بازدید 9943

پیرمرد‌های بازار؛کدام ارز دیجیتال قدیمی پر سود تر است؟

تکنولوژی بلاک چین و ارز‌های دیجیتال به طور مداوم در حال توسعه و پیشرفت است و هر ساله شاهد عرضه پروژه‌های بلاک چینی پیشرفته‌تر، سریعتر و بهتری نسبت به گزینه‌های قدیمی هستیم.
کد خبر: ۱۱۶۳۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹ 08 February 2023

تکنولوژی بلاک چین و ارز‌های دیجیتال به طور مداوم در حال توسعه و پیشرفت است و هر ساله شاهد عرضه پروژه‌های بلاک چینی پیشرفته‌تر، سریعتر و بهتری نسبت به گزینه‌های قدیمی هستیم. با این حال همچنان در لیست ارز‌های برتر بازار تعداد زیادی از ارز‌های قدیمی به چشم می‌خورد و اکثر جایگاه‌های برتر را ارز‌هایی تصرف کرده‌اند که سال‌ها پیش به بازار معرفی شده‌اند. اما آیا این ارز‌های دیجیتال قدیمی همچنان می‌توانند گزینه جذابی برای سرمایه‌گذاری در سال 2023 باشند؟

پیرمرد‌های بازار؛ کدام ارز دیجیتال قدیمی پر سود تر است؟

چرا ارز‌های دیجیتال قدیمی با وجود رقبای قدرتمند همچنان در جایگاه‌های برتر هستند؟

جالب است بدانید جوان‌ترین ارز دیجیتال در لیست 5 رمزارز برتر بازار براساس ارزش بازار، استیبل کوین USDC است که تقریباً 5 سال پیش و در سال 2018 عرضه شده است. در حالی که برخی ارز‌ها همانند استیبل کوین تتر کارایی خود را تا به امروز حفظ کرده‌اند، اما با یک بررسی کوتاه متوجه می‌شویم که برای برخی ارز‌های دیجیتال برتر بازار همانند اتریوم رقبای قدرتمندی در بازار عرضه شده است که مقیاس‌پذیری و سرعت بهتری دارند و از کارمزد کمتری برخوردار هستند.

یکی از ویژگی‌های مهم بازار ارز دیجیتال، غیرمتمرکز بودن آن است. هیچ سازمان و شرکتی کنترل این بازار را در اختیار ندارد و هر ارز دیجیتال، شرایط مخصوص به خود را دارد و توسط جامعه و توسعه‌دهندگان خود هدایت می‌شود.

این موضوع باعث شده است تا ریسک بازار ارز‌های دیجیتال نسبت به دیگر بازار‌ها بیشتر باشد و تضمینی برای بازگشت و یا حفاظت از سرمایه مشتریان و سرمایه‌گذاران وجود نداشته باشد. به همین دلیل اعتبار، کارایی و فعالیت صحیح و سالم در این بازار اهمیت بسیاری پیدا کرده است و یکی از دلایل اصلی محبوبیت ادامه دار ارز‌های دیجیتال قدیمی بازار همین موضوع است. البته انتخاب صرافی ارز دیجیتال معتبر نیز در افزایش و کاهش ریسک بسیار تاثیرگذار است.

در حالی که بسیاری از ارز‌های دیجیتال بازار همانند سولانا با قطعی‌ها و هک و حملات مختلف درگیر هستند، بیت کوین از سال 2009 تا به امروز بدون مشکل و قطعی طولانی مدت به فعالیت خود ادامه داده است. ممکن است بیت کوین سرعت پردازش کمتری نسبت به بسیاری از ارز‌های دیجیتال دیگر بازار داشته باشد، اما بیت کوین اعتبار ارزشمند خود را دارد و تا به امروز امنیت و کارایی درست و بی‌عیب خود را ثابت کرده است.

این موضوع در اتریوم نیز دیده می‌شود و در حالی که مقیاس‌پذیری کم و کارمزد‌های بالای اتریوم همواره مورد انتقاد بوده است، اما بسیاری این ارز دیجیتال را می‌شناسند، شبکه آن بدون مشکل فعالیت می‌کند، توسط تیمی حرفه‌ای توسعه پیدا می‌کند و بنیانگذار آن فردی محبوب و شناخته شده است. به همین دلیل است که بسیاری از برنامه‌های غیرمتمرکز همچنان در این شبکه عرضه می‌شوند.

طبیعی است که اکثر سرمایه‌گذاران برای حفظ امنیت دارایی‌های خود به دنبال ارز‌های دیجیتال معتبر هستند و چه گزینه‌ای بهتر از ارز‌های دیجیتال محبوب قدیمی که تا به امروز بدون مشکل به فعالیت خود ادامه داده‌اند؟

اگر شما نیز به سرمایه‌گذاری در بازار ارز‌های دیجیتال علاقه‌مند هستید، ارز‌های قدیمی و معتبر می‌توانند گزینه جذابی برای شما باشند. در ادامه این مقاله برخی از گزینه‌هایی که در سال 2023 می‌توانند رشد قیمتی خوبی تجربه کنند را برای شما آورده‌ایم.

پیرمرد‌های بازار؛ کدام ارز دیجیتال قدیمی پر سود تر است؟

برخی ارز‌های دیجیتال قدیمی بازار برای سرمایه‌گذاری در سال 2023 کدامند؟

بیت کوین

بیت کوین به عنوان اولین ارز دیجیتال بازار، از سال 2009 فعالیت خود را آغاز کرده است و به عنوان پادشاه ارز‌های دیجیتال تا به امروز بدون مشکل توسط میلیون‌ها نفر در سراسر جهان استفاده شده است.

نوسانات قیمتی بیت کوین بر کل بازار تأثیر می‌گذارد و شرایط مثبت و یا منفی بازار در قیمت BTC مشاهده می‌شود. با این حال با توجه به ارزش بازار بالای بیت کوین، نوسانات قیمتی این ارز دیجیتال نسبت به برخی آلت کوین‌ها می‌تواند متفاوت باشد و برخی زمان‌ها سود و ضرر کمتر یا بیشتری را تجربه کند.

در مجموع، بیت کوین می‌تواند یک انتخاب مطمئن برای سرمایه‌گذاری در سال 2023 باشد و اگر مهارت مورد نیاز برای تحلیل مداوم بازار را ندارید و می‌خواهید تا یک ارز دیجیتال را برای هودل طولانی مدت انتخاب کنید، بیت کوین یکی از بهترین گزینه‌های شما خواهد بود.

اتریوم

اتریوم با عرضه در سال 2015 و معرفی قرارداد‌های هوشمند به نوعی که امروزه ما آن را می‌شناسیم، تغییر و تحول بزرگی را در صنعت ارز‌های دیجیتال رقم زد و مسیر را برای توسعه و گسترش برنامه‌های متنوع هوشمند و غیرمتمرکز هموار کرد. حوزه دیفای از جمله بازار‌های بزرگ مالی جهانی است که پایه‌های آن توسط اتریوم بنا شد و این شبکه تا به امروز موفق شده است تا همچنان به عنوان برترین شبکه بلاک چینی برای قرارداد‌های هوشمند و فضای غیرمتمرکز فعالیت خود را ادامه دهد.

تیم توسعه اتریوم فعال است و پیش‌بینی می‌شود گسترش و بهبود خدمات اتریوم در سال 2023 نیز ادامه پیدا کند، با افزایش علاقه توسعه‌دهندگان به شبکه اتریوم طی چند ماه گذشته، توکن ETH در صورت رشد بازار می‌تواند عملکرد بسیار خوبی ثبت کند.

دوج کوین

احتمالاً شما نیز همانند بسیاری دیگر از علاقه مندان ارز‌های دیجیتال اخیراً نام دوج کوین را برای اولین بار شنیدید، اما این میم کوین محبوب بازار عمر زیادی دارد و در سال 2013 و حتی قبل از اتریوم به بازار عرضه شد. توسعه‌دهندگان دوج کوین، آن را به هدف تمسخر ارز‌های دیجیتال بی‌اعتبار بازار ساختند، اما طی چند سال گذشته این ارز دیجیتال موفق شده است تا محبوبیت زیادی را بدست آورد.

دوج کوین یک میم کوین ساده نیست و به نوعی طراحی شده است که آن را برای پرداخت با ارز دیجیتال بسیار مناسب می‌کند. دوج کوین امروزه توسط فروشگاه‌های فیزیکی و آنلاین مختلفی به عنوان یک روش پرداختی محبوب پذیرفته می‌شود. با توجه به کارایی این میم کوین پیش‌بینی می‌شود که دوج کوین در سال 2023 به عملکرد قیمتی مثبت خود ادامه دهد.

تتر

استیبل کوین‌ها ارز‌های دیجیتالی هستند که همواره ارزش ثابتی دارند و به همین دلیل کاربرد‌های مختلفی در بازار پیدا کرده‌اند. هم اکنون محبوب‌ترین استیبل کوین بازار تتر نام دارد که از جمله قدیمی‌ترین ارز‌های این دسته نیز به شمار می‌رود و در سال 2014 عرضه شده است.

تتر طی سالیان گذشته بحران‌های مختلف را با موفقیت پشت سر گذاشته است و همواره قیمت 1 دلاری خود را حفظ کرده است و همچنان به عنوان یک استیبل کوین پرطرفدار بازار برای سال 2023 شناخته می‌شود.

ریپل

ارز دیجیتال ریپل تنها 3 سال پس از بیت کوین و در سال 2012 عرضه شد. در سال‌های ابتدایی عرضه بیت کوین بسیاری از ارز‌های دیجیتال در تلاش بودند تا جایگزینی برای بیت کوین به بازار معرفی کنند و به ارز دیجیتال مناسبی برای انجام تراکنش‌ها و معاملات مالی تبدیل شوند.

ریپل از جمله این ارز‌های دیجیتال بود و این پروتکل پرداختی مدت کوتاهی پس از عرضه موفق شد تا توجهات زیادی را به خود جلب کند. ریپل در حال حاضر ششمین ارز دیجیتال برتر بازار به شمار می‌رود و در صورتی که موفق شود تا در دادگاه SEC پیروز شود، این ارز دیجیتال می‌تواند جهش قیمتی را در سال 2023 تجربه کند.

شیبا اینو

شیبا اینو نیز از جمله میم کوین‌های قدیمی بازار به شمار می‌رود و همانند دوج کوین برای علاقه مندان میم کوین در سال 2023 می‌تواند گزینه جذابی باشد. اکوسیستم شیبا همواره در حال گسترش است و شاهد عرضه برنامه‌های جدیدی همانند متاورس و بازی بلاک چینی مرتبط با این میم کوین محبوب هستیم. روندی که می‌تواند به رشد قیمتی شیبا در سال 2023 کمک کند.

پیرمرد‌های بازار؛ کدام ارز دیجیتال قدیمی پر سود تر است؟

تحقیق و بررسی را فراموش نکنید

ارز‌های دیجیتال قدیمی در حالی که می‌توانند انتخاب مطمئن‌تری نسبت به بسیاری از آلت کوین‌های شناخته نشده بازار باشند، اما این ارز‌های دیجیتال نیز ریسک‌های خود را دارند و مهم است که قبل از سرمایه‌گذاری، پیرامون این ارز‌ها، اهداف و برنامه‌های توسعه تحقیق و بررسی‌های شخصی خود را انجام دهید. برای ارز دیجیتال یا باید آموزش ببینید و یا باید از افراد مطلع راهنمایی بگیرید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

 

سلب مسئولیت: این محتوا تبلیغاتی است و تحریریه تابناک مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد. معامله در بازارهای مالی ریسک بالایی دارد و ممکن است برای همه‌ی افراد مناسب نباشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست