بازدید 3903

گفت‌وگوی تلفنی پوتین و لوکاشنکو

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و الکساندر لوکاشنکو همتای بلاروسی وی در تماسی تلفنی درباره مسائل اقتصادی، سیاسی و امنیتی دوجانبه گفت‌وگو و توافق کردند در آینده نزدیک دیدار کنند.
کد خبر: ۱۱۶۲۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۷ 06 February 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری تاس، دفتر مطبوعاتی لوکاشنکو در بیانیه‌ای اعلام کرد: دو طرف در تماس یکشنبه خود توافق کردند بزودی تاریخی برای یک ملاقات تعیین کنند.

این بیانیه افزود: هدف اصلی این دیدار بررسی اجرای توافق‌های پیشین دو رئیس جمهوری بویژه در حوزه جایگزینی واردات و همکاری‌های دو کشور برای مقابله با تحریم‌ها است.

دو طرف همچنین درباره آمادگی برای برگزاری نشست شورای عالی دولتی روسیه و بلاروس که قرار است در ماه‌های آوریل و می برگزار شود، گفت‌وگو کردند.

علاوه بر این، لوکاشنکو و پوتین در مورد گام‌های احتمالی دو کشور برای تضمین امنیت خود تبادل نظر کردند.

بیانیه دفتر مطبوعاتی لوکاشنکو افزود: دو رئیس جمهوری درباره دستور کال مشترک همکاری‌ها در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و امنیتی گفت‌وگو کردند.

لوکاشنکو در ماه ژانویه در دیداری که در مینسک با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه داشت گفت که قصد دارد در سال ۲۰۲۳ دیدارهای بیشتری با پوتین داشته باشد.

روسیه و بلاروس از لحاظ اقتصادی و نظامی متحد نزدیکی محسوب می‌شوند. کشورهای غربی ادعا می‌کنند که مسکو از مینسک به عنوان پایگاهی برای حمله به اوکراین استفاده می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس