بازدید 3248
۱

واکنش سازمان ملل به سیاسی‌کاری در کمک به سوریه

سخنگوی کمیساریای پناهندگان سازمان ملل متحد تاکید کرد که برای کمک به زلزله زدگان سوری باید ملاحظات سیاسی را کنار گذاشت.
کد خبر: ۱۱۶۳۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۲ 09 February 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد بر لزوم کنار گذاشتن ملاحظات سیاسی در کمک به زلزله زدگان سوری تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، سخنگوی کمیساریای پناهندگان سازمان ملل گفت که باید ملاحظات سیاسی کنار گذاشته شده و به زلزله زدگان در سوریه کمک رسانی شود.

این مقام سازمان ملل افزود: فردا یا پس فردا بعد از اصلاح مسیر گذرگاه باب الهوی کمک‌های انسانی را وارد شمال سوریه خواهیم کرد.

این در حالی است که شبکه خبری المیادین شامگاه چهارشنبه به نقل از خبرنگار خود در تهران از ورود چهارمین هواپیمای حامل کمک‌های بشردوستانه ایران به زلزله زدگان سوری به فرودگاه بین المللی حلب خبر داد.

«سلمان نواب نوری» کنسول جمهوری اسلامی ایران شامگاه چهارشنبه درباره محموله این هواپیما گفت که این محموله حاوی کمک‌های ایران به مردم زلزله زده سوریه شامل چادر، مواد غذایی، خرما، برنج و غیره است.

المیادین همچنین افزود که پنجمین هواپیمای حامل کمک‌های امارات متحده عربی به زلزله زدگان سوری هم که حاوی ۱۰ تن کمک است، وارد فرودگاه بین المللی دمشق شد.

بثینه شعبان مشاور ویژه ریاست جمهوری سوریه تاکید کرد که سوریه از هرگونه ابتکار ارائه شده توسط کشورها و سازمان‌های بین المللی برای کمک به مقابله با اثرات فاجعه بار زلزله، مشروط بر اینکه این کار بدون سیاسی کاری انجام شود استقبال می‌کند.

بر اساس این گزارش، بثینه شعبان در گفتگو با شبکه اسکای نیوز گفت: سوریه ساعاتی پس از وقوع زلزله از کشورهای عضو سازمان ملل، آژانس‌های سازمان بین المللی و صندوق‌های تخصصی آن، کمیته بین المللی صلیب سرخ و سایر شرکای اقدام بشردوستانه از سازمان‌های بین المللی دولتی و غیر دولتی برای کمک و حمایت از تلاش‌های آن در مقابله با فاجعه مطابق با استانداردهای اقدامات بشردوستانه مصوب سازمان ملل متحد و با هماهنگی و همکاری با دولت سوریه درخواست کمک کرد، واین تأیید می‌کند که ما کمک‌های همه کشورها را می‌پذیریم، مشروط بر اینکه این کمک‌ها سیاسی نباشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
نیازی به کمک کسی نیست. ما از ایران همه رو براشون می سازیم.
البته به جز خوی. خودشون بسازن!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان