بازدید 6329

نحوه اعتراض به خلافی خودرو

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ نحوه اعتراض به خلافی خودرو را توضیح داد.
کد خبر: ۱۱۶۲۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۴ 06 February 2023

به گزارش «تابناک»، سرهنگ علی اصغر شریفی رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ صبح امروز در برنامه شهر امن در خصوص اعتراض به وضعیت خلافی خودرو گفت: خیلی از رانندگان به صورت وضعیت خودروی خود اعتراض دارند و قبل از اینکه به مرکز اجراییات پلیس راهور بروند مطمئن هستند که تخلف ثبت شده برای آنان نیست اما وقتی کارشناسان ما، عکس خودروی آنان را در همان تاریخ و ساعت و از زوایای مختلف به رؤیت راننده می‌رسانند از تعجب یک لحظه به خود آمده و تخلف را قبول می‌کنند.

وی افزود: اما برخی نیز هستند که تخلفی انجام نداده اند ولی برای آنان پیامک انجام تخلف می‌آید و یا در صورت وضعیت این مالکان تخلفاتی ثبت شده که واقعاً انجام نداده اند پس تکلیف این افراد چیست و چه اقدامی باید انجام دهند؟

سرهنگ شریفی گفت: در مورد تخلفات و اعتراض به آن، این حق و مسیر برای رانندگان باز شده است که می‌توانند به آنها اعتراض کنند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: در مرکز اجراییات و ستاد ترخیص پلیس راهنمایی و رانندگی بخشی وجود دارد که این موضوع رسیدگی می‌کنند.

وی گفت: برابر ماده ۷ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، هیئت‌هایی برای رسیدگی به تخلفات وجود دارد که در این هیئت‌ها همکاران بنده اعتراض رانندگان را شنیده و با در اختیار قرار دادن یک فرم اعتراض راننده ثبت می‌شود.

شریفی افزود: همکاران بنده این اعتراضات را به صورت دقیق بررسی کرده و اگر اعتراض وارد باشد این اعتراض را برای قاضی ارسال می‌کنند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: راهنمایی و رانندگی راسا نمی‌تواند این تخلفات را حذف کند و حتماً یک نفر قاضی در این هیئت حضور دارد که بر اساس نظر راهنمایی و رانندگی و افسر کارشناس و در صورت امکان آن خلافی که شما به آن اعتراض دارید را مورد بررسی قرار داده و آن را حذف کند.

سرهنگ شریفی ادامه داد: در خصوص حذف تخلفات، رانندگان این موضوع را بدانند که حتماً باید عدله لازم برای این کار به راهنمایی و رانندگی و قاضی مربوطه ارائه شود.

وی گفت: اما شاید برخی از رانندگان به این موضوع اعتراض داشته باشند که پلاک آنان دستکاری شده باشد که در این مراکز با همکاران بنده با سامانه‌هایی که دارند این موضوع را کنترل دقیق کرده و اگر متوجه شوند که پلاک توسط شخص دیگری دستکاری شده است تخلفات برای آنان حذف می‌شود و با فردی که آن تخلف را انجام داده (و جرم تلقی می‌شود)، تماس گرفته خواهد شد و به مرجع قضائی نیز معرفی می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۱
درست مي فرماييد ! . اما يك راننده براي اعتراض به تخلفي كه نكرده است بايد چندين روز از كار و زندگي خود را بزند تا ( اگر بتواند ) اثبات كند كه تخلفي نكرده است . ضمن اينكه متاسفانه واگذاري برخي امور نظير عوارض آزاد راه ها ، به مراكز ديگر ، كار اعتراض را به مراتب دشوار تر نموده است . به طوريكه در همان ثانيه ، سه پيامك عوارض براي خودرو صادر مي شود . كجا بايد اعتراض كرد ؟ الله و اعلم
یعنی برای حذف جریمه ۱۰۰ هزار تومنی باید یه روز وقت بذاری و کلی هزینه رفت و آمد بدی آخرش معلوم نیست قبول کنن که اشتباه کردن!
همون بهتر که جریمه رو بدی وقت و هزینه بیشتر نکنی.
البته اینها فیلمشون و الا می تونستن برای رسیدگی سامانه اینترنتی ایجاد کنند!
پاسخ ها
نادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
تابستون امسال تو حیاط خونه خودمون ماشینمو میشستم تو شهر بابل استان مازندران ، همون لحظه پیامک تخلف ماشینم تو شهر همدان واسه من پیامک شد . سریع با ماشین و مدارکم همون لحظه رفتم احراییات راهنمایی و رانندگی بابل . که بهشون بگم من و ماشینم الان اینجا هستیم ولی نیم ساعت پیش واسه من از همدان تخلف ثبت شده فاصله بابل تا همدان یه روز راهه . . اونا قبول نکردن گفتن فردا با مدارکی که رو شیشه زده برم پلیس + ۱۰ بعدشم پرونده رو بیارم احراییات راهنمایی رانندگی تا در کمیسیون بررسی بشه . سریع اومدم بیرون و قبض جریمه رو پرداخت کردم تا ببشتر ضرر نکنم .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
تاز باید به کیلومتر چند جاده کرج بروی این درحالیست که نیروی انتظامی در همه نقاط شهر ساختمانهای بسیاری دارد
اقای رییس پلیس اگرینفر ازروستا یاشهرستان بخادبلندشه وبیادمرکزاستان واعتراض کنه برای مثلا ۵۰۰هزارتومن خلافی که اشتباه شده هزینه این رفت وبرگشتش اصطهلاک ماشینش پول بنزینش خرج غذا وخوراکش رو باید کی بپردازه درصورتی که اعتراض ایشون هم موردقبول باشه ایا جوابی هم دارید که ماازاون پلیس خاطی جریمه بگیریم
برای من اس ام اس جریمه اومده برای رد کردن چراغ قرمز در تاریخ فردا صبح !!!!! واقعا دست شما درد نکنه که اینقدر هوشمندانه از تخلف روز های بعد مردم هم خبر دارید و پیشاپیش براش جریمه صادر میکنید !
عدله؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ادله!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اشتباه بدی بود
شده منبع درآمد ناصواب برای پلیس یا وزارت کشور یا هرجا. چقدر هزینه کنیم برای حذف خلافی که نکرده ایم؟ چقدر کپی مدارک و وقت و غیره و غیره؟ گاهی هزینه ها از مبلغ خلافی بالاتر است. درست که 21هزار تومان که دو برابر شده گاهی پول چیپس و پفک بچه ها هم نیست اما چرا وقتی در شهری نبودیم و خلاف به ناممان ثبت شده آن را بپردازیم؟ این عین حرام است. الملک یبغی مغ الکفر، ولا یبغی مع الظلم. باید شرایط برای کسی که خلافی نکرده بسیار آسانتر و رایگان شود تا به موردش رسیدگی شود.
یعنی حتی راهی برای حل مشکل مردم میذارید خودش یه معظل جدیده
مطمئنا این اعتراضات به جایی نخواهد رسید !!!!! اینقدر اذیت می کنن که پشیمان بشی از اعتراضت .میگی نه امتحان کن .چون من خودم مبتلا به بوده ام.
چرا من برای من همین الان که 3 ساعت هست در محل کارم نشستم پیامک امده که به دلیل سد معبر جریمه شدم این واقعا انصاف نیست من کارمندم نوشته الصاقی هست جریمه اولا ماشینم ساعت ها است در جای مناسب پارکه و هیچ ممنوعیتی نداره هیچ برگه ای هم الصاق نشده تراخدا انصاف داشته باشید ما کارمندیم دزد نیستیم که پول جریمه نکرده برامون مهم نباشه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر