بازدید 15882
با سیصد و چهل و هفتمین روز از حمله روسیه به اوکراین

وزیر دفاع آلمان با تانک به اوکراین رفت / جهان بدون پوتین جای بهتری است / زلنسکی برای نخستین سفر پس از جنگ به انگلیس رفت

سیصد و چهل و هفتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۶۳۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۳ 08 February 2023

وزیر دفاع آلمان با تانک به اوکراین رفت/ جهان بدون پوتین جای بهتری است

بین الملل تابناک: سیصد و چهل و هفتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

تانک‌های پیشرفته انگلیس ماه آینده تحویل اوکراین می‌شود
۱۴۰۱/۱۱/۲۰ - ۰۱:۱۲

نخست وزیر انگلیس در نشست خبری مشترک با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین در انگلیس اعلام کرد که تانک‌های پیشرفته موسوم به چلنجر ۲ ماه آینده به کی‌یف تحویل می‌شود. او با این حال درباره ارسال هواپیماهای جنگنده به این کشور نظر روشنی را مطرح نکرد.

ریشی سوناک عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: نظامیان اوکراینی که هفته پیش برای آموزش وارد انگلیس شدند ماه آینده از تانک های چلنجر ۲ برای دفاع از قلمرو مستقل اوکراین استفاده خواهند کرد.

وی با اشاره به برنامه لندن برای توسعه آموزش نیروهای اوکراینی گفت:‌ ما باید اوکراین را در کوتاه مدت مسلح و در بلندمدت تقویت کنیم.

نخست وزیر انگلیس اضافه کرد: امروز ما اعلامیه لندن را امضا کردیم تا همکاری خود را با یکدیگر بیشتر می‌کنیم. در روزهای آینده که یک سال از تهاجم بی مورد و بی دلیل روسیه علیه اوکراین را سپری می‌کنیم، روسیه – بیش از هر زمان دیگری – خواهد دید که تاکتیک‌های آنها تنها عزم غرب را برای حمایت از اوکراین تحکیم و ما را متقاعد می‌کند که بیشتر و سریعتر به اوکراین کمک کنیم.

در این نشست رئیس جمهوری اوکراین نیز در سخنانی گفت: «من معتقدم که با هم این مسیر دشوار را برای پیروزی مشترک طی خواهیم کرد.» وی جلسات با مقامات انگلیسی را « مفید و پربار» توصیف و ادعا کرد که نخست وزیر انگلیس نیازهای اوکراین را درک می‌کند.

در بخش پرسش‌و پاسخ نخست وزیر انگلیس از پاسخ مستقیم به پرسش خبرنگاری درباره ارسال هواپیماهای جنگنده به اوکراین طفره رفت و گفت: «هیچ چیزی از روی میز خارج نیست.» این درحالیست که انگلیس ارسال هواپیماهای جنگنده به اوکراین را عملی نمی‌داند و معتقد است که آموزش استفاده از آن ماه‌ها زمان می‌برد.

زلنسکی ساعاتی پیش با ایراد سخنانی در پارلمان انگلیس درخواست ارسال جنگنده به جبهه کی‌یف را تکرار کرد و گفت که کشورش برای رسیدن به آزادی به بال نیاز دارد.

او در نشست خبری مشترک با سوناک، در پاسخ به این سووال که اوکراین به چه تعداد هواپیمای جنگنده نیاز دارد گفت که این کشور به "تجهیزات مختلف زیادی نیاز دارد". وی افزود: "همه چیز به مسیر تحولات نظامی بستگی دارد." رئیس جمهوری اوکراین عنوان کرد که در چند روز آینده درباره «موشک های دوربرد» با کشورهای اروپایی گفت وگو خواهد کرد.

سفیر روسیه: نیروهای روسی تسلیحات در اوکراین را نابود می‌کنند
۱۴۰۱/۱۱/۲۰ - ۰۱:۰۹

واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت که اوکراین عمدتاً تسلیحات منسوخ شده از غرب را دریافت می کند که متعاقباً توسط نیروهای روس نابود می شوند.

وی گفت: اوکراین عمدتاً تسلیحات منسوخ شده ای دریافت می کند که توسط ارتش روسیه زمین گیر می شوند، در حالی که ارتش های ناتو مدرن می شوند و سازندگان تسلیحات غربی سود می برند و مالیات دهندگان را به بهانه نیاز به حمایت از اوکراین جذب می کنند.

نبنزیا همچنین تاکید کرد که اوکراین به "محل آزمایش سلاح ها تبدیل شده است و در این کشور انواع جدید سلاح ها به قیمت جان روس ها و اوکراینی ها در حال آزمایش، اصلاح و بهبود هستند."

سفیر روسیه در سازمان ملل به کنایه گفت: چگونه سازندگان سلاح می توانند چنین فرصت ها و سودهایی را رد کنند؟

روسیه به اروپا هشدار داد
۱۴۰۱/۱۱/۱۹ - ۲۳:۱۰

– سفارت روسیه در انگلیس درباره تبعات تجهیز اوکراین به هواپیماهای جنگنده توسط اروپا هشدار داد.

 سفارت روسیه چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای تصریح کرد که ارسال جت‌های جنگنده به جبهه اوکراین «عواقب نظامی و سیاسی برای کل قاره اروپا» در پی خواهد داشت.

سفیر انگلیس مدعی آماده شدن روسیه برای حمله بزرگتری به اوکراین شد
۱۴۰۱/۱۱/۱۹ - ۲۲:۰۹

باربارا وودوارد سفیر و نماینده انگلیس در سازمان ملل با تکرار اتهام زنی های لندن علیه جمهوری اسلامی ایران درباره جنگ اوکراین مدعی شد روسیه برای حمله بزرگتری آماده می شود.

باربارا وودوارد نماینده انگلیس در سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره اوکراین در آستانه یکساله شدن جنگ اوکراین گفت:در ۲۴ فوریه، روسیه تهاجم همه جانبه خود به اوکراین را آغاز کرد و ولادیمیر پوتین رییس جمهور این کشور مدعی شد که این حمله برای توقف نسل کشی در دونباس است.

وی افزود: اهداف واقعی روسیه زمانی آشکار شد که مسکو اقدام به الحاق غیرقانونی سرزمین اوکراین کرد، که یک روش مشابه مانند بازی کریمه در سال ۲۰۱۴ بود.

سفیر انگلیس با تکرار اتهام زنی علیه ایران گفت: روسیه این کار را با کمک بلاروس و با استفاده از تسلیحات تهیه شده از ایران و کره شمالی در نقض تحریم های سازمان ملل انجام داده است. روسیه هیچ نشانه ای از توقف این جنگ نشان نداده است و به نظر می رسد اکنون در حال آماده شدن برای یک حمله بزرگ تر است.

این مقام دولت انگلیس ادامه داد: اوکراین چاره ای جز استفاده از حق منشور سازمان ملل برای دفاع از خود نداشته است. در چنین شرایطی، انگلیس، همراه با دیگران، متعهد به تامین دفاعی بیشتر و پایدار اوکراین شده اند که شامل تقویت آموزش برای سربازان اوکراینی است.

این دیپلمات انگلیسی اضافه کرد: روسیه هنوز صدها هزار نیروی نظامی در داخل مرزهای اوکراین دارد و هر روز به این کشور حمله می کند و مطمئناً همه ما با قراردادن تجهیزات در اختیار اوکراین برای دفاع از خود موافقیم.

وی د رعین حال مدعی شد: یک صلح عادلانه و پایدار باید مبتنی بر اصول منشور سازمان ملل باشد که همه ما متعهد به رعایت آن هستیم. اگر روسیه واقعاً خواهان صلح بود، جلسات شورای امنیت را جعلی نمی خواند. اگر مسکو به دنبال صلح بود, این کشور بلافاصله به تهاجم غیرقانونی خود پایان می داد، از اوکراین خارج می شد و با حسن نیت به میز مذاکره ای که فوریه گذشته از آن خارج شد، باز می گشت.

مجارستان: تحریم‌ روسیه در حال نابود کردن اروپاست
۱۴۰۱/۱۱/۱۹ - ۲۰:۰۴

به رغم اتفاق نظر کشورهای غرب اروپا درباره اعمال تحریم‌ها علیه روسیه، نخست‌وزیر مجارستان با هشدار درباره نابودی اقتصاد این قاره خواستار بازنگری در این تحریم‌ها شد.

دفتر نخست‌وزیری مجارستان خبر داد که ویکتور اوربان نخست‌وزیر این کشور طی نشست ویئو کنفرانسی با سران اتحادیه اروپا که به منظور تدارک نشست آتنی سران برگزار شد، درباره تبعات تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری روسی تاس، نخست‌وزیر مجارستان از رهبران اتحادیه اروپا و کشورهای عضو خواست که رایزنی‌ها برای بازنگری کردن در تحریم‌ها علیه روسیه را آغاز کنند.

این نشست مجازی با شرکت «چارلز میشل» رئیس شورای اروپا، رئیس‌جمهور بلغارستان و نخست‌وزیران لهستان، بلژیک، فنلاند، مالت و مجارستان برگزار شد تا طرف‌ها درباره نشست دو روزه اتحادیه اروپا رایزنی کنند.

قرار است نشست اتحادیه اروپا در بروکسل روزهای نهم و دهم فوریه (20 و 21 بهمن ماه) برگزار شود.

دفتر نخست‌وزیر مجارستان درباره سخنان ویدئو کنفرانسی نخست‌وزیر این کشور در این نشست گفت: «ویکتور اوربان مجددا در مورد اوکراین خواستار آتش‌بس فوری، گفت‌و‌گوهای مسالمت‌آمیز و بحث‌های سیاسی اساسی در مورد تحریم‌های بروکسل شد که اقتصاد اروپا را ویران می‌کند».

طبق گزارش‌ها، قرار است در نشست آتی و دوره اتحادیه اروپا درباره جنگ اوکراین و وضعیت اقتصادی اروپا بحث و تبادل نظر شود.

هشدار اوربان درباره پیامدهای ناشی از تحریم‌های اروپا علیه روسیه بر اقتصاد این قاره در شرایی مطرح شده که او و دیگر مقام‌های این کشور بارها مخالفت خودشان را با اعمال تحریم‌ها علیه روسیه اعلام کرده‌اند.

چندی قبل بود که نخست‌وزیر مجارستان به دنبال تشدید فشارهای اتحادیه اروپا به این کشور برای همراهی با تشدید فشارها ضد مسکو اعلام کرد که اعمال تحریم‌ها علیه روسیه را به همه‌پرسی می‌گذارد.

ویکتور اوربان گفت: تصمیم‌گیری درباره تحریم‌ها به‌صورت دموکراتیک نیست بلکه بروکرات‌های بروکسل تصمیم می‌گیرند. شهروندان اروپا هزینه تحریم را می‌پردازند اما کسی از آن‌ها سوال نمی‌کند.

انتقاد شولتز از رقابت غرب برای ارسال جنگ افزار به اوکراین
۱۴۰۱/۱۱/۱۹ - ۲۰:۰۴

اولاف شولتز صدراعظم آلمان روز چهارشنبه با انتقاد از رقابت آشکار برخی کشورها در زمینه تحویل جنگ افزارهای بیشتر و بهتر به اوکراین، آن را برای یکپارچگی کشورهای هم پیمان، زیانبار دانست.

به گزارش خبرگزاری رویترز؛ شولتز در برابر مجلس آلمان با اشاره به همکاری خود با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در باره فراهم کردن تانک برای تحویل به اوکراین گفت: ما با آماده کردن محرمانه تصمیم ها، پیش از اعلان آنها، این همبستگی را حفظ و تقویت کرده ایم.

وی افزود: آنچه به وحدت ما آسیب وارد می کند، رقابت علنی برای پیشی گرفتن از یکدیگر در امتداد فرستادن تانک رزمی، زیردریایی و هواپیمای جنگنده بیشتر (به اوکراین) است.

تحریم‌های انگلیس علیه روسیه افزایش یافت
۱۴۰۱/۱۱/۱۹ - ۲۰:۰۳

دولت لندن امروز (چهارشنبه) از گسترده شدن لیست تحریمی علیه روسیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، انگلیس لیست تحریمی علیه روسیه را افزایش داده و شرکت‌هایی را که تجهیزات نظامی تولید می‌کنند به همراه افراد مرتبط با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه را تحریم کرده است.

دولت انگلیس همچنین اعلام کرد: وزارت خارجه امروز هشتم فوریه دور جدیدی از تحریم‌ها را علیه افراد و شرکت‌های مرتبط با کرملین وضع کرده است. در مجموع شش شرکت تولیدکننده تجهیزات نظامی مانند پهپاد و هشت فرد و یک شرکت مرتبط با شبکه‌های مالی کمک‌کننده به قدرت و ثروت کرملین تحریم شده‌اند.

در این بیانیه آمده است: شرکت‌های مورد نظر عبارتند از CST، سازنده هواپیماهای بدون سرنشین، RT-Komplekt که تجهیزات هلیکوپتر را ارائه می‌کند، Oboronlogistics، یک شرکت تدارکات و حمل و نقل، "توپاز"، یک شرکت نرم‌افزاری، "یونیورسالماش" و "لیپتسک"، تولیدکنندگان تجهیزات سیستم‌های موشکی ضد هوایی.

فهرست به روز شده همچنین شامل افرادی است که به کرملین مرتبط هستند، از جمله، "بوریس تیتوف"، کمیسر حقوق کارآفرینان ریاست جمهوری روسیه و پسرش "پاول تیتوف"، مدیر یک گروه کارآفرینی به نام دلووایا روسیه.

زلنسکی برای اولین سفر پس از جنگ به انگلیس رفت
۱۴۰۱/۱۱/۱۹ - ۱۹:۵۶

زلنسکی از زمان آغاز جنگ در اوکراین به تاریخ ۲۴ فوریه سال گذشته میلادی برای نخستین بار امروز (چهارشنبه) به انگلیس وارد شد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین با هواپیمای نیروی هوایی سلطنتی انگلیس وارد فرودگاه "لندن استنستد" در اسکس واقع در شمال این کشور شد.

ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس ورود زلنسکی را خوشامد گفت و تصویری از بغل کردن او را توئیت کرد.

زلنسکی در اینستاگرام نوشت: انگلیس یکی از نخستین کشورهایی بود که به داد اوکراین رسید. و امروز من به شخصه در لندن هستم تا از مردم انگلیس بابت کمک‌هایشان قدردانی کنم.

زلنسکی قرار است در پارلمان انگلیس سخنرانی کند و با چارلز سوم، پادشاه این کشور و روسای ارتش در این سفر دیدار و گفت‌وگو کند.

انگلیس یکی از بزرگترین حامیان نظامی اوکراین است و بیش از دو میلیارد پوند سلاح و تجهیزات به کی‌یف داده است.

این سفر در حالی صورت گرفته که سوناک اعلام کرد انگلیس خلبان‌های اوکراین را برای کار با جنگنده‌های استاندارد ناتو آموزش می‌دهد.

بیش از ۱۰ هزار سرباز اوکراینی در پایگاهی در انگلیس آموزش دیده‌اند و برخی هم نحوه کار با تانک‌های چلنجر ۲ را که انگلیس به اوکراین می‌فرستد، آموخته‌اند.

رئیس جمهوری اوکراین همچنین قرار است با سربازان اوکراینی که در انگلیس آموزش می‌بینند، دیدار داشته باشد.

وزیر دفاع آلمان با تانک به اوکراین رفت/ جهان بدون پوتین جای بهتری است

وزیر دفاع آلمان در اظهارنظری گفت، معتقد است جهان بدون ولادیمیر پوتین جای بهتری خواهد بود.

 به نوشته پایگاه "اوکراینسکا پراودا"، بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان در مصاحبه‌ای گفت، جهان بدون ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه "بدون هیچ گونه شک و تردیدی" جای بهتری خواهد شد.

به گفته پیستوریوس، تهدیدات روسیه برای به کارگیری تسلیحات هسته‌ای نباید اخلالی در پشتیبانی‌های نظامی از اوکراین ایجاد کند.

وزیر دفاع آلمان گفت: در هر صورت، هیچ یک از ما نمی‌داند پوتین دارد چه کار می‌کند، اما این نباید جلوی ما و متحدانمان را از پیشنهاد کردن حمایت‌های معقول به اوکراین بگیرد.

پیستوریوس همچنین اظهار کرد، در اوکراین یک "جنگ فرسایشی بی‌رحمانه" همراه با "شمار قربانیان بسیار" دارد اتفاق می‌افتد.

او خاطرنشان کرد: اوکراین شایسته تحسین بوده و لیاقت برخورداری از حمایت کامل و تزلزل ناپذیر ما را دارد.

وزیر دفاع آلمان همچنین گفت که به اعتقاد او، اوکراین پیروز این جنگ خواهد بود.

پیستوریوس روز سه شنبه وارد پایتخت اوکراین شد و طی این سفر یک نمونه از تانک لئوپارد ۲ را به اولکسی رزنیکوف، همتای اوکراینی خود اعطا کرد.

او در این سفر اعلام کرد، قرار است اوکراین از سوی تعدادی از کشور‌های اروپایی بیش از ۱۰۰ دستگاه تانک لئوپارد ۱ از مدل ۱A۵ دریافت کند و همچنین تانک‌های لئوپارد ۲ آلمانی از مدل ۲A۶ تا پایان ماه مارس وارد اوکراین خواهند شد.

انگلیس سلاح‌های دوربرد در اختیار اوکراین قرار می‌دهد

دفتر نخست وزیر انگلیس، روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای از برنامه سفر ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین به این کشور خبر داد و اعلام کرد که لندن قصد دارد تا اوکراین را به سلاح‌های دوربرد مجهز کند.

 بر اساس بیانیه دفتر ریشی سوناک، «این سلاح ها توانایی روسیه برای هدف قرار دادن مستمر زیرساخت‌های غیرنظامی و حیاتی ملی اوکراین را مختل و به کاهش فشار بر خط مقدم اوکراین کمک می‌کند.»

زلنسکی تا ساعاتی دیگر برای نخستین بار از آغاز جنگ کشورش وارد لندن خواهد شد. او در ماه دسامبر گذشته در سفر به امریکا با جو بایدن رئیس جمهوری این کشور دیدار کرده بود.

رئیس جمهوری اوکراین طبق اعلام دفتر نخست وزیر انگلیس، با ریشی سوناک و همچنین سربازان اوکراینی که در انگلیس آموزش می‌بینند دیدار خواهد کرد. او همچنین قرار است در پارلمان انگلیس سخنرانی کند و نمایندگان مجلس این کشور را در جریان آخرین وضعیت جنگ در کشورش قرار دهد.

دولت انگلیس قصد دارد در راستای حمایت از اوکراین، برنامه آموزش نظامی این کشور را به خلبانان و نیروی دریایی هم توسعه دهد. بر اساس اعلام دفتر نخست وزیر انگلیس، این برنامه افزون بر آموزش سربازان اوکراینی است که از تابستان گذشته در انگلیس جریان دارد.

ریشی سوناک هفته پیش در گفت‌وگوی تلفنی با زلنسکی اعلام کرد که آموزش استفاده از تانک‌های پیشرفته چلنجر۲ نیز برای سربازان اوکراینی آغاز شده است.

نخست وزیر انگلیس در آستانه ورود زلنسکی به لندن اعلام کرد، این کشور «تحریم‌های بیشتری را امروز در واکنش به ادامه بمباران اوکراین توسط روسیه اعلام خواهد کرد؛ از جمله هدف قرار دادن کسانی که به پوتین در ایجاد ثروت شخصی او کمک کرده‌ و شرکت‌هایی که از ماشین جنگی کرملین سود می‌برند.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۵۲
جهان بدون پوتین و کمونیسم و کشورها و دولتهای کمونیستی بسیار امن و زیبا و با نشاط و پیشرفته است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
بدون گاوچرونهای وحشی غربی بیشتر
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
آیا واقعاً نظام سیاسی روسیه کمونیست است یا سرمایه داری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
روسیه نظامش سرمایه داریه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
احمق اولاً نظام روسیه کمونیستی نیست
دوم آمریکای کافر شیطان صفت هم تعریفی ندارد
وقتی میگن طرف روحیه استکباری داره داستان همین روسیه و پوتین هست. انتظار داره تا دنیا بنیاد هست همه به او و تزار و استالین احترام بگذارند. اقای پوتین،نازی انزمان به کشورهای همسایه خود حمله کرد و محکوم و متجاوز بود. حالا شما همان کار را با کشورهای همسایه میکنید محکوم و متجاوز هستید. اگر امریکا هم به کانادا و مکزیک حمله کند متجاوز هست. اگر بن لادن از افغانستان به نیو یورک یا صدام به کویت که متحد امریکا بود یا ویتنام شمالی با کمک چین و شوروی به ویتنام جنوبی که متحد امریکا بود حمله نمیکردند و باز امریکا به صدام و طالبان و ویتنام شمتلی حمله میکرد متجاوز و محکوم تست. به همین سادگی
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
جنگ ویتنام داخلی بود هرگز آمریکا با ویتنام شمالی وارد جنگ نشد دوست عزیز با ویت کنگ ها که مورد حمایت ویتنام شمالی بودن جنگ کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
نابودی یک کشور فاسد مثل اوکراين بسیار مهم ولازم است
اگر آلمان در دنیا نبود مطمئنا دنیا جای بهتری میشد و هیتلر 64 میلیون نفر رو نمیکشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
آلمان ها خوی وحشی گری دارند
باید نازی زدایی صورت گیرد
اروپا و غرب ، هر جای تاریخ که گند زده باشه ولی اینجا رو درست داره اقدام‌ میکنه .‌
پوتین به زودی کشته می‌شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
عین ارباب غربیت که یه ساله می گه فردا می میره توام دروغ میگی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
مرگ حق است آخرش همه خواهند مرد حتی خودت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
دوستان حرف رو تحریف نکنید من نگفتم پوتین میمیره
گفتم پوتین به زودی کشته می‌شود
مردن با کشته شدن فرق داره
آلمان حالت خوشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
حالش خوش بود که با دست خودش صنایعش و ورشکسته نمیکرد
آلمانیهای بیش..فراموش کردن که سلاح شیمیایی رو دراختیار صدام ملعون گذاشتن و برای آزمایش بیشتر مجروحین شیمیایی رو مثلا مداوا میکردن . ای تف و لعنت بر جنایتکارهای دنیا.
ایشالا کمر اروپا و روسیه از این جنگ بشکنه.
پس پوتین ترور شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
بعد از خوردن حلوای ملکه و بوریس جانسون و بایدن البته.
بنازم به شرفت وزیر
اروپا اکراین رو محملی برای تست سلاح های خود کرده است . خوب چرا با روسیه وارد نبرد مستقیم نمی شن . فقط دوازده ملیون نفر از اکراین مهاجرت به لهستان و مجارستان و اسلواکی کردند . آلمان و فرانسه و انگلیس اکراین ها رو راه ندادند . فشار مهاجران اکراین به زودی معضل بزرگی برای کشورهای شرق اروپا می شود . اقتصاد این کشورها در بلند مدت تاب حضور و هزینه برای این تعداد مهاجر را ندارد . بی خود نیست صدای مجارها دراومده .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
اکراین نقش سوریه اروپا را دارد
اکراین هرگز پیروز جنگ با روسیه نخواهد بود؟ ولی دو دستی هم کشور را تقدیم روسیه بکنند هم درست نیست؟
زلنسکی برای اولین سفر پس از جنگ!!!!!!!!!! مگه چند وقت پیش زلنسکی ملعون به دست بوسی بایدن نرفت آمریکا؟؟؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
شرمنده اشتباهی مثبت دادم
روسها را وادار به استفاده از یک بمب هسته‌ای کوچک میکنید.
بهتر است فورا آتش بس شود و مصالحه شود،روسیه امنیت اکراین را در صورت عدم ورود به ناتو تامین کند و به جمهوری های درگیر خودمختاری و خلع سلاح پیشنهاد شود. روسیه حق هیچ مداخله ای در اکراین را ندارد
پوتین بهتر میداند، اما اگر کارخانه‌های تولید سلاح در روسیه ضربه ببیند، روسیه هم کارخانه‌های تولید سلاح‌هایی که به آنها ضربه زده‌اند را هدف قرار دهد!
خبر ها از نظر محتوای مفید صفر بودن امیدوارم یکم دیر به دیر تر اما مفید تر خبر چاپ کنید
روسیه متجاوز فقط زبان زور میفهمد.دو سناریو برای شکست روسیه.یک ترور ی بنام پوتین دو تجهیز اوکراین به موشک های بالستیک دور برد که باعث خواهد شد از هر نقطه‌ای نیروهای روسیه مورد حمله واقع شوند .با توجه به اینکه سربازان روس خودشان هم میدانند هیچ منطقی پشت حضورشان در اوکراین وجود ندارد قطعا اگر ببینند جانشان هر لحظه در خطر است کما فی السابق فرار را بر قرار ترجیح میدهند.روسیه خوابش را خواهد دید اگر دنیا اجازه بده با زورگویی بخواد یه متر از خاک اوکراین رو غصب کند.در بهار و تابستان اینده بازهم شکست خفت باری در انتظار روسیه متجاوز است
از ابتدا مشخص بود جنگ ارمنستان و اذربایجان که بصورت ناگهانی از طرف علی اف تشدید پیدا کرد از پیش طراحی شده بود و به مرور توقف پیدا کرد تا اول تکلیف روسیه روشن شود تا از دخالت در منطقه ناکام بماند و بعد به بهانه کمک تسلیحاتی ایران به روسیه پای ایران را هم در زمان مناسب به جنگ ارمنستان و آذربایجان باز کنند که با موضع گیری ایران بستر هم فراهم است...
وقتی روسیه بعنوان قدرت منطقه ای از دخالت در مناقشه ها باز بماند اسرائیل، ترکیه و آذربایجان با کمک غرب و نیروی های ضد ایرانی زخم خورده به ایران حمله خواهند کرد که این کاملا مشخص و از پیش طراحی شده بوده. و در آخر تنش دو کره و محاصره چین دقیقا مثل همین بلایی که سر ایران اوردند که از اطراف با کشور های مخالف محاصره شده فقط کافی است روسیه درگیر شود و این تشدید تنش ها در اوکراینن بی دلیل نبوده...
احتمالا در گیری هند و پاکستان و عربستان و یمن هم تشدید و ورود نیرو های تروریستی و احیای آن ها در کشور های افریقایی و عربی...
تا در نهایت اسرائیل نیز به راحتی به لبنان غلبه کند.
تضعیف کشور های مسلمان با داعش، ورود پایگاه های امریکایی به منطقه، اتحاد کشور های عربی متضاد ایران با اسرائیل و نشست اخیر آنها در مصر، جنگ ارمنستان و اذربایجان که اخیرا شدت گرفت، امادگی تایوان برای مقابله با چین و سرگرم کردن آن در صورت دخالت چین در منطقه خاور میانه، ساختن مریضی کرونا برای درگیر کردن شدید چین که ناموفق بود و به همه جا حتی خود امریکا هم اسیب زد اماده سازی اوکراین برای درگیری با روسیه از سال ها پیش همگی گواه از پیش طراحی شدن این اتفاقات است و مطمئنم الان که انقدر روی ایران قفلی هستند در صورت تشدید جنگ روسیه و اوکرابن پای ایران هم به درگیری باز خواهد شد انشالله مراقب باشید و حواستون باشه ای کاش.
لطفا چاپ کنید
زلنسکی به جای کل اروپا و آمریکا و انگلیس در حال جنگ با روسیه است. این وسط مردم بدبخت اوکراین کشته و آواره بشن چه باک!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
به کشور زلنسکی حمله شده و مردم شریف اوکراین مشغول دفاع از کشور در مقابل متجاوزند.
جهان را نمیدانم اما قطعا اگر پوتین نبود ، وضع ایران اینقدر بد نبود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
بله الان افغانستان بودیم شمام اینقدر زبون درازی نمی کردی چون اینترنتی نداشتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
روسیه بهترین متحد ایران است
اگرسران شوروی، خاین ودلقکی مثل زلنسکی درجنگ جهانی دوم داشتندهیتلرهم می توانست باتانگ به قلمروانروزشوروی که اوکراین درقلمرواش بودبرودوشکست نمی خوردوعقب نشینی نمی کرد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
عالی
روسیه یک جنگ را برای امنیت خودش و در کنار کشور خودش آغاز نموده
انگلیس و آمریکا جنگهای بسیاری را آغاز نمودند دور از کشورشان
گروههای تروریستی مثل داعش را بصورت آشکار و خیلی از گروههای تروریستی را به صورت پنهان ایجاد کردند و چه انسانهای بی گناهی را با حالت وحشیگری گشتند و دارند میکشند نفاق را در دنیا دامن زدند
پس دنیا بدون انگلیس و آمریکا چقدر زیباتر و قشنگ تر خواهد بود و با وجود این حیوانات دنیا چقدر وحشی درنده خو و زشت هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
حق گفتی
چرا غرب اینقدر پیشرفته است چون حاکمان آن از اشتباهات خود درس می‌گیرند واسه همین است که بلوک شرق سقوط کرد و بلوک غرب باقی ماند ولی اخیرا تعدادی از سیاستمداران غربی با اشتباهات خود باعث سقوط دنیای غرب می‌شوند بایدن یکی از همین سیاست مداران است ولی این دلیل نمیشود که غرب دارد سقوط می‌کند اتفاقا غرب در اوج خود است من معتقدم که غرب باید اوکراین را فدا کنه تا بتونه علیه روسیه جبهه گیری کنه ولی روسیه مجبور به عقب نشینی شده بزودی خواهید دید که چگونه روسیه از هم می‌پاشد و پوتین ساقط این است سزای دولت هایی که علیه اون وحشی های غربی سرکشی بکند دولت های یاغی تغییر رفتار بدید تا به مردم خود آسیب نرسد من میتوانم تا شب صحبت کنم و بگم حمله آمریکا به عراق و سرنگونی صدام حسین اشتباه بود و فدرالیسم کردن عراق اشتباهی بزرگ تر که باعث نا امنی و بی ثباتی عراق شد جنگ داخلی و تروریسم آیا سرنگونی پوتین خطرناک است من میگم آره اگر با سرنگونی پوتین بدتر از پوتین بیاد چی شکست روسیه باعث قدرت گرفتن تندرو های نژاد پرست میشه در کرملین مثل این است که در آمریکا بدتر از ترامپ بیاد من بشخصه معتقدم که سیاست فعلی جهان باعث بوجود آمدن امثال ترامپ و ملانشون میشه بهتر نیست سیاست های گلوبالیستی فیمینستی دگرباشانه را تغییر داد قبل از آن که دیر بشه هیتلر چه طوری به قدرت رسید همه میدانیم ممکن است در روسیه یا آمریکا افرادی مثل هیتلر ظهور کنند البته در آمریکا امکان به قدرت رسیدن چنین افرادی محال است حتی ترامپ هیتلر نیست کاسب است بهترین گزینه برای جمهوری اسلامی برای عادی سازی با آمریکا و فراموش کردند دشمنی ها و ترور های متقابل ولی در روسیه امکان ظهور هیتلر یا استالین جدیدی هست اگر ملتی تحقیر بشود بهترین فرصت برای تندرو ترین ناسیونالیست ها خواهد بود که به قدرت برسند نمونه هیتلر هنوز جنگ جهانی سوم اتفاق نیفتاده ولی با سرنگون شدن پوتین دوگین وحشی میاد روسیه همیشه کشور تزار ها بوده و فاتحین بزرگ دوستان قبول کنید که پوتین غرق در توهم خود بوده و شکست خورد اگر با استراتژی بهتری حمله میکرد شاید الان اوکراین وجود خارجی نداشته بود من معتقدم بعد از پوتین روسیه یک کشور معمولی مثل هندوستان است که فقط بمب اتمی دارد و تهدیدی نیست هرگز کره شمالی نمیشه ولی روسیه دوران پوتین یا شوروی نمیشه پوتین روسیه را ساخت و الان نابودش کرد دیکتاتور ها لطفاً از اشتباهات خود درس بگیرید لطفاً چاپ کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
امریکا از درون هزار تیکه است حاجی یه تلنگر بخوره ملت همو با اسلحه تیکه پاره کردن
یک مشت بچه شدن سیاستمدار . این احمقها با حمایت از زلنسکی اروپا و شاید جهان را به باد بدن ،سلاح اتمی شوخی بردار و بچه بازی نیست . یا باید زلنسکی از قدرت برکنار و یک دولت همگیر غیرنظامی بیاد سر کار یا اینکه پوتین را تحریک بکنند از سلاحهای قوی تر استفاده کند . من فکر کنم مقصر این داستان اروپایی ها هستند. الان احساسات جای تفکر را گرفته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
تفکر ضد جنگ" چرا تجاوز به کشور دیگه رو محکوم نمیکنی؟"
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
دقیقا همینه. حتی نظراتم می بینی اکثرا از روی لجبازی و بچگانه نظر میدن
نقشه اربابان جهانی گرفتاری روسیه در باتلاق جنگ اکراین است همانند جنگ ایران و عراق
دستاوردهای روسیه از جنگ اوکراین :
_ الحاق بخش های مهمی از خاک اوکراین به کشورش
_ افزایش حس ملی گرایی و یکپارچگی روس‌ها
_ اثبات ایستادگی جدی تا آخرین نفس بر دفاع از امنیت ملی و خطوط قرمز ترسیم شده روسیه
_ اثبات کنترل بر امنیت غذایی و انرژی جهانی
_ روزامدی تجهیزات و نیروی انسانی ارتش
_ شناسایی نقاط ضعف و نواقص نظامی خود و سعی در رفع آنها
_ شناسایی کشورهای همپیمان، مخالف و خنثی
مسلما تلفات انسانی و صدمات اقتصادی و سیاسی ناشی از جنگ با اوکراین برای روسیه کم نیست که در مقابل حفظ امنیت ملی و آینده این کشور بهایی است که منطقی به نظر می رسد.
دستاوردهای اروپا :
_ تورم اقتصادی و کاهش تولید ناخالص ملی و رشد اقتصادی
_ محرومیت از انرژی و مواد غذایی ارزان
_ تحمل هزینه های مستقیم جنگ ناشی از حمایت‌های مالی و نظامی
_ تخصیص و هدایت خش قابل توجهی از سرمایه گذاری های اقتصادی و معیشتی به بخش نظامی و تولیدات جنگی برای دفاع از امنیت خود طی سالهای جنگ و آتی.
_ گسست بین کشورهای اروپایی و فاصله با اروپای یکپارچه
_ نمایش عدم اقتدار و توانایی حل مشکلات منطقه ای و جهانی
_ کاهش تاثیر گذاری بر سیاستهای قدرتهای نوظهور چین و هند و حوزه نفوذ سنتی اش همچون قاره آفریقا
این جنگ اگر چه در کوتاه مدت از نفوذ و قدرت روسیه می کاهد ، اما اروپا را هر چه وابسته تر به آمریکا کرده و در صف پشت سر چین و هند قرار خواهد داد و از محوریت معادلات جهانی دور می کند.
برنده این جنگ در کوتاه مدت آمریکا و در بلند مدت چین، هند و قدرتهای نوظهور خواهند بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
پناهنده ها رو یادت رفت اروپا باید خرج اونام بده. باختن بدم باختن تازه اثارش تو دهه های بعد معلوم میشه
کل ناتو و اروپا و امریکا ؛ همه خبیثانی که عراق ، افغانستان ، لیبی ، سوریه را بکلی نابود کردند و ماننداختاپوس روی خاورمیانه خیمه زده و شیره جانشان را می مکند ، جلوی روسیه کم اوردند انشاا... این امر به نابودیشان هم منجر شود
اگر انسان نبود !جهان جای بهتری بود!....
یکی از اهداف حمله به اکراین این است که:
وادار کردن روسیه برای استفاده از سلاحهای سنگین حتی هسته ای تا
مجوز استفاده از سلاحهای مشابه برای غرب تا
بتواند در جاهای دیگر دنیا استفاده کنند.
غرب خوابهای عمیق دیده است تا
بلوک شرق را نابود کرده و امپراطوری های گذشته را احیا کند.
اروپای احمق داره با طناب پوسیده آمریکا خودشو به فنا میده. اوکراین شده گوشت دم توپ. زلنسکی بازیگر هم با قدرت رسانه ای هر چند وقتی میاد یه جای امن یه فیلمی می گیره مثلاً من دارم می جنگم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی