بازدید 12287
تاملی بر بحران عجیب شکل گرفته در مدارس قم؛

کاش از مسئولان آموزش و پرورش درس بگیریم!

مدتی پیش اخباری از چند دانشگاه در نقاط مختلف کشور مخابره شد که حکایت از مسمومیت شماری از دانشجویان داشت؛ وضعیتی که برای رسیدگی به آن، نیرو‌های امدادی به کمک شتافتند و حتی به بستری شدن شماری از دانشجویان منجر شد؛ رویدادی که به بوته فراموشی سپرده شده بود که اخباری تکراری از یک استان مخابره شد و توجه همگان را به خود جلب کرد...
کد خبر: ۱۱۶۳۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۲ 08 February 2023

کاش از مسئولان آموزش و پرورش درس بگیریم!در پی وقوع رویداد‌های مشکوک و تکراری، مدارس یک استان تعطیل شد؛ اتفاقی عجیب که با واکنشی مسئولانه روبه رو شد که قابل تقدیر است.

به گزارش «تابناک»، مدتی پیش اخباری از چند دانشگاه در نقاط مختلف کشور مخابره شد که حکایت از مسمومیت شماری از دانشجویان داشت؛ وضعیتی که برای رسیدگی به آن، نیرو‌های امدادی به کمک شتافتند و حتی به بستری شدن شماری از دانشجویان منجر شد و مسئولان را بر آن داشت تا با تشکیل کمیته هایی، در صدد کشف علل این مسمومیت‌های عجیب و مشکوک برآیند.

البته از نتایج آن تحقیقات اطلاع چندانی در دست نیست و حتی می‌توان گفت، آن ماجرا برای همه حتی مسئولان به بوته فراموشی سپرده شد تا اینکه به تازگی اخباری منتشر شد که حکایت از مسمومیت شماری از دانش آموزان برخی مدارس قم داشت؛ اخباری که با تکرار ماجرا، توجه‌ها را به خود جلب کرد و موجب اندیشیدن تدابیری ویژه در مدارس این شهر گردید.

با تدبیر مسئولان، ابتدا دانش آموزان از همراه بردن کیف و کوله پشتی منع شدند و تاکید شد که برای بردن کتاب، دفتر و لوازم التحریر به مدرسه از کیسه‌های پلاستکی استفاده کنند تا بشود ورودی‌های مدرسه را کنترل کرد و اگر احیانا عامل آلودگی از خارج مدرسه است، مانع ورودش بشوند و بعد تصمیمات سخت گیرانه‌تر در دستور کار قرار گرفت.

بر اساس این تصمیمات ثانویه و مراقبت‌های تشدید شده، امروز دومین روز است که مدارس استان قم تعطیل هستند و آموزش در آن‌ها غیرحضوری و در فضای مجازی به انجام می‌رسد؛ تعطیلی‌ که به تاکید اداره کل آموزش و پرورش این استان، با توجه به نظر کارشناسان مبنی بر ضرورت بررسی جوانب مسائل پیش آمده و درخواست تعدادی از اولیا در دستور کار قرار گرفته است.

فرصتی برای بررسی دقیق‌تر ابعاد پرونده عجیب و ابهام آفرینی که مستقیم با سلامت دانش آموزان ارتباط دارد و در نتیجه مدیران آموزش و پرورش را مجاب کرده که بر خلاف میلشان، تصمیمی مهم و ستودنی بگیرند؛ تصمیمی که اهمیت آن زمانی مشخص می‌شود که بدانیم وزیر آموزش و پرورش حتی مخالف تعطیلی مدارس به دلیل آلودگی هواست و نظرش را در این خصوص به صورت مکتوب هم به اطلاع رئیس دولت رسانده است.

با یادآوری نامه وزیر به رئیس جمهور در خصوص جلوگیری از تعطیلی مدارس به دلیل آلودگی هوا به این دلیل که به وضعیت تحصیلی دانش آموزان آسیب می‌زند و در نهایت به مصون نگه داشتن این آینده سازان از آسیب‌های آلودگی هوا هم منجر نمی‌شود، بهتر می‌شود درک کرد که تصمیم به تعطیلی مدارس چه تصمیم ستودنی و ارزشمندی است.

تصمیمی که امیدواریم به ریشه یابی ماجرا و حل بحران شکل گرفته منجر شده و در نهایت، یادگاری از تدبیری ویژه در اذهان عمومی به یادگار بگذارد که در مواقع بحرانی قابل رجوع است؛ تدبیری از این جنس که گاهی لازم است اعلام کنیم راهکار را نمی‌دانیم و برای یافتنش حاضریم بر خلاف میل باطنی مان اقدام کنیم؛ تصمیمی که احتمالا همه مان موارد زیادی سراغ داریم که در مواقع بروز برخی بحران ها، برعکسش اتخاذ شده است!

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۱۷
بعد از ۷ بار مسنومیت دانش آموزان تازه نماینده ی محترم مجلس فرموده اند < مشکوک است >!!!!!!
بعد شما برای تعطیلی مدارس بعد از ۷ دور مسمومیت میگید تصمیم ستودنی؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
سوال اینه که اگر مربوط به قم نبود این تصمیم "ستودنی" گرفته می شد؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
تعطیلی مدارس ستودنی است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟از کجا می آیید؟؟؟؟؟؟؟؟
مصطفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
وقتی عادت کردین کیلویی نظر بدین، اینطوری میشه. موارد قبلی مربوط به دانشجوها بود و وزارت علوم باید تصمیم میگرفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
اگر کرونا نیومده بود و قبح آموزش غیرحضوری که دپوو سال در کشور ادامه داشت شکسته نمی شد، قطعا الان به این راحتی مدارس غیرحضوری نمی شد. خودتان بهتر می دانید.
تاجزاده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
اموزش وپرورش به چه درد کشور می خورد یک عده ادم از همه جا مونده می شوند معلم
به جناب وزیر آموزش و پرورش بفرمایید با این موضوع انشا بنویسند:
ارزش علم بیشتر است یا سلامتی؟
نشان از متعهد بودن آموزش و پرورش در حفظ سلامتی دانش آموزان دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
آخی... گریه م.گرفت
مشکل امید نداشتن به ادامه تحصیل رو با این داستانها نمیشه حل کرد .دانش آموزی که با یه حساب دو دوتا چهارتا به معلمش میگه درس خوندن ارزشش و نداره و فقط به اجبار خانواده اومده یه دیپلم بگیره.
کاربر رضا یک معلم هم دنبال بهانه ای برای درس نخواندن است
نتیجه بکار بردن افراد غیر متخصص به مدیریت وزارتخانه ای که نیا به مدیر متخصص دارد ، غیر از این نمی شود
شما که هر اقدامی در دولت انجام شود ستایش می کنید و کیهان هم کارش فحش به منتقدین هست . تقسیم کار جالبی است. !!!
الآن درس خواندن دقیقا چه فایده‌ای داره؟ الان کسی که استخدام هیات علمی شود ماهی ۱۲ تومان حقوق می گیرد که اگر می‌رفت اسنپ کار می‌کرد حقوقش دو برابر بود.
الآن برعکس شده. کسی که باهوش هست می‌داند که درس خواندن چندان فایده‌ای ندارد.
آفرین دقیقا زدی به هدف. میدونی چرا این تصمیم ستودنی است؟ چون وقتی مدیریت بلد نیستیم و کاری رو قبول کردیم حداقلش اینکه برای حل مشکلات نسخه نپیچیم نه اینکه بیاییم هر روز یه نظر بدیم
دیگه به جایی رسیدیم که واسه تعطیل شدن مدارس هم تشکر میکنید؟! خخخ
یعنی اینقدر کار مفید دیگه ای انجام نمیشه؟! خخخ
اموزش و پرورش 20.30
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست