بازدید 8145

کشف سیاره‌ای مشابه زمین در فاصله ۳۱ سال نوری

ستاره شناسان در فاصله ۳۱ سال نوری از زمین سیاره ای کشف کردند که احتمالا حیات در آن وجوددارد. این سیاره صخره ای است و همچنین تخمین زده می شود حجم سیاره ۱.۲۶ و اندازه آن ۱.۰۸ برابر زمین باشد.
کد خبر: ۱۱۶۲۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸ 04 February 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر به نقل از اسپیس، هرچند ستاره شناسان تاکنون بیش از ۵۲۰۰ سیاره خارج از منظومه شمسی کشف کرده اند، اما کمتر از ۲۰۰ مورد آنها صخره ای هستند.

تیمی متشکل از ۵۰ ستاره شناس در یک پژوهش جدید وجود سیاره خارج از منظومه شمسی Wolf 1069b را تایید کردند که دور ستاره سرخ کوتوله ای مدار می زند.

این سیاره فقط ۳۱ سال نوری با زمین فاصله دارد. نکته جالب درباره این کشف آن است که سیاره مذکور احتمالا صخره ای است. همچنین تخمین زده می شود حجم سیاره ۱.۲۶ و اندازه آن ۱.۰۸ برابر زمین باشد.

علاوه بر آنچه گفته شد Wolf106b همچنین در فاصله ای از ستاره مدار می زند که احتمال حیات در آنجا وجود دارد. به همین دلیل احتمال دارد آب مایع روی سطح آن وجود داشته باشد.

دیانا کاساووسکی یکی از ستاره شناسان انستیتو مکس پلانک ستاره شناسی آلمان و مولف ارشد پژوهش در بیانیه ای در این باره می نویسد: ما داده های ستاره Wolf1069را بررسی کردیم و سیگنالی شفاف از سیاره ای کشف کردیم که احتمالا حجم آن مشابه زمین است.

این سیاره هر ۱۵.۶ روز یکبار دور ستاره اش مدار می زند. فاصله سیاره تا ستاره آن معادل یک پانزدهم فاصله زمین و خورشید است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر