بازدید 32682
گزارش کامل نهمین روز چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر

رونمایی از شمایل محمد بروجردی با نقش آفرینی بابک حمیدیان / اکران فیلم‌های برگزیده جشنواره فیلم فجر برای زلزله‌زدگان خوی / یک کارگردان: کاری که تحریم کنندگان جشنواره کردند مغول نکرد!

فیلم‌های «در آغوش درخت» به تهیه کنندگی محمدرضا مصباح و کارگردانی بابک خواجه پاشا، «غریب» به تهیه کنندگی حامد عنقا و کارگردانی محمدحسین لطیفی، «وابل» به تهیه کنندگی سپهر سیفی و کارگردانی تورج اصلانی و «گل‌های باوارده» به تهیه کنندگی سعید سعدی و کارگردانی مهرداد خوشبخت رونمایی شدند.
کد خبر: ۱۱۶۳۲۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵ 09 February 2023

رونمایی از شمایل محمد بروجردی با نقش آفرینی بابک حمیدیان

در نهمین روز چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر، فیلم‌های «در آغوش درخت»، «غریب»، «وابل» و «گل‌های باوارده» رونمایی شد؛ آثاری که نتوانستند انتظارات را برآورده نمایند.

به گزارش «تابناک»؛ چهل و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر از چهارشنبه دوازده آبان آغاز شد و تا بیست و دوم بهمن با نمایش ۲۴ فیلم بلند داستانی تداوم خواهد داشت. در میان آثار راه یافته به بخش اصلی و در رزرو بخش اصلی، محمدعلی باشه آهنگر و کیومرث پوراحمد تنها چهره‌های پیشکسوتی هستند که فیلم‌هایشان در این لیست خودنمایی می‌کند و همگی متعلق به نسل دوم و سوم سینمای ایران هستند.

رضا کیانیان، امیر جعفری، سارا بهرامی، پژمان بازغی و نسیم ادبی هر یک با بازی در دو فیلم، پرکارترین بازیگران حاضر در دوره چهلم و یکم جشنواره فیلم فجر هستند.

پردیس‌های سینمایی آزادی، اطلس مال، ایران مال، زندگی، شهرک، صبامال، کوروش، کیان، گالریا، مگامال، هروی سنتر، هدیش مال و سینماهای استقلال، تماشا، تیراژه 2، جوان، راگا، فرهنگ، نارسیس، شمیران سنتر، مهر شاهد و موزه سینما در تهران میزبان آثار حاضر در جشنواره فجر چهل و یکم هستند.

جزئیات کامل همه فیلم‌ها را از اینجا می‌توانید ببینید.

جدول نمایش فیلم‌ها در سینماهای مردمی پایتخت را از اینجا می‌توانید دانلود کنید.

همچنین جدول نمایش فیلم‌ها برای صنوف و سازمان‌ها را از اینجا می‌توانید دانلود کنید.

علاوه بر این، جدول نمایش فیلم‌ها در استان‌ها را از اینجا می‌توانید دانلود کنید.

در نهمین روز جشنواره فجر، فیلم‌های «در آغوش درخت» به تهیه کنندگی محمدرضا مصباح و کارگردانی بابک خواجه پاشا، «غریب» به تهیه کنندگی حامد عنقا و کارگردانی محمدحسین لطیفی، «وابل» به تهیه کنندگی سپهر سیفی و کارگردانی تورج اصلانی و «گل‌های باوارده» به تهیه کنندگی سعید سعدی و کارگردانی مهرداد خوشبخت رونمایی شد؛ آثاری که پایین تر از سطح انتظار بودند.

 

در آغوش درخت

ترکیب نهایی و جزئیات چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر / غیبت کامل نسل اول سینمای ایران / حضور کیومرث پوراحمد، محمدعلی باشه آهنگر و مسعود جعفری جوزانی
تهیه کننده: محمدرضا مصباح
کارگردان: بابک خواجه پاشا
نویسنده: بابک خواجه پاشا
فیلمبردار: محمد فکوری
بازیگران: جواد قامتی، مارال بنی‌آدم، روح‌الله زمانی، اهورا لطفی و رایان لطفی
خلاصه داستان: یک درام خانوادگی است که تلاش می‌کند تا دغدغه‌های یک زوج ایرانی و فرزندانشان در بستر همزیستی اقوام اصیل ایرانی را با لطافت بیان کند.
نکته قابل توجه: 

 

در نشست «در آغوش درخت» مطرح شد؛
باعث افتخارست که اثرم شبیه به سینمای میرکریمی باشد

رونمایی از شمایل محمد بروجردی با نقش آفرینی بابک حمیدیان / اکران فیلم‌های برگزیده جشنواره فیلم فجر برای زلزله‌زدگان خوی / یک کارگردان: کاری که تحریم کنندگان جشنواره کردند مغول نکرد!

نشست مطبوعاتیِ فیلم سینمایی «در آغوش درخت» روز پنج‌شنبه ۲۰ بهمن در سانس اول برای اصحاب رسانه و جامعه منتقدان در سینمای رسانه (پردیس سینمایی ملت) با حضور عوامل فیلم برگزار شد.

در این نشست، بابک لطفی خواجه‌پاشا (کارگردان)، سجاد نصرالهی نسب (تهیه‌کننده)، محمد فکوری (مدیر فیلمبرداری)، رویا اکبرزاده (طراح لباس)، ایمان کرمیان (طراح جلوه‌های ویژه)، جواد قامتی، بابک خواجه‌پاشا، رایان لطفی، اهورا لطفی و روح‌الله‌ زمانی از جمله بازیگران این فیلم حضور داشتند.

در ابتدای این جلسه، سجاد نصراللهی تهیه‌کننده فیلم «در آغوش درخت» گفت: ما از اوایل امسال کار طرح و نوشتن را شروع و از تیرماه فیلمبرداری فیلم را آغاز کردیم.

وی یادآور شد: مارال بنی‌آدم یکی از بازیگران اصلی فیلم قرار بود در این نشست باشند اما تهران نبودند و زمانی که راه افتادند، در برف گیر کردند و بعید می‌دانم به برنامه برسند.

بابک لطفی خواجه‌پاشا کارگردان فیلم «در آغوش درخت» در ادامه اظهار کرد: باید به اهالی رسانه یک خداقوت گفت، چون کارشان در این مدت بسیار سخت بود و تلاش کردند جشنواره فیلم فجر زنده بماند.

وی با بیان اینکه این اثر را به تمام مادران ایرانی تقدیم می‌کند، تصریح کرد: درباره موضوع اثر باید بگویم که خانواده موضوعی‌ است که همواره دغدغه من بوده‌ است. از خانواده می‌توان اجتماع و سیاست را درست کرد. ما باید روی مساله طلاق که رشد چشمگیری در کشور ما دارد، کار کنیم و فیلم بسازیم.

کارگردان فیلم «در آغوش درخت» اظهار کرد: ما یک دهه است به سمت سینمای خاکستری حرکت کردیم که شبیه سینمای اروپای شرقی است، حتی نود درصد فیلم‌ها خاکستری است، در حالی که سینمای ما سینمای رنگ و زیبایی‌هاست. ما این سینما را فراموش کردیم. فیلم «خانه دوست کجاست» اثر بسیار ارزشمندی است؛ اما ما مابه‌ازای آن را در سینما نمی‌بینیم. امیدوارم دوباره به این نوع سینما بازگردیم.

رایان لطفی بازیگر خردسال این فیلم سینمایی نیز درباره نقش خود بیان کرد: من شش سال دارم. بیشتر بازی‌های من در آب بود و بابک لطفی من را برای بازی در این نقش در آب می‌برد.

اهورا لطفی دیگر بازیگر «در آغوش درخت» با اشاره به اینکه به بازیگری علاقه‌مندست، مطرح کرد: با بابک لطفی خواجه پاشا این مساله را بیان کرد و ایشان زمانی که صمیمت من و پسرعمویم را دید، ما را انتخاب کرد. البته ما همدیگر را داداش صدا می‌کنیم.

وی یادآور شد: من یازده سال دارم. یک هفته قبل از فیلمبرداری ما دیالوگ‌ها را تمرین کردیم، استرس‌مان کم شد و توانستیم جلوی دوربین خوب حرف بزنیم.

روح‌الله زمانی از بازیگران فیلم سینمایی «در آغوش درخت» عنوان کرد: امیدوارم از فیلم ما لذت برده باشید. در مدتی که وارد حوزه بازیگری شدم، تمام تلاشم را کردم. حفظ موقعیت مهم است و من هم سعی کردم تا موقعیتی را که به دست آورده‌ام، حفظ کنم.

وی افزود: قبل از این‌ که فیلم «خورشید» را بازی کنم، مجبور به کار کردن بودم و فرصتی برای درس خواندن نداشتم. پس از اینکه در آن فیلم بازی کردم، مجدد به سراغ درس خواندن رفتم و حتی در حوزه بازیگری هم کلاس‌هایی می‌روم.

در ادامه جواد قامتی بازیگر «در آغوش درخت» گفت: سلام ویژه خدمت مردم شریف ارومیه دارم و دوست دارم بگویم که اگر فیلمسازان بدانند ارومیه چه بهشتی است، برای ساخت فیلم از آن جدا نمی‌شوند. ما باید به یاد و فکر مردم عزیز خوی که این روزها در سختی هستند، باشیم و امیدوارم زودتر همه چیز درست شود.

وی درباره سختی کار با بچه‌ها گفت: اگر بازیگر همبازی خوب داشته باشد، نصف راه را رفته است. همه بازیگران هم‌بازی خوبی برای من بودند. برای ارتباط با بچه‌ها نیز باید بگویم که یک هفته با بچه‌ها به استخر می‌رفتیم تا با هم ارتباط برقرار کنیم. بچه‌های تهیه و تولید ارومیه بسیار زحمت کشیدند و محمدرضا مصباح عزیز بسیار کمک کردند. از اینکه در این فیلم حضور داشتم، بسیار احساس خوبی دارم. این فیلم پُر از احساس و صمیمیت است و فکر می‌کنم مردم هم با آن ارتباط برقرار کنند.

سپس محمد فکوری مدیر فیلمبرداری «در آغوش درخت» با اشاره به اینکه فیلمبرداری این اثر یک ماه و نیم طول کشیده است، توضیح داد: آرزو می‌کنم فیلم به درستی از لحاظ فیلمبرداری روایت شده باشد و تاثیر خودش را بگذارد. من و کارگردان، دوست چند ساله هستیم و حدود ۱۶ سال پیش هم در حوزه فیلم‌های کوتاه با هم همکار بودیم.

وی ادامه داد: من از ایده و طرح با بابک خواجه‌پاشا همراه بودم و از جزییات خبر داشتم. پروژه‌هایی بوده که من پس از پیش‌تولید به آن‌ها اضافه شده‌ام و می‌توانم بگویم که در این فیلم حتی در انتخاب لوکیشن‌ها ما با هم به توافق رسیدیم.

مدیر فیلمبرداری «در آغوش درخت» عنوان کرد: «در آغوش درخت» در ستایش خانواده است؛ چیزی که همه دنیا دارند از آن محروم می‌شوند، در حالی که بسیار اهمیت دارد.

در ادامه نشست، رویا اکبرزاده طراح لباس فیلم «در آغوش درخت» بیان کرد: این اولین تجربه من در سینما بود و امیدوارم از دیدن این فیلم لذت برده باشید. من بچه طبیعت هستم، کاراکترها را از روی طبیعت الهام گرفتم و با مشورت کارگردان آن‌ها را اجرا کردم.

ایمان کرمیان مدیر جلوه‌های ویژه نیز درباره این پروژه تشریح کرد: من وظیفه‌ای سنگین‌تر در این فیلم داشتم و علاوه‌ بر کارهای جلوه‌های میدانی، جلوه‌های ویژه را انجام دادم. من تلاش کردم کارم را درست انجام دهم و شرمنده مخاطبان و کارگردان نشوم. امیدوارم مردم هم این فیلم را بپسندند.

روح الله زمانی در پاسخ به این پرسش که آیا تا به حال عاشق شده است یا نه، مطرح کرد: زندگی جلوی دوربین با پشت دوربین فرق می‌کند، آن لحظه عاشق بودم، هنوز هم هستم و در قید حیات است!

کارگردان «در آغوش درخت» درباره موسیقی این اثر بیان کرد: موسیقی متن فیلم انتخابی بود و امیدوارم در نسخه‌ اکران عمومی، موسیقی تولیدی خودمان را اضافه کنیم.

بابک لطفی خواجه‌پاشا در ادامه تاکید کرد: آذربایجان، کردستان، لرستان و… بهشت است. نمی‌دانم چرا مردمان دیگر کشورها فکر می‌کنند ایران سرتاسر کویر است. ما باید از اقلیم‌های متفاوت برای نشان‌ دادن کشورمان در مدیوم سینما تلاش کنیم.

کارگردان «در آغوش درخت» در پاسخ به این که آیا مصداق واقعی از فوبیای فاصله شخصیت کیمیا وجود دارد؟ اظهار کرد: بله وجود دارد و من این را دیدم. ولی این فوبیا نمایشی بود. خانم‌ها بهتر درک می‌کنند مثلا فوبیا انواع حشرات و حیوانات و ارتفاع. ولی این نوع فوبیا خاص و نمایشی‌تر بود.

لطفی خواجه‌پاشا در جواب به نقد یکی از خبرنگاران که «در آغوش درخت» شبیه به سینمای رضا میرکریمی است، توضیح داد: رضا میرکریمی از سینما جداشدنی نیست. به قدری در سینمای ایران تاثیر گذارند که بدنه سینما مدیون است. باعث افتخار است حتی اگر فیلم من شبیه به سینمای ایشان شده باشد.

وی درباره اینکه راهکار مشاور در فیلم تمرین جدایی بوده است، آیا درباره این از مشاوره استفاده شده است، پاسخ داد: بله ما در هر قسمت فیلم پنج مشاور داشتیم و از نظر آن‌ها استفاده می‌کردیم.

این فیلمساز درباره استفاده از لهجه تصریح کرد: استفاده از لهجه بسیار خوب است و یک تفاوت و عنصر عجیب غریب در فیلم ایجاد می‌کند مثلا یکی ترکی حرف می‌زند و دیگری فارسی جواب می‌دهد و… . در شهر ارومیه واقعا همین طور است.

تهیه‌کننده این فیلم سینمایی بااشاره به اینکه کار کردن با بچه‌ها بسیار دشوار است، گفت: دغدغه ما در تولید این بود که بازی بچه‌ها به اصطلاح دربیاید و آن چیزی که در ذهنمان بود، اتفاق بیفتد. خوشبختانه همه عوامل کمک کردند و توانستیم از این دغدغه عبور کردیم.

کارگردان «در آغوش درخت» در جواب به این سوال که بازیگران خردسال کار چندمشان است، تصریح کرد: بچه ها در چند سریالی که ساختم، کار کردند.

وی یادآور شد: به مردم خوی تسلیت عرض می‌کنم و امیدوارم دوباره لب هایشان بخندد و سلامت باشند.

در ادامه رایان لطفی در پاسخ به این پرسش که آیا دوست دارد معروف شود یا نه، گفت: بله دوست دارم.

روح الله زمانی در پایان خاطرنشان کرد: دلیل اینکه کمی ناراحت هستم، به دلیل غمگینی مردمی است که از گوشت و خون من هستند. از همین‌جا از بابک لطفی خواجه‌پاشا به دلیل اعتمادی که به من داشتند، تشکر می‌کنم. امیدوارم برای فیلم‌مان اتفاق‌های خوبی رخ بدهد.

 

غریب

ترکیب نهایی و جزئیات چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر / غیبت کامل نسل اول سینمای ایران / حضور کیومرث پوراحمد، محمدعلی باشه آهنگر و مسعود جعفری جوزانی
تهیه کننده: حامد عنقا
کارگردان: محمدحسین لطیفی
نویسنده: حامد عنقا
فیلمبردار: بهنام کریمی
بازیگران: بابک حمیدیان، مهران احمدی، پردیس پورعابدینی، رحیم نوروزی، فرهاد قائمیان، جعفر دهقان، هژیر سام، حسام محمودی، سامیه لک
خلاصه داستان: «غریب» شمایلی است از وقایع کردستان در سال های ۵۸ و ۵۹؛ که آغاز مسیری برای تبدیل شهید محمد بروجردی به مسیح کردستان شد.
نکته قابل توجه: بازی بابک حمیدیان در نقش محمد بروجردی

 

 

در نشست خبری عنوان شد؛
«غریب» فارغ از مسائل سیاسی روز کشور ساخته شده است‌

رونمایی از شمایل محمد بروجردی با نقش آفرینی بابک حمیدیان / اکران فیلم‌های برگزیده جشنواره فیلم فجر برای زلزله‌زدگان خوی / یک کارگردان: کاری که تحریم کنندگان جشنواره کردند مغول نکرد!

نشست مطبوعاتیِ فیلم سینمایی «غریب» ساخته محمدحسین لطیفی روز پنج‌شنبه ۲۰ بهمن در سانس دوم برای اصحاب رسانه و جامعه منتقدان در سینمای رسانه (پردیس سینمایی ملت) با حضور عوامل فیلم برگزار شد.

در این نشست، محمدحسین لطیفی (کارگردان)، حامد عنقا (نویسنده و تهیه‌کننده)، عبدالله عبدی‌نسب (مدیر فیلمبرداری)، حسین ابوالصدق (طراحی و ترکیب صدا)، حمید رسولیان (طراحی جلوه‌های میدانی)، امیر ولی‌خانی (طراحی جلوه‌های ویژه بصری) و محمد بروجردی از جمله بازیگران فیلم سینمایی «غریب» حضور داشتند.

در ابتدای این نشست، محمدحسین لطیفی کارگردان فیلم «غریب» گفت: سلام عرض می کنم به شما که جزو اولین بیننده‌های این فیلم پُر از اتفاق هستید. بارها و بارها پیشنهاد ساخت فیلم دفاع مقدسی داشتم و اعتقادم این بود که کار من این نیست و نباید وارد این حوزه شوم. وقتی حامد عنقا، پیشنهاد ساخت فیلمی با محوریت شهید بروجردی را به من دادند، من خودم احساس نزدیکی بسیاری نسبت به شخصیت شهید بروجردی در وجود خودم می‌کردم، ولی باز هم این دلیل کافی برای من نبود؛ بنابراین به شرط اینکه خود حامد عنقا فیلمنامه را بنویسد، ساخت آن را قبول کردم.

حامد عنقا نویسنده و تهیه‌کننده این فیلم سینمایی درباره نگارش فیلمنامه توضیح داد: اگر فیلم توانسته باشد که دغدغه ما را از ساخت به مخاطب القا کند، یعنی ما کارمان را انجام داده‌ایم و اگر نتوانسته باشد، یعنی ایراد از ماست. از بهمن و اسفند سال قبل متوجه شدیم که تولید را چه زمانی آغاز کنیم.

وی با اشاره به اینکه مسیر پژوهش درباره این سوژه طولانی و فیلمی که ساخته شد فراتر از یک کتاب بود، بیان کرد: البته برخی از منابع هم در تیتراژ ذکر شده است. «محمد مسیحِ کردستان» عنوان کتابی بود که ما از آن استفاده‌ زیادی کردیم زیرا این کتاب نتیجه ۱۵ سال تحقیق نویسنده بود‌.

نویسنده «غریب» درباره حساسیت پرداخت به شخصیت‌های و قهرمان‌ها ملی و چالش‌های این مهم توضیح داد: ترجیح می‌دهم درباره این موضوع صحبت نکنم اما ما وقتی وارد پروسه ساخت فیلم «غریب» شدیم، آرام آرام فهمیدم که چرا نزدیک به سی سال قرار است که درباره شهید بروجردی فیلمی ساخته شود، ولی ساخته نشده است. اما شرم حضور دختر شهید بروجردی اجازه صحبت درباره این موضوع را به من نمی‌دهد.

حضار، دختر شهید بروجردی را تشویق کردند.

عبدالله عبدی‌نسب مدیر فیلمبرداری درباره چالش‌های حضور در این پروژه عنوان کرد: لوکیشن‌های فیلم، برای دهه پنجاه بودند و مسیر سختی را در پیش داشتیم. عوامل بسیاری با ما همراه بودند و خداوند را شاکریم که توانستیم از این مرحله بگذریم. «غریب» چندمین فیلمی درباره شهداست که من در آن حضور داشتم و باید بگویم که همه ما مدیون شهداییم.

محمد بروجردی بازیگر فیلم «غریب» درباره تشابه اسمی با شهید بروجردی بیان کرد: شهید بروجردی پدربزرگ بنده هستند و اولین حضور من در این فیلم سینمایی بود. وقتی بابک حمیدیان را با گریم شهید بروجردی دیدیم، دو سه دقیقه در شوک بودیم و بعد متوجه شدیم که ایشان بابک حمیدیان است. من در پشت صحنه به شوخی بابک حمیدیان را پدربزرگ صدا می‌کردم و حس خیلی عجیبی بود.

لطیفی در ادامه گفت: لحظاتی در فیلم بود که من با دو محمد بروجردی روبه‌رو بودم؛ یکی نقش شهید بروجردی که بابک حمیدیان آن را ایفا می‌کرد و یکی هم محمد بروجردی که نوه آن شهید بود.

امیر ولی‌خانی طراحی جلوه‌های ویژه بصری فیلم نیز اظهار کرد: نخستین بار بود نسخه نهایی «غریب» را می‌دیدم و باید بگویم که بسیار لذت بردم. اساسا پست‌پروداکشن این فیلم در سینمای ایران بی‌نظیر بود. البته که نیاز به تغییرات کوچکی دارد.

کارگردان «غریب» در ادامه درباره اکران مردمی اثرش بیان کرد: می‌دانم که یکی دو اکران از دست دوستان در رفته و در اکران مردمی جایگزین شده بود.

وی درباره وضعیت سیمرغ مردمی ادامه داد: دوستان شاید راضی نباشند، اما می‌گویم تمامی فیلمسازان جمع شدند و گفتند چون همه فیلم‌ها ممکن است به موقع نرسند، پس احتمال دارد به فیلم های دیرتر برسد و ظلم شود. پس تصمیم گرفته شد سیمرغ مردمی نباشد.

لطیفی با اشاره به تدوین فیلم خاطرنشان کرد: تدوین نهایی برای جشنواره فیلم فجر همین نسخه‌ای بود که امشب در کاخ رسانه به نمایش درآمد اما ممکن است برای اکران عمومی، زمان فیلم کمی بیشتر شد و صحنه‌هایی اضافه شود.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا بابک حمیدیان را برای نقش اول انتخاب کرده‌ است، توضیح داد: در زمان پیش‌تولید، من و حامد عنقا به بابک حمیدیان برای نقش محمد بروجردی رسیدیم زیرا از لحاظ چهره هم به شدت به این شهید نزدیک بود. همچنین اینکه بابک به شدت به شهید بروجردی علاقه داشت و از قبل با این شخص آشنا بود.

کارگردان «غریب» درباره شباهت بازی بابک حمیدیان در فیلم‌های «چ» و «غریب» گفت: اصلا نگران اینکه این دو نقش شبیه هم بازی شود، نبودم. بعضی وقت‌ها به شوخی به او می‌گفتم که بابک جان تو الان اصغر وصالی نیستی. او هم لبخند می‌زد و می‌گفت: مرسی که گفتی.

حامد عنقا نیز در ادامه ذکر کرد: کتاب «محمد مسیح کردستان» بسیار مفصل است و زندگی شهید بروجردی را از زمان تولد تا شهادت توصیف می‌کند. در واقع نمی‌توان گفت که سراسر فیلم «غریب» اقتباس است‌.

لطیفی در تعریف فیلم‌های ارزشی اظهار کرد: هر فیلمی که انسانیت، محبت و عشق را منتقل کند، فیلم ارزشی محسوب می‌شود. به نظر من هر فیلمی که آگاهی دهد و به سمت درستی برود، فیلم ارزشی است.

کارگردان «غریب» بااشاره به تعریف اطلاعات فرامتنی تشریح کرد: این فیلم در دو ساعت باید دیده شود و عموما به این صورت است که ما یک فیلم مستندی را می‌بینیم و ترغیب می‌شویم تا درباره آن ماجرا یا کاراکترها بیشتر بدانیم که به آن اطلاعات فرامتنی می‌گویند.

عنقا درباره حقیقی بودن داستان با توجه به متن اول فیلم و زمان پرداختن به داستان فیلم «غریب» گفت: تغییرات بسیار اندک بود. ما جریان‌های دو سه ماه زندگی این شهید را کپسولی تعریف و فقط آن را منسجم کردیم. نام شخصیت‌ها واقعی هستند و فقط اسم واقعی چند نفر را نیاوردیم؛ آن هم به لحاظ موقعیت‌های فعلی آن شخصیت‌ها در جامعه امروز است.

کارگردان «غریب» درباره کاندیداهای سیمرغ بیان‌ کرد: تا دو شب گذشته من به هیچ وجه نتوانستم فیلمی را ببینم. می‌دانم مقصر هستم و به همین دلیل نمی‌توانم نظری بدهم.

تهیه‌کننده این فیلم سینمایی تاکید کرد: فکر می‌کنم حرف‌هایی که در آن سال‌ها از زبان محمد بروجردی شنیده می‌شود، الان باید از زبان کسانی که معتقدند این شهید الگویشان است، شنیده شود.

عنقا در پایان سخنان خود تصریح کرد: تقریبا مرداد بود که پروانه ساخت را گرفتیم و شهریور هم فیلم را کلید زدیم. فیلم شهید بروجردی فارغ از مسائل سیاسی روز کشور ساخته شده است‌. دنبال این همانی نباشید اما اگر هم شد، اشکالی ندارد.

لطیفی نیز در پایان خاطرنشان کرد: اینکه گفته شد این نسخه نهایی فیلم است باید بگویم صحبت این بود که ممکن است کمی به فیلم اضافه شود و ابهامات و سوالات برطرف شود. امیدوارم توانسته باشیم با این فیلم به نوع نگرش و ایدئولوژی‌اش نزدیک شویم و باز درباره آن بخوانیم و درکش کنیم.

 

وابل

ترکیب نهایی و جزئیات چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر / غیبت کامل نسل اول سینمای ایران / حضور کیومرث پوراحمد، محمدعلی باشه آهنگر و مسعود جعفری جوزانی

تعداد بازدید : 1717

تهیه کننده: سپهر سیفی
کارگردان: تورج اصلانی
نویسنده: تورج اصلانی
فیلمبردار: حسن اصلانی
بازیگران: آزاده زارعی، نوید پورفرج، فرید سجاد حسینی، رامین راستاد
خلاصه داستان: اهالی یک روستا بعد از سیل بی‌خانمان شده و در یک ایستگاه متروک قطار، موقت زندگی می‌کنند اما اتفاقی مسیر حوادث را تغییر می‌دهد.
نکته قابل توجه: 

 

در نشست خبری عنوان شد؛
«وابل» با هزینه شخصی ساخته شده است

رونمایی از شمایل محمد بروجردی با نقش آفرینی بابک حمیدیان / اکران فیلم‌های برگزیده جشنواره فیلم فجر برای زلزله‌زدگان خوی / یک کارگردان: کاری که تحریم کنندگان جشنواره کردند مغول نکرد!

نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «وابل» شامگاه پنجشنبه ۲۰ بهمن ماه با حضور سپهر سیفی تهیه‌کننده و آزاده زارعی بازیگر این فیلم برگزار شد.

سپهر سیفی تهیه‌کننده در آغازبیان کرد: به همه مردم ایران به دلیل زلزله پیش آمده در خوی تسلیت می‌گویم. همچنین در کشورهای سوریه و ترکیه شرایط اسفناک است. امروز که خدمت شما هستیم، همکارانی از ما نیستند و در خوی مشغول خدمت رسانی هستند. کارگردان هم دوست داشت در نشست باشد اما به دلیل مشکلات بین‌المللی فیلم تهران نبودند.

وی ادامه داد: در عرصه سینما همیشه دنبال حرکت نوآورانه هستیم که حرفی برای گفتن داشته باشند. برای «وابل» هم احساس کردیم می‌تواند چنین باشد. اول سناریو را انتخاب کردیم و سپس دنبال کارگردان رفتیم. سناریو این فیلم، اجتماعی و به خانواده پرداخته است. همچنین به دنبال این بود که معضلی را بهترین شکل مطرح کند.

تهیه‌کننده «وابل» یادآور شد: بحرانی در این فیلم شکل می‌گیرد و بعد حل می‌شود. بحث خانواده موضوع جهانی است و صرف ایران نیست؛ موضوعی چون خانواده اگر با قصه‌ای دراماتیک همراه شود، می‌تواند مخاطب را جذب کند.

آزاده زراعی بازیگر فیلم با اشاره به اینکه «وابل» برایش بسیار جذاب بود، مطرح کرد: اول فیلم‌نامه من را جذب کرد و سپس نقش «نسرین». سن شخصیت به من نمی خورد، تجربه مادری را نداشتم و فرهنگ و جغرافیا «نسرین» با من متفاوت بود به همین دلیل برایم چالش برانگیز بود.

وی ادامه داد: فیلم‌برداری در گرمسار و بسیار سخت بود. هم آفتاب سوزان دیدیم هم سرمای شدید. تجربه با اصلانی کار سخت اما باارزشی بود. تعامل خوبی داشتیم اما در برخی مواقع قبل از شروع سکانس به ما فیلمنامه داده نمی‌شد که چالش عجیب و غریبی بود. من همیشه باید فیلمنامه را بخوانم و به دیالوگ‌ها تسلط داشته باشم اما در این فیلم «وابل» این طور نبود.

سیفی با بیان اینکه فیلمش حالت آپارتمانی ندارد، گفت: سعی کردیم تجربه جدیدی خلق کنیم و معضل اجتماعی داشتن مسکن مورد توجه قرار دادیم. نقد ناهنجاری به صورت نقد شفاف در فیلم مطرح کردیم و «ماهی و گربه» مدل دیگری از فیلم بود. در تمام سال‌ها روی فیلم‌هایی کار و سعی کردیم فیلم درستی بسازیم و برای گیشه فیلم نسازیم.

تهیه‌کننده فیلم درباره گیشه این اثر توضیح داد: گفته می‌شود مردم با سینما قهر کردند و ما تلاش کردیم مخاطب را به سینما برگردانیم و امیدواریم با توجه به تبلیغات خوب گیشه خوبی هم داشته باشیم.

زارعی درباره اینکه چه پیش‌بینی برای کاندید سیمرغ بازیگر زن دارد، گفت: من به دلیل احترام به اصحاب رسانه و فیلمی که بازی کردم، اینجا هستم. این شغل من است و من پاسدار شغلم هستم. فکر می‌کنم چون دینی به نقش «نسرین» ندارم نقش قابل قبولی داشتم چرا که نقش به شدت سختی بود؛ یک زن مستقل و تنها بود و ما در جامعه چنین زن‌هایی کم نداریم.

سیفی با بیان اینکه سینما نمی‌تواند همیشه اتفاقی مثبت باشد، تصریح کرد: گاهی باید فضایی را نشان داد که امکان نقد را فراهم کند و قرار نیست همه چیز به اصطلاح همیشه گل و بلبل باشد. فیلم «رد کارپت» توانستند فروش قابل قبولی داشته باشند. تا امروز به همه قسمت ها توجه کردیم و قطعا به بازار خارجی نگاه می‌کنیم اما اولویت ما بازار داخلی بوده است. اتفاقی که در فیلم می‌افتد، این است که بحران و سیلی رخ داده و برخی بی‌خانمان شده‌اند. همه آنها باید تغییر موقعیت داده و با شرایط جدید وفق یابند. فیلم تلاش کرد نشان دهد تلاش برای تغییر می‌تواند شرایط را عوض کند.

وی درباره ترکیب بازیگران مطرح کرد: نوید پورفرج بسیار خوب از پس نقش برآمد. ما درباره تمام بازیگران بسیار فکر کردیم و تمام عوامل با این فکر که بهترین اتفاق را رقم بزنند، انتخاب شدند. آقای تورج اصلانی با خانم محمدی فیلم‌نامه اولیه را بازنویسی کردند.

تهیه‌کننده فیلم «وابل» در پایان درباره پرسشی مبنی بر ضعف فیلمنامه مطرح کرد: ما تلاش کردیم فیلم را به جشنواره برسانیم و سعی می‌کنیم بعد از جشنواره و برای اکران اصلاحاتی در آن ایجاد کنیم. ناگفته نماند که این فیلم با هزینه تمام شخصی ساخته شده است و حتما در پروسه پخش فیلم مباحث فروش داخلی و خارجی و پخش وی او دی رخ خواهد داد.

 

 

گل های باوارده

ترکیب نهایی و جزئیات چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر / غیبت کامل نسل اول سینمای ایران / حضور کیومرث پوراحمد، محمدعلی باشه آهنگر و مسعود جعفری جوزانی
تهیه کننده: سعید سعدی
کارگردان: مهرداد خوشبخت
نویسنده: حسین تراب نژاد و مهرداد خوشبخت
فیلمبردار: سعید براتی
بازیگران: بانیپال شومون، امیررضا دلاوری، الهام نامی، یاسین مسعودی، عبدالرضا نصاری، حیدر رحیمی، پوریا ریحانی و شقایق تنگستانی
خلاصه داستان: در سال ۱۳۵۹ همزمان با جنگ تحمیلی، تعدادی از مهندسین پالایشگاه نفت آبادان در تلاش هستند با امکانات و تجهیزاتی که در داخل پالایشگاه است، پالایشگاه‌های دیگر را ترمیم کنند.
نکته قابل توجه: عنوان فیلم به معنای گل‌های کاغذی است.

 

نشست «گلهای باوارده» مطرح شد؛
مهرداد خوشبخت:  فیلم به نمایش درآمده مزخرف است

رونمایی از شمایل محمد بروجردی با نقش آفرینی بابک حمیدیان / اکران فیلم‌های برگزیده جشنواره فیلم فجر برای زلزله‌زدگان خوی / یک کارگردان: کاری که تحریم کنندگان جشنواره کردند مغول نکرد!

نشست مطبوعاتیِ فیلم سینمایی «گل های باوارده» بامداد جمعه ۲۱ بهمن برای اصحاب رسانه و جامعه منتقدان در سینمای رسانه (پردیس سینمایی ملت) با حضور عوامل فیلم و با اجرای محمدرضا مقدسیان برگزار شد. در نشست خبری فیلم سینمایی مهرداد خوشبخت کارگردان، حیدر رحیمی و محسن غفاری (بازیگر)، سعید براتی (مدیر فیلمبرداری) و حسن ایزدی (مدیر جلوه های ویژه بصری) حضور داشتند.

تعداد بازدید : 526

ایرادهای فنی فیلم در بخشهایی از این فیلم از نظر رنگ و نور مشخص بود و دست اندرکاران فیلم با ابراز نارضایتی از آنچه روی پرده آمد، تاکید کردند که زحمت زیادی برای ساخت یک فیلم آبرومند کشیده شده ولی به دلیل استاندارد نبودن تجهیزات سالن درست دیده نشد.

همچنین عنوان شد که دست کم تا دو ماه آینده درگیر پروژه در بخش فنی هستند و باید چهار تا پنج ماه زمان صرف شود تا فیلم به بهترین شکل آماده شود.

مهرداد خوشبخت هم در ابتدای صحبت خود گفت: متاسفم بابت واقعه خوی و کسانی که در چندماه گذشته از دست رفتند. به امید اینکه هیچ کسی بیگناه در بند نباشد و مشکلات همکارانمان نیز برطرف شود.

او درباره انتخاب بازیگرانش هم بیان کرد: من میخواستم مثل فیلم «آبادان یازده ۶۰» از نظر سطح شهرت بازیگران با هم برابر باشند و خیلی خوشحالم که همینطور شد.

وی در پاسخ به اینکه آیا وزارت نفت برای فیلمش سرمایه‌گذاری کرده است گفت: من دروغ بلد نیستم بگویم و این را میتوانم بگویم که حضور آقای سعید سعدی خیلی مهم بود ولی در تیتراژ از یک وزیر یا هیات امنای یک جایی تشکر شده در صورتی که باید از افرادی دیگر تشکر می‌شد. نمی‌دانم بگویم که بخشی از پول فیلم را شرکت نفت باید بدهد یا فقط بگویم همه را فارابی داده است.

او افزود: تقصیر ما نبود که فیلم دو شب قبل نرسید؛ یک اتفاق بین آدمهای فنی و جشنواره بود. من هیچی نمی خواهم بگویم چون حوصله ندارم. فقط بگویم که من از این نسخه ناراضی‌ام و اصرار سبب شد شما یک نسخه مزخرف را روی پرده ببینید. فیلم قطعا دو تا سه ماه کار دارد.

او درباره اینکه قرار بوده این فیلم ادامه داشته باشد گفت: این یک سه قسمتی بود ولی تا مدتی دیگر، مرا بکشند هم حاضر نیستم آن را بسازم. وقتی وزیر پریشب اینجا فیلم را دیدند، گفتم این فیلم کامل نیست و یک ماه و نیم دیگر کار دارد چون حتی ویژوال نداشت. گفتم این نسخه مورد تایید من نیست و بعد هم از سالن بیرون رفتم.

خوشبخت درباره حضور فرخ‌نژاد و پول دستمزد یک و نیم میلیاردی برای یک نقش کوتاه که در نهایت نادر سلیمانی ایفا کرد هم گفت: این مسئله را تهیه‌کننده باید جواب دهد و من درباره انتخاب بازیگر نظرم را گفتم.

 

 

اهالی رسانه میزبان میهمان های خارجی فجر ۴۱

روز جمعه 21 بهمن بعد از آخرین نشست پرسش و پاسخ فیلم های جشنواره فجر ۴۱ در ساعت ۱۹، منتخبی از میهمان های خارجی در سالن نشست پرسش و پاسخ مهمان اهالی رسانه خواهند شد.

 


اکران فیلم‌های برگزیده جشنواره فیلم فجر برای زلزله‌زدگان خوی

وزیر فرهنگ‌ در دستوری ویژه خطاب به رییس سازمان سینمایی، خواستار پخش آثار برگزیده جشنواره فیلم‌ فجر به ویژه آثار حوزه کودک در قالب طرح سینما سیار در مناطق زلزله‌زده شهرستان خوی شد. اسماعیلی همچنین در این دستور خطاب به بخش‌های عمرانی وزارتخانه، دستور بررسی سازه‌های فرهنگی هنری این مناطق را برای ارایه گزارش میزان خسارت و تعمیرات احتمالی صادر کرد.

 


دلشاد شبیر شیخ آهنگساز هندی:
با فیلم‌های مجیدی گریه کردم/ تجربه همکاری با کارگردان‌های ایرانی

رونمایی از شمایل محمد بروجردی با نقش آفرینی بابک حمیدیان

دلشاد شبیر شیخ آهنگساز هندی و دستیار آی آر رحمان گفت: به شدت طرفدار سینمای ایران هستم و شانس خوب من این بود که در اولین همکاری با ایران در فیلم محمد رسول الله (ص) ساخته مجید مجیدی تحت سرپرستی آی آر رحمان حضور داشته باشم و باعث افتخار من است که در این فیلم بسیار خوب همکاری داشتم و بعد از آن در فیلم دیگری از آقای مجیدی به نام «آن سوی ابرها» نیز کار کردم و بعد از آن در فیلم «سلام بمبئی» به عنوان آهنگساز همکاری داشتم.

وی با بیان اینکه باعث افتخارش است که در سینمای ایران کار کرده است، افزود: همکاری با فیلمسازان ایرانی برای من تجربه متفاوتی است، زیرا سینمای ایران بسیار خالص و زلال است. اولین فیلمی که از سینمای ایران دیدم «بچه های آسمان» ساخته مجید مجیدی است. یادم می آید زمانی که این فیلم را دیدم، گریستم و بعد از آن شروع به دیدن فیلم های ایرانی دیگری کردم و درحال حاضر برای فیلم های ایرانی نیز موسیقی می سازم.

دلشاد شبیر شیخ یادآور شد: برای حضوردر ورک شاپ آقای «آی آر رحمان» به ایران و جشنواره فیلم فجر دعوت شدم و از اینکه این کلاس در یک باغ ایرانی زیبا برگزار شد، بسیار هیجان زده شدم، زیرا تعریف این باغ ایرانی را زیاد شنیده بودم و درست به همان زیبایی است که از آن تعریف می کردند.

وی با بیان اینکه از همه بخش های موزه سینمای ایران بازدید کرده است، گفت: از همه فیلم‌دوستان و سینماگران دعوت می کنم تا از این بنای تاریخی دیدن کنند، زیرا بسیار زیبا و افتخارآمیز است که یادگاری های فیلمسازان در این محل نگهداری می شود زیرا تجهیزات منحصر به فرد خاصی دارد که این موزه را دیدنی تر کرده است.

 


کاری که تحریم‌کنندگان جشنواره کردند، مغول نکرد!

رونمایی از شمایل محمد بروجردی با نقش آفرینی بابک حمیدیان / اکران فیلم‌های برگزیده جشنواره فیلم فجر برای زلزله‌زدگان خوی

بابک خواجه‌پاشا کارگردان فیلم سینمایی «در آغوش درخت» در بخشی از گفت و گویی با مهر تاکید کرد: واقعیت این است که سینمای ایران بعد از سال ۵۷ رشد کرده است. تا قبل از آن ۵ فیلم خوب هم به‌عنوان نمونه نمی‌توانید نام ببرید. خیلی فیلم‌های خوب تا پیش از انقلاب محدود بود. بعد از انقلاب این سینما رشد کرده است و آن‌ها که امروز صحبت از تحریم جشنواره می‌کنند، به نوعی دارند به این رشد، خیانت می‌کنند. همه چیز را کنار بگذاریم، سینمای این کشور که به تبع انقلاب رشد کرده است. امروز چرا باید به این جریان رشد آسیب بزنید؟

او تاکید کرد: اصلاً باورهای مدنی، سیاسی و اجتماعی‌تان به جای خود. من هم شاید در قلب خودم اعتقاداتی داشته باشم اما همه این‌ها ربطی به عنصر سینما ندارد. شما به حرفه یکسری جوان که دارند نان خانواده خود را از سینما تأمین می‌کنند، آسیب وارد کرده‌اید! این آسیب هم طولانی مدت خواهد بود و اینگونه نیست که در همین مقطع بماند. کاری که امروز عده‌ای دارند علیه سینمای ایران می‌کنند، مغول با هنر ایران نکرده‌اند. اعتراض مدنی جای خود را دارد و سیستم خود را می‌طلبد اما هنر که تحریم کردنی نیست. هنر جای این حرف‌ها و مواضع نیست!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳۱
جشنواره فجر فرصتی برای به تصویر کشیدن آرمان‌های انقلاب اسلامی در قالب هنر و فیلم است و بازیگران باید با رعایت شئونات و احترام به نام مقدس فجر پا به عرصه رقابت بگذارند نباید اجازه داد برخی سلبریتی‌ها با چهره‌ها و لباس‌های زننده خاستگاه اصلی این جشنواره را زیر سوال ببرند.
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
باشه
سایه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
شدیدا موافقم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
لطفا وعظ و خطابه ایی هم در مورداختلاس و گرانی و فقر و ...ایراد فرمایید بزرگوار!!)!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
به هیچ وجه چنین نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
وقتی صحبت از فیلم و جشنواره است، طرح موضوعات دیگر مثل گرانی و... بی مورد است.
بعد از انصراف تعدادی از سلبریتی‌ها از حضور در جشنواره فیلم فجر، می‌توانیم شاهد جشنواره‌ بهتری باشیم. چرا که از انحصار عده‌ای خاص که هر ساله در این جشنواره جا خوش کرده بودند خلاص شده و دیگر شاهد حضور تیپ‌ها و قیافه‌های عجیب و غریب افراد به شدت نیازمند دیده شدن نباشیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
پس چرا وزیر فرهنگ دولت محترمتون یکسره داره التماس میکنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
چرا وقتی کسی احترامی قائل میشه توهم می‌زنید چقدر مخاطبش مهمه ،بخشی هم به ادب و شعور صاحب حرف
برمی گرده هنرمندان ما چه گلی به سر این مملکت زدن بجز خودنمایی و پول پارو کردن،طرف فیلم بازی کرده کلی پول گرفته سر عشقم جشنواره رو تحریم میکنه،خدا نابود شون کنه
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اسامی کسانی که جشنواره فجر را تحریم کردند را تهیه و در وزارت و تاریخ فیلم فجر ضبط نماید تا سال‌های بعد نیز از حضور این وادادگان به جشنواره فیلم فجر جلوگیری شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
واصلا هم معلوم نیست که کامنتهای قبلی هم،نویسنده اش شمایید!!
ناشناس
| Germany |
۱۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
حالا زیاد جوش نزن ثو واسه قلبت خوب نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
من میگم تنگه هرمز رو ببندیم، تاثیرش بیشتره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
باشه کامنت های قبلی رو یه نفر نوشته، شما زیادید و حرف شما درسته
هیچی زوری نمیشه از ما گفتن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
قوانین راهنمایی و رانندگی که زوریه و شد
ناشناس یه نفس بگیر. حداقل یکم آموزش ببین که با فاصله یک دقیقه با یه مدل جمله بندی سه تا کامنت نذاری.
پاسخ ها
ساسانیان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
البته ناشناس نیست خودی هست زیر خبرهای خودش خودشم نظر میده تا دیگران هم به این جمع اضافه بشند این سیاست سایت های خبرگزاری هاست الته تو ایران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
شما هم که نظراتت همه جا هست
همه نظرات امروز مال یکنفر است،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
دقیقا یه نفری و همش همینو گفتی
یعنی خوشم میاد از هر دو سه تا خبر تابناک، یکیش مربوط به جشنواره است!
نمایش فیلم برای زلزله زده ها؟؟؟
نکته قابل توجه: عنوان فیلم به معنای گل‌های کاغذی است.

گلهای باوارده به معنی گل کاغذیه؟!
عزیزم باوارده اسم یک محله در آبادانه و معنی گل کاغذی هم نمیده و اسم فیلم رو از این محله گرفتن
پس چه کار خوبی کردن!
؟؟؟؟؟
کسی هست به ما بگه سود این سلبریتی ها برای مردم چیه؟توضیح بدید ما آگاه بشیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
کدوم مردم؟؟؟مردم ما یا مردم شما؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
سود شان اینه که بجای فرهنگ سازی برای ملت و مملکت، به فرهنگ بومی دهن کجی می کنن تا وادادگی خود را از فرهنگ غرب را نشان دهند.
مردم بیشتر دنبال نون وزندگی هستن نه دنبال بازیگر چه پوشید وچه گرد.. امسال جشنواره نفس کشید.تعدادی ازاین سلیبریتی ها دیگه ازدستشون راحت شدیم چون درسینمادیگه حق کارندارن....بازیگران زنی که دلشون آزادی ازنوع آمریکایی می خوان می تونن برن خارج کشوراست سینمادرکشوری خواستشون که فکرنکنم میتونن برن اونجابازی کنن وآزادی جنسی که میخوان هم دادن آدم میوتنن ل... دراختیاربزارن توفیلمها مقله گلشیفته تو ایران جای این کارهانیست
کاش حمیدیان به آرمان‌های شهید بروجردی هم اعتقاد داشت و فقط به دنبال تکمیل رزومه خود نیود.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس