جنوبی ترکیه، اروپا و آمریکا به داد مردم ترکیه نمی رسند؟
ناتو به رهبری آمریکا فقط بلد است به نفع مفافع اقتصادی خود در دنیا جنگ افروزی کند و غرب هم فقط حرافی بلد است و بس.
غربی ها به رهبری آمریکا با پیشروی ناتو به سمت مرزهای روسیه، پوتین را وادار به درگیری جنگی با اوکراین کردند و مردم کشور اوکراین را آواره کردند و اگر به قول خودشان جنایات جنگی ای در اوکراین صورت گرفته، خودشان به عنوان متهم ردیف اول باید محاکمه شوند که چرا روسیه را تحریک به چنین جنگی کردند، تاریخ امروز ثابت کرد که اینان فقط بلدند با ارسال تسلیحات جنگی بر شیپور جنگ بدمند و بس.
آمریکا و غرب به جای حرافی و سیاست کاری های عوام فریبانه در زمستان سخت ترکیه به داد مردم در شهرهای جنوب ترکیه برسند اگر واقعا هنوز مرام مردانگی و بشر دوستی در ذات خبیث شان زنده است ولی متاسفانه نشان داده اند که فقط جایی که صحبت از منافع اقتصادی خودشان و استثمارگری دیگر کشورها است خود بلدند با قدرت رسانه ای کذایی شان گوش عالم و آدم را کر می کنند و در جاهایی که خبر از دفاع حقیقی از حقوق بشر است کر و کور و لال می شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
بیشترین حجم کمک با اختلاف از جانب کشورهای اروپایی بوده
متاسفانه مردم ترکیه، چوب حاکمان ظالم را میخورند
من کاری به هیچی ندارم فقط میخوام بدونم چرا از روزی که ترکیه زلزله آمده، علی اف علیه ایران مهمل نمی بافه؟
کاش این جماعت همیشه منتقد و غرغرو یک سرسوزن از فهم و شعور و انسانیت بهره مند بودند در هشت سال جنگ تمام دنیا علیه ما بودند یکی دو تا خنثی و فقط سوریه بود که به مردم ایران کمک می کرد. متاسفانه اکثرا بچه سال هستند و باقی هم از نعمت سواد و مطالعه کاملا محروم.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
کاملا درسته و از همون زمان هم کشورهای عربی دشمن سوریه شدند با اینکه سوری ها عرب زبان هستند
یه سری خیلی عجیب هستند تا چند ماه پیش التماس آمریکا می کردند که با موشک به شهرهای ایران حمله کنه الان نگران زلزله زده های خوی شدن.
خداوند بهشون صبر عظیم عنایت کنه بسیارحادثه دردناکیه واقعاً انسان خیلی متاثر میشه ازرنج وآلامی که به هم نوعان وارد میشه درهرکجای دنیا که باشند
ما بعنوان یک انسان مسلمان ازاده ایرانی از کشته شدن مردم سوریه و ترکیه ناراحت و برای رفته گانشان ارزوی مغفرت و برای بازماندگان صبر و اگر بتوانیم به انها کمک میکنیم و برایمان فرقی نمیکند . امریکایی و اروپاییهای تروریست در این کمک کردنشان هم منافع خودشان را در نظر گرفته و به نوعی ریا کاری دغل کاری میکنند میزان کمک به سوریه را ببینید چقدر بوده بعضی از کشورها اصلا کمک نکردند . با ماسک و روز تبلیغات فقط حرف انسان دوستی و حقوق بشر میزنند .
ایکاش میشدزلزله راهم مثل هوا.شناسی کردولی حییف
یارو از سوریه اومده زیر همه کامنت ها کامنت گذاشته به ایرانی ها درباره کشور خودشون امر و نهی و توهین می کنه میگه کمک ها به خوی زیاد شده به سوریه کمک کنین
بسم الله الرحمن الرحیم
زلزله و سیل و طوفان در هر کشور و منطقه ای رخ میده و همه ما به نوعی با هرکدام از این حوادث غیر مترقبه روبرو هستیم چند وقت گذشته طوفان و یخ بندان را در آمریکا داشتیم و قبل تراز آن در کشورهای دیگه و قطعا در سالهای آینده در هر کجای دنیا دوباره خواهیم داشت و مهم اینست که چگونه برخورد کنیم و این هم میدانی است برای سنجش آدمیت و انسانیت همه .
یادمون نره : بنی آدم اعضای یک پیکرند.
خدا به باز ماندگاندشان صبر دهد فقط آنسان باشید این بلا ممکن است سر هر مملکتی بیاد تر کیه را بزودی از نو می‌سازند اونجا اروپا است ایینجا ایران
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار