بازدید 32170
روز سوم زلزله ترکیه و سوریه

افزایش تلفات زلزله ترکیه و سوریه به بیش از 10 هزار نفر+ تصاویر/ اردوغان: با فاجعه بزرگی روبرو هستیم/ سردار قاآنی از مناطق زلزله زده شهر حلب بازدید کرد

زمین لرزه بزرگی به شدت ۷.۸ ریشتر در ساعت ۰۴:۱۷ دقیقه بامداد روز دوشنبه، ۱۸ بهمن ماه ۱۴۰۱ مناطق وسیعی در جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند که در جریان آن تلفات و خسارات‌ زیادی وارد شد.
کد خبر: ۱۱۶۳۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷ 08 February 2023

افزایش تلفات زلزله ترکیه و سوریه به بیش از 9 هزار نفر

بین الملل تابناک: زمین لرزه بزرگی به شدت ۷.۸ ریشتر در ساعت ۰۴:۱۷ دقیقه بامداد روز دوشنبه، ۱۸ بهمن ماه ۱۴۰۱ مناطق وسیعی در جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند که در جریان آن تلفات و خسارات‌ زیادی وارد شد.

سازمان ملل: در حال تهیه فهرست درخواست کمک‌ها به زلزله زدگان سوریه و ترکیه هستیم
۱۴۰۱/۱۱/۲۰ - ۰۱:۱۷

معاون سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد در حال تهیه فهرست درخواست کمک ها به منظور امدادرسانی به زلزله زدگان سوریه و ترکیه هستیم.

فرحان حق معاون سخنگوی سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی افزود که درحال تهیه یک درخواست کمک برای ترکیه و سوریه هستیم و اولین کار شناسایی نیازها در این دو کشور است.

وی تصریح کرد: دبیرکل سازمان ملل با رهبران هر دو کشور تماس گرفته و نگرانی های خود را اعلام کرده است.

معاون سخنگوی سازمان ملل ادامه داد درحال حاضر کمک های فرامرزی به سوریه متوقف شده اند. ارزیابی ما از وضعیت جاده ها حاکی از این امر است که ما می توانیم این کمک ها را از طریق مرز باب الهوی به سوریه منتقل کنیم.

یک مقام ارشد امدادرسانی سازمان ملل در پی زلزله ویرانگر در سوریه اعلام کرد که ارائه کمک های مهم فرامرزی از ترکیه به شمال غرب سوریه از روز پنجشنبه از سر گرفته شود.

مهند هادی، هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه منطقه‌ای سازمان ملل برای بحران سوریه روز چهارشنبه به وقت محلی به خبرنگاران در نیویورک گفت: امیدواریم بتوانیم فردا بسته های کمکی را به سوریه منتقل کنیم.

وی تصریح کرد: این امیدواری وجود دارد که مسیرها باز شوند و ما بتوانیم به مردم کمک ارائه کنیم.

سردار قاآنی از مناطق زلزله زده شهر حلب بازدید کرد
۱۴۰۱/۱۱/۱۹ - ۲۳:۳۵

- سردار سرتیپ "اسماعیل قاآنی" فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر امروز (چهارشنبه) برای نظارت بر امدادرسانی به مردم سوریه وارد شهر حلب در شمال غرب سوریه شد.

یک مقام آگاه ضمن تایید سفر قاآنی به حلب گفت: فرمانده نیروی قدس از مناطق آسیب دیده شهر حلب بازدید و بر کار امدادگران ایرانی حاضر در محل آواربرداری مناطق آسیب دیده حلب نظارت کرد.

چهارمین هواپیمای کمک‌های ایران در فرودگاه حلب بر زمین نشست
۱۴۰۱/۱۱/۱۹ - ۲۲:۳۴

چهارمین هواپیمای حامل کمک های انساندوستانه جمهوری اسلامی ایران به مردم زلزله زده سوریه شامگاه چهارشنبه (لحظاتی قبل) در فرودگاه بین المللی حلب (شمال غرب سوریه) به زمین نشست.

"سلمان نواب نوری" سرکنسول جمهوری اسلامی ایران شامگاه چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا در سوریه، درخصوص محموله این هواپیما اظهار داشت: محموله هواپیمای چهارم کمک های جمهوری اسلامی ایران به مردم سوریه که وارد فرودگاه حلب شده شامل شش پالت چادر، سه پالت خرما، ۱۵ پالت برنج، سه پالت تن ماهی و دو پالت هم ماکارانی و رب گوجه فرنگی می باشد.

پیش از نیز سه هواپیمای حامل کمک های جمهوری اسلامی ایران به مردم آسیب دیده از زلزله شدید اخیر سوریه وارد این کشور شده بود.

هواپیمای اول محموله خود را در فرودگاه دمشق تخلیه کرد و هواپیمای دوم در فرودگاه حلب و هواپیمای سوم نیز در لاذقیه فرود آمد و محموله خود را در آنجا تخلیه کرد.

اولین هواپیمای حامل کمک‌های مردم ایران به مردم زلزله زده سوریه حامل مواد غذایی، امدادی و پزشکی بود که بامداد سه شنبه در فرودگاه بین المللی دمشق به زمین نشست.

محموله این هواپیما شامل ۴۵ تن کمک‌های بشردوستانه ایران شامل پتو، چادر، دارو، مواد غذایی و سایر لوازم مورد نیاز زلزله‌زدگان بود.

شمار قربانیان زلزله ویرانگر حلب به ۳۹۰ نفر رسید
۱۴۰۱/۱۱/۱۹ - ۲۱:۵۶

بنابر اعلام منابع بهداشت و درمان استان حلب، شمار قربانیان زلزله ویرانگر استان حلب (شمال غرب سوریه) تا شامگاه چهارشنبه به ۳۹۰ نفر رسید.

به گزارش سوریه، همچنین تعداد مصدومان این زلزله ۷۵۰ نفر اعلام شده که از این تعداد ۶۵۰ نفر جراحات جزئی داشتند که پس از درمان ترخیص شده اند و حدود ۱۰۰ نفر نیز جراحات شدید دارند که در بیمارستان های این شهر تحت درمان هستند.

در اثر زلزله بامداد روز دوشنبه شمال غرب سوریه، ۵۴ ساختمان حلب فرو ریخته که جستجو برای افراد محبوس در ۴۶ ساختمان تکمیل شده و ۸ ساختمان هنوز باقی مانده است.

هم اکنون ۱۲۶ مرکز اقامتی برای اقامت آسیب دیدگان زلزله در حلب اختصاص یافته است.

"سلمان نواب نوری" سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در حلب (شمال غرب سوریه) اعلام کرده که ۱۵ دستگاه مهندسی جمهوری اسلامی در حال کمک به مجموعه های سوری در آوار برداری در حلب می باشند و مجموعه بهداری جمهوری اسلامی نیز با ۱۰ دستگاه آمبولانس و کادر دکترها و پرستاران مشغول به خدمات رسانی به مردم حلب در سطح این شهر هستند.

نت بلاکس: توئیتر در ترکیه محدود شد
۱۴۰۱/۱۱/۱۹ - ۲۱:۲۴

وب سایت «نت بلاکس» که قطعی اینترنت را در سراسر جهان ردیابی می کند امروز چهارشنبه اعلام کرد که توییتر درکشور ترکیه محدود شده است.

به گزارش رویترز، وب سایت مذکور در توییتی نوشت که داده های شبکه نشان دهنده محدود بودن توییتر در سراسر ارائه دهندگان اینترنت است.

«نت بلاکس» در این خصوص اعلام کرد: داده‌ های شبکه نشان می‌ دهد که توییتر در ترکیه محدود شده است؛ فیلترینگ بر روی ارائه‌ دهندگان بزرگ اینترنت اعمال می‌ شود و این در شرایطی است که عموم مردم پس از مجموعه ای از زلزله‌ های مرگبار به این سرویس وابسته هستند.

تعداد کشته‌های زلزله ترکیه به بیش از 9 هزار نفر رسیده است
۱۴۰۱/۱۱/۱۹ - ۲۰:۱۲

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه شامگاه چهارشنبه اعلام کرد که تعداد کشته‌های زلزله در این کشور به 9 هزار و 57 نفر رسیده است.

اردوغان افزود: تعداد مصدومان حادثه زلزله به 52 هزار و 979 نفر رسیده است و و 6 هزار و 444 ساختمان‌ در اثر زلزله ویران شده است.

وی در ادامه گفت: وظایف سختی در پیش داریم و در شرایط سخت آب و هوایی با فاجعه بزرگی روبرو هستیم که منطقه وسیعی را فرا گرفته است.

سازمان ملل: ملاحظات سیاسی برای کمک به زلزله زدگان در سوریه کنار گذاشته شود
۱۴۰۱/۱۱/۱۹ - ۱۹:۰۷

هماهنگ کننده کمک های بشردوستانه سازمان ملل در سوریه، طی سخنانی با اشاره غیر مستقیم به تحریم‌های آمریکا علیه ملت سوریه و دشوار شدن امداد رسانی به اسیب دیدگان سوری در سایه این تحریم‌های ظالمانه، ابراز امیدواری کرد که ملاحظات سیاسی برای کمک به زلزله زدگان در سوریه کنار گذاشته شود.

به گزارش شبکه خبری المیادین، "عمران رضا" هماهنگ کننده کمک های بشردوستانه سازمان ملل در سوریه گفت که زلزله رنج میلیون‌ها سوری را تشدید کرد.

وی گفت: امیدوارم کمک‌ها از طریق مرزهای ترکیه وارد سوریه شود. به دلیل تخریب زیرساخت‌ها برای رساندن کمک‌ها در رنج هستیم.

هماهنگ کننده سازمان ملل در امور بشردوستانه در سوریه ادامه داد: وزارت خارجه سوریه به ما اطمینان داد که دمشق آماده دریافت کمک است و امیدواریم ملاحظات سیاسی کنار گذاشته شود تا از رسیدن کمک‌ها به سوریه اطمینان حاصل کنیم.

رضا همچنین تاکید کرد: ما آماده دریافت و توزیع کمک از هر طرفی هستیم و با همه سازمان‌ها برای رسیدن به آسیب دیدگان در شمال غرب سوریه همکاری می‌کنیم.

وی ادامه داد: اولویت ما رسیدن به آسیب دیدگان زلزله است و ۳ مرکز برای توزیع کمک به زلزله زدگان در سوریه داریم.

افزایش کشته های زلزله ترکیه به 8574 نفر
۱۴۰۱/۱۱/۱۹ - ۱۶:۰۱

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به آمار قربانیان زلزله ویرانگر در این کشور اشاره کرد.

وی گفت: بر اثر زلزله تاکنون ۸ هزار و ۵۷۴ نفر جان باخته‌اند. همچنین ۴۹ هزار و ۱۳۳ هزار نفر هم تاکنون مصدوم شده‌اند. ما با فاجعه بزرگ روبرو هستیم و کهرمان ماراش بیشترین آسیب را از زلزله دیده است.

رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد: دولت همه تلاش خود را با کمک سازمان‌های دیگر به منظور کاستن از تبعات و آثار زلزله ویرانگر به کار می‌بندد. ما با هتل‌هایی در آنتالیا و مرسین هماهنگی به عمل آورده‌ایم و آماده تامین همه مایحتاج هموطنان هستیم.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت: شرکت‌های نفت و گاز اقدام به توزیع گاز به شهروندان و چادرها به منظور کاهش اثرات سرمای هوا خواهد کرد.

وی از اختصاص ۱۰ هزار لیر ترکیه در مرحله اول به هر خانواده آسیب دیده از زلزله هم خبر داد و افزود: ما همه منابع خود را به منظور مقابله با آثار زلزله به کار خواهیم بست. دولت تمام توان خود را با شهرداری‌ها و اداره بلایا و حوادث غیرمترقبه بسیج می‌کند.

شمار قربانیان زلزله ترکیه به ۷۱۰۸ نفر رسید
۱۴۰۱/۱۱/۱۹ - ۱۳:۳۵

اداره حوادث غیرمترقبه ترکیه در جدیدترین آمار خود اعلام کرد که شمار قربانیان زلزله به ۷۱۰۸ و شمار زخمی ها به ۴۰۹۱۰ نفر افزایش یافت.

 

افزایش تلفات زلزله ترکیه و سوریه به بیش از 9 هزار نفر+ تصاویر

کمک بشردوستانه ۲۵ میلیون دلاری سازمان ملل به ترکیه و سوریه
۱۴۰۱/۱۱/۱۹ - ۱۳:۲۸

به دنبال زلزله‌های مرگبار در ترکیه و سوریه که تاکنون جان بیش از ۶۰۰۰ تن را گرفته و ده‌ها هزار زخمی بر جای گذاشته است، سازمان ملل از تخصیص کمک بشردوستانه ۲۵ میلیون دلاری به این دو کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل به خبرنگاران در مقر این سازمان گفت، این مبلغ به تامین کمک‌های فوری نجات‌بخش به این منطقه کمک خواهد کرد.

وی افزود: تیم‌های هماهنگی و ارزیابی فاجعه سازمان ملل روز سه‌شنبه در آدانا حضور داشتند و روز چهارشنبه به غازی‌آنتپ می‌روند تا از تیم‌های امداد و نجات محلی ترکیه پشتیبانی کنند. کسانی که در این فاجعه گرفتار شده‌اند شامل هزاران پناهنده از سوریه و جوامعی هستند که ترکیه نزدیک به ۱۲ سال است که سخاوتمندانه از آنها میزبانی کرده است.

دوجاریک تصریح کرد، پناهندگان سوری بیش از ۱.۷ میلیون تن از ۱۵ میلیون نفری را که در این ۱۰ استان زلزله‌زده در ترکیه زندگی می‌کنند، تشکیل می‌دهند.

وی افزود: هر کار که دولت ترکیه از ما بخواهد برایش انجام خواهیم داد و تلاش خواهیم کرد تا در حد ممکن مفید و کمک‌رسان باشیم.

این سخنگو در ادامه گفت: جاده ترکیه به شمال غربی سوریه آسیب دیده و همین امر سبب شد تا انتقال کمک‌های بشردوستانه به مناطق زلزله‌زده تحت کنترل مخالفان سوری به صورت موقت مختل شود.

کرملین درخواست از اسرائیل برای کمک به سوریه را تکذیب کرد
۱۴۰۱/۱۱/۱۹ - ۱۳:۲۷

کرملین گزارش رسانه‌های اسرائیلی درباره درخواست از رژیم صهیونیستی برای کمک به سوریه را تکذیب کرد.

 منبعی در کرملین به شبکه «کان» رژیم صهیونیستی اعلام کرد: ما هیچ درخواستی از اسرائیل برای کمک به سوریه نداشته‌ایم. ما خودمان به سوریه کمک می‌کنیم.

روزنامه یدیعوت آحارونوت پیش از این مدعی شده بود که روسیه از رژیم صهیونیستی به خاطر زلزله اخیر در سوریه درخواست کمک کرده است و این درخواست نیز بنا به خواسته دمشق صورت گرفته است که دمشق نیز این مساله را تکذیب کرد.

یک منبع رسمی سوری اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره دریافت درخواستی برای امدادرسانی به سوریه را تکذیب کرد.

این منبع اعلام کرد: اگر نتانیاهو چنین درخواستی دریافت کرده است حتما از دوستان و هم‌پیمانانش در داعش و جبهه النصره و گروه‌های تروریستی آن را دریافت کرده است. اسرائیل دلیل جنگ‌ها و تنش‌ها در منطقه است و آخرین طرفی است که حق صحبت درباره کمک را دارد.

این منبع اعلام کرد: شرم آور است که نتانیاهو از این فاجعه برای گمراه کردن افکار عمومی و سرپوش گذاشتن بر سیاست‌های اشغالگری و متجاوزانه خود بهره برداری می‌کند.

دمشق: اکنون زمان کمک به سوریه است نه تحریم
۱۴۰۱/۱۱/۱۹ - ۱۳:۱۶

وزیر خارجه سوریه در گفت‌وگوی تلفنی با فرستاده ویژه سازمان ملل به این کشور از تحریم‌های ظالمانه علیه سوریه در شرایط فعلی در پی وقوع زلزله انتقاد کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد که "گی‌یر پدرسن"، فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه در تماسی تلفنی با فیصل المقداد، وزیر خارجه سوریه گفت‌وگو کرد.

المقداد در این گفت‌وگوی تلفنی تاکید کرد: زمان فعلی مستلزم کمک به ملت سوریه است نه اعمال تحریم علیه آنها که درد و رنج‌هایشان را بیشتر می‌کند.

وی افزود: کشورهای برادر و دوست برای مقابله با فاجعه زلزله ویرانگر با سوریه و رهبری آن ابراز همبستگی کرده‌اند.

پدرسن نیز ضمن اعلام همبستگی با سوریه گفت که آماده انجام تلاش‌های لازم برای بسیج کمک‌ها و حمایت از سوریه در راستای مقابله با پیامدهای زلزله است.

برپایی بیش از ۵۰ هزار چادر برای اسکان زلزله زدگان ترکیه
۱۴۰۱/۱۱/۱۹ - ۱۳:۱۲

مرکز مدیریت حوادث اضطراری ترکیه (آفاد) از برپایی ۵۰ هزار و ۸۱۸ چادر برای اسکان زلزله زدگان در ۱۰ استان حادثه دیده در جنوب این کشور خبر داد.

 این مرکز در آخرین گزارش خود اعلام کرد که تاکنون حدود ۹۳ هزار چادر اقامتی به مناطق زلزله زده ترکیه ارسال شده است.

مرکز مدیریت حوادث اضطراری ترکیه (آفاد) با اشاره به اینکه در سومین روز از این زلزله شدید، حدود ۸۰ هزار امدادگر داخلی و خارجی در حال جستجو و انجام عملیات امداد و نجات افراد گرفتار در زیر آوار هستند، شمار جانباختگان زلزله را در این کشور هفت هزار و ۱۰۸ نفر و مجروحین را ۴۰ هزار و ۹۱۰ نفر اعلام کرد.

این مرکز همچنین از اعزام پنج هزار و ۳۰۹ نیروی امداد و نجات از کشورهای خارجی به ترکیه خبر داد و افزود: تیم های اعزامی با ۱۰۴ پرواز به ترکیه منتقل شده و هم اکنون در حال انجام ماموریت در مناطق زلزله زده جنوب ترکیه هستند.

آفاد همچنین با اشاره به ارسال گسترده بیل مکانیکی، تراکتور، جرثقیل، بولدوزر، کامیون، کامیون آب، تریلر و گریدر، از تداوم عملیات آواربرداری و امداد و نجات در این مناطق بحران زده خبر داد.

کمک‌های بشردوستانه پاکستان برای زلزله‌زدگان سوریه ارسال شد
۱۴۰۱/۱۱/۱۹ - ۱۳:۱۱

دولت پاکستان براساس برنامه اعزام چند فروند هواپیما حامل کمک‌های بشردوستانه به سوریه، صبح امروز یک محموله از این کمک‌ها را برای زلزله‌زدگان به دمشق ارسال کرد.

به گزارش منابع رسمی پاکستان، بنا به دستور «شهباز شریف» نخست وزیر این کشور، یک فروند هواپیمای حامل مواد غذایی و کمک‌های پزشکی برای سوریه امروز از فرودگاه بین‌المللی اسلام‌آباد عازم دمشق شد.

سازمان مدیریت بحران ملی پاکستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: چند فروند هواپیمای دیگر نیز در روزهای آینده کمک‌هایی را به سوریه منتقل می‌کنند و همزمان محموله‌های امدادی پاکستان از مسیر زمینی ترکیه به زلزله‌زدگان سوریه ارسال خواهد شد.

این کمک‌ها در مراسم رسمی و با حضور «رانا تنویر حسین» وزیر آموزش و پرورش پاکستان و «رمیز الرای» سفیر جمهوری عربی سوریه در فرودگاه اسلام‌آباد بارگیری و با یک فروند هواپیمای باری متعلق به سازمان هواپیمایی کشوری پاکستان به پایتخت سوریه ارسال شد.

در بیانیه مذکور آمده است: بحران زمین لرزه فقط با همبستگی و همکاری کشورها قابل پیگیری است. دولت و مردم پاکستان در این برهه سخت در کنار برادران و خواهران خود در سوریه ایستاده‌اند.

پیش تر نمایندگان مجلس پاکستان در همبستگی با مردم سوریه و ترکیه درپی زلزله ویرانگر در این دو کشور، قطعنامه تصویب کردند. آنان اعلام کردند که دولت و مردم پاکستان در این لحظات سخت در کنار برادران خود در سوریه و ترکیه هستند.

«شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان نیز در حساب کاربری رسمی خود در توییتر به زبان عربی جان باختن صدها نفر در سوریه درپی زمین لرزه را تسلیت گفت و افزود: پاکستان با دولت و مردم جمهوری عربی سوریه اعلام همبستگی می‌کند.

افزایش تلفات زلزله ترکیه و سوریه به بیش از 9 هزار نفر

به گفته مقامات ترکیه، تعداد قربانیان زلزله اخیر در این کشور به ۶۹۵۷ نفر رسید. در سوریه هم ۲۴۷۰ نفر تاکنون قربانی شده‌اند که در مجموع تعداد کل قربانیان زلزله مرگبار در این دو کشور به ۹۴۲۷ نفر رسیده است.

به گزارش الجزیره، دولت سوریه کشته شدن ۱۲۵۰ نفر را تایید کرده و گروه موسوم به کلاه سفیدها در سوریه هم از تلفات دستکم ۱۲۸۰ نفری خبر داده است.

افزایش تلفات زلزله ترکیه و سوریه به بیش از 9 هزار نفر

مورات کوروم وزیر محیط زیست و تغییرات آب و هوایی ترکیه اعلام کرد این کشور تاکنون ۶۸۴ پس‌لرزه را بعد از دو زمین‌لرزه ۷.۸ و ۷.۷ ریشتری که استان‌های جنوبی را لرزاند، تجربه کرده است. به گفته وی، ۱۳.۵ میلیون نفر از مردم ترکیه مستقیماً تحت تاثیر این زمین‌لرزه‌ها قرار گرفته‌اند.

طبق اعلام رسانه‌های دولتی ترکیه، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور این کشور قرار است برای سر زدن به مناطق زلزله‌زده به جنوب ترکیه برود.

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۷.۸ درجه در مقیاس ریشتر به مرکزیت ترکیه، سحرگاه دوشنبه (۲۴ بهمن)، بخش‌های زیادی از منطقه غرب آسیا و شرق مدیترانه را به لرزه درآورد. داده‌های مراکز زلزله‌نگاری حاکی از آن بود که که این زمین‌لرزه در مرز ترکیه و سوریه و در ۲۶ کیلومتری شمال شرق غازی‌آنتپ ترکیه رخ داده است.

افزایش تلفات زلزله ترکیه و سوریه به بیش از 9 هزار نفر

براساس گزارش‌ها، این زمین‌لرزه در کشورهای ترکیه، سوریه، لبنان، فلسطین، عراق، اردن، مصر، عربستان سعودی و بخش‌های از اوکراین و اروپا از جمله یونان، بلغارستان و... به ثبت رسید.

ترکیه یکی از فعال‌ترین مناطق زلزله‌خیز در جهان است. آخرین زمین‌لرزه ۷.۸ ریشتری این کشور در سال ۱۹۳۹ به وقوع پیوست که در آن ۳۳ هزار نفر در استان «ارزنجان» واقع در شرق ترکیه جان خود را از دست دادند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵۸
کل شبکه های تیوی ترکیه درباره امداد رسانی فیلم زنده پخش میکنن و پخش عادی خود را قط کردن در زلزله بم و رودبار. تیوی ایران چی پخش میکرد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
نبش قبر نکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
گشتی گشتی یک چیزی پیدا کردی علیه کشور خودت؟
سلام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
ناشناس اگر زیر آوار باشی و تیوی کشورت درحال پخش آهنگ و برنامه عادی باشی چ احساس پیدا میکنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
در عوض شبکه های جم میزاره
یا مولا علی مدد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
به نظرم با علم و منطقی صحبت کنیم بهتره
بلای به این عظیمی با میلیاردها دلار خسارت و رئیس جمهوری ترسو که بر روی تمام رودخانه های حیاتی سد زده و حق صدها میلیون نفر رو در چند کشور بویژه ایران عزیزمون پایمال کرده و دنبال تغییر قانون اساسی کشورش برا شرکت در دور سوم انتخابات ریاست جمهوری بود و هنوز جرات رفتن به جنوب
کشورش رو نداره
اما در کشور ما در این دولت توی لحظات اولیه بالاترین مقامهای رسمی کشور در منطقه حضور و تقسیم کار میکنن
ساخت بیمارستانهای صحرایی در ۲۴ ساعت و ..
کاستیهایی هم شاید بخاطر حجوم افراد قالتاقی که ساکن اونجا نیستن و دنبال سرقت و دریافت کمک و.. ممکنه باشه که سریع شناسایی میکنن بوجود بیاد ولی امان از جون دوستی بعضی روسای جمهور حتی در کشورمون که دور قبل حسن آقا رو داشتیم
بم خانه ها بیشتر خشتی و گلی بود که متاسفانه حجم تلفات بالا رفت
باید نوسازی در کشور رو تسریع ببخشیم که خدای ناکرده اگر چنین زلزله ای پیش بیاد ... فقط خدای بزرگ رحممون کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
یعنی باید یه حرفی درست کنی ها. زلزله هم ترکیه بیاد یه چیزی از توش علیه مملکت خودمون باید درست کنی. من که تا جایی که یادم میاد اون روزا تلویزیون کارش پخش مسائل مربوط به اون زلزله بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
راز بقا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
تا جاییکه من یادمه در زمان زلزله بم و رودبار رادیو و تلویزیون مرتبا داشتن از زلزله زده ها برنامه پخش می کردند
مشهد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
تا جایی که یادمه هر شبکه رو میگرفتی حتی برنامه جُنگ و شو های زنده تلویزیونی مجریان یک دستمال دستشون بود داشتن گریه می‌کردند و ما هم پای تلویزیون هم زمان زار میزدیم
اما مسئله کشور ما امروز این نیست مسئله اینه اگر خدای نکرده اگه همچین اتفاقی ( تاره نه برای ده استان ‌و شهر هم زمان بلکه تنها برای یک شهر با بافت ساختمانی جدید نه مثل بم خشت خام که با بیل هم بشه آوار برداری کرد پیش بیاد ما تقریبا هیچ کاری نمی تونیم بکنیم .تجهیزات و برنامه ریزی و مدیریت بدتر و فاجعه آمیز تر شده ، بهتر نشده ! پلاسکو و متروپل را دیدیم برای دو تا وسیله و ابزار سنگین آوار برداری باید پروژه ها یک طرف دیگه کشور تعطیل بشن تا با از دست دادن زمان طلایی آوار برداری بشه و تا کمک خارجی با این اوضاع تحریم برسد زنده های زیر آوار زنده به گور میشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
ذهن بیمار و ایرادگیر همیشه دنبال نکات منفیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
چرت و پرت همه جا
حرفای خاله زنکی نزن بنده خدا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
پیشگیری و کاهش تلفات زلزله با سبک سازی ساختمانه کاری که ژاپنی ها کردن و تلفات زلزله را به حداقل رساندن.
ناصر جوشکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
عمو پورنگ نشون میداد
ناشناس
| Singapore |
۱۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
در زلزله آزربایجان هم
برنامه طنز پخش میکرد...
در زلزله خوی هم که ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
بی سواد. در زمان زلزله رودبار اصلاً چیزی به اسم اینترنت در دنیا نبود و در زمان زلزله بم هم تازه اینترنت در ایران وارد شده بود و کاربران اون خیلی خاص و محدود بودند. بماند که اون زمان حتی صدا و سیما و شبکه های رادیو و تلوزیونی به وسعت الان وجود نداشت.

درسته سنت کمه، اما بد نیست یکم از بزرگترها و یا اینترنت بپرسی، بعد نظر بدی
چه بلای عظیمی اخر زمانه
به جوانان عزیز عرض می‌کنم دین‌تان را از قرآن و اهل‌بیت بگیرید نه هر فرد ظاهرالصلاحی. افراد در گذر زمان ممکن است تغییر ‌کنند. ولی قرآن و اهل‌بیت و ولایت تغییرناپذیرند، صراط مستقیم‌اند. عده‌ای که غرب قبله آمال‌شان است چگونه می‌خواهند دین و دنیا و آخرت‌شان را با خط‌کش آنها تراز کنند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
هم درسته هم اشتباه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
چی میگی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
درست نوشتی بعدش قاطی کردی نه میشه مثبت داد نه منفی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
خب که چی حالا
در کمک به زلزله‌زدگان خوی باز حضور جانانه سپاه و بسیج دیده می‌شود . راستی هیچ اثری ازسلبریتی‌های مدعی مردم نیست؟ مگر مردم خوی در این هوای سرد نیاز به همراهی و کمک ندارند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
سلبریتیها نگران ممنوع الخروجیشان هستند
ا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
سلام بهتر بود می گفت نیروهای مسلح ا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
عه؟ پس برای همینه که هنوز تو چادر هستن و در مشکلات به سر می برن
اسدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
بسیج وسپاه حقوق و حق ماموریت و.......می گیرند مجانی که کار نمی کنند!!!بودجه سپاه از هزینه مملکت بیشتره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
عهههه? خوب مویز جان زلزله اومه همه چیزو خراب کرده شما جا داری یه چند روز پذیرا باشی قربون مرامت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
چادر و کانکس موقت هست و برای کوتاه مدت، ساخت یا تعمیر بنا زمان میبره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
واقعا سلبریتی ها کجان؟
ناشناس
| Singapore |
۱۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
برادر
اون سوریه هست
کانالو عوض کن
البته نشون نمیده درسته؟
ناصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
در زلزله خوی فقط مردم شهرهای آذربایجان کمک کردند و مثل همیشه سایر استان ها فقط تماشاچی بودند! سلبریتی ها هم عارشان می آید به آذربایجان کمک کنند. آقای رئیسی هم نه روز پس از زلزله به خوی رفت! حتی بعضی از ضد تورک ها در فضای مجازی ابراز خوشحال هم می کردند!!! ما با چنین آدم هایی هم وطن هستیم.ا
زلزله، بلایی به تمام معناست. داغ عزیزان، دست و پنجه نرم کردن با مرگ در زیر آوار، سرما، گرسنگی، تشنگی، نبود امکانات پزشکی، بی سرپناهی، سرقت، عدم امنیت، فروپاشی زیرساختها، تعطیلی مشاغل. از همه بدتر در یک کشور درگیر جنگ داخلی و تحریم و بی پناهی. یعنی منفی 100. خداوند نصیب هیچ ملتی نکند. هر کشوری هر کاری از دستش بر می آید باید انجام دهد.
حسابش را بکنید، یک روز در این کشور فشار گاز کم شد چقدر اعتراض کردیم، حال ببینید که چه بلاهای عظیمی است که در مقابل کمی سرما خوردن چقدر عظیمند؟ کمی صبر برای انسان چیز خوبی است و البته برای مسئولین عبرت گرفتن و قدر مردم را دانستن و مسئولیت پذیر بودن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
هر چیزی سر جاش
درسته که اولویت با خوی هست اما وضعیت ترکیه و سوریه بسیار بحرانی تره و دهها هزار نفر زیر آوار هستند که هر یک روز تاخیر ممکنه باعث مرگ هزاران نفر بشه. ما نباید خوی رو فراموش کنیم اما باید به ترکیه و سوریه هم در حد توانمون کمک کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
اول مردم خودمان
وطنپرست باش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
بله احسنت. البته اولویت اول سوریه است که بی پناهن و کشورهای کمی بهشون کمک می کنند اما ترکیه هم خودش امکاناتش خوبه و هم کمکهای بیشتری بهش می رسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
سوریه به عده ای بر نخوره در اولویت است . چون ترکیه خودش توان بالایی داره ولی سوریه دولتش توان کمک رسانی نداره . به هر حال بنی آدم فرق نمی کنه چه ترک چه عرب .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
منم با ناشناس ۱۶:۱۹ هم عقیده هستم. هر چند باید به ترکیه هم کمک کرد ولی باید در نظر داشت ترکیه تحریم نیست اردوغان لب تر کرد کل دنیا کم یا زیاد همه اومدن کمکش ولی سوریه کاملا در انزوا هست
واقعا" درد عظیمی هست خداوند به بازماندگان صبرعطا فرماید. باید کمک کرد به هرطریقی .
تو همه کشورها مردم عادی هستن که از همه چیز آسیب میبینن حتی زلزله . خانه مسیولین و حکام چنان مستحکم و بروز است که کسی چیزیش نمیشه
کسانی که توان کمک به خوی را ندارند چه کمکی میتوانند به ترکیه بکنند؟! بهتره جلوی دست وپای سایر امدادگران را نگیرید!
زلزله ۱۷ بهمن بوده ولی در خبر نوشتید ۲۴ بهمن!
اقای ترکیه چقدر هشدار دادیم غرب گدایی نکنید این نتیجه اعتماد به آمریکاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
زمان زخم زبان زدن نیست اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید. اینکه اردوغان یه غلطهایی می کنه چه ربطی به مردم جنوب ترکیه داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
چه ربطی داره به غرب و شرق . همه چیز رو سیاسی نکن .
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
زلزله هم به آمریکا ربط داره؟! خب شرق گدایی هم منجر به زلزله خوی و کرمانشاه شد. این چه منطقی هست آخه. همین آمریکا الان ۱۰ هزار کانکس فرستاده برای ترکیه
از خراسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
قلب و دلمان اول با زلزله زده های عزیز و صبور خوی و بعدش ترکیه و سوریه است. خداوندا برایشان در شادیها جبران کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
عه چطوره که خدای نکرده زلزله ای در کشور ما بشه زخم زبان ها و سیاه نمایی ها شروع میشه
کاش همیشه آزاده باشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
عباس آقا خیلی زوده که نظر بدی. برو مطالع کن تا افکارت باز بشه.با دیدن جامعه ذهنت فعال نشده پس مطالعه نکن چون بیفایدس..
زلزله ترکیه در مناطق کرد نشین اتفاق افتاده آیا این یک زلزله عمدی بوده قاعدتاً مشخص نیست طبیعتاً می دونیم که ترکیه به انرژی هسته ای خوشبختانه دسترسی ندارد و از طرفی تلفات سنگینی موجب انکار این مسأله خواهد بود ظاهراً آنها از اتحاد با غرب سرخورده شده و در پی نفوذ جدید در کشورهای عربی و ... هستند
خدا لعنت کنه آمریکارو یه کاری با دنیا کرده آدم از شنیدن نام ۹ هزار نفر کشته تعجب نکنه
طبق بررسی های زمین شناسی تمام ایران روی گسل هست به جز کویر لوت. منتها جمعیت تهران بسیار زیاد هست ظرفیت تهران حداکثر 3 میلیون نفر هست و باید پایتخت در اسرع وقت جابجا شود. برای جلوگیری از تشکیل تهران جدید و تمرکز جمعیت باید پایتخت سیاسی و اقتصادی و فرهنگی جدا باشد. مثلا شهری پایتخت سیاسی باشد که وزارتخانه ها به آن منتقل شوند و شهر دیگر مراکز اقتصادی و بانکها. به این صورت در صورت وقوع زلزله کل کشور فلج نمی شود.
ایجاد حس نا امیدی در میان مردم خیانت به کشور است و کار برخی همین هست بله ضعف هست اما نه اینکه خود را نابود کنیم
کمک به همه کشورها لازم و ضروری است. ولی مایه تعجب است که برای زلزله خوی هیچ هواپیمایی برای کمک به زلزله زده های خوی ارسال نشد و کمک ها اکثرا از طرف مردم عادی بود ولی چند ساعت از زلزله سوریه نگذشته سه فروند هواپیما به این کشور ارسال شد. یعنی سوریه از خوی واجب تر است!؟
این گفته که سد بسیار بزرگ آتاتورک در این زلزله اثر داشته باید مورد تامل قرار گیرد
اینجا نباید سلایق سیاسی مطرح باشه فاجعه عظیمی برای جمعی از انسانها اتفاق افتاده که خیلی راحتتر از اون چیزی که فکرشو بکنیم میتونست و میتونه برای ما اتفاق بیافته. همه باید یکدل و یکدست به کمک هم برن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم