بازدید 8005

گرگ سه شهروند همدانی را راهی بیمارستان کرد

حمله یک قلاده گرگ وحشی سه شهروند همدانی را مجروح و راهی بیمارستان کرد.
کد خبر: ۱۱۶۲۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵ 04 February 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: امروز سه مورد گازگرفتگی توسط گرگ در سطح شهر همدان گزارش شد که در اسرع وقت به محل اعزام و اقدامات اولیه درمانی روی این افراد مجروح انجم شد.

دکتر محمدرضا شکوهی جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گرگ ظهر امروز به مرد ۳۷ ساله ای در کوچه درفشی واقع در خیابان مهدیه حمله کرد. گرگ این فرد را از ناحیه مچ پای راست و زانوی پای چپ مجروح کرد که بلافاصله به بیمارستان بعثت منتقل شد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: همچنین گرگ عصر امروز به بانویی در شهرک مدرس خیابان عدالت حمله ور شد، به علت گازگرفتگی از ناحیه دست راست این بانوی ۶۵ ساله در بیمارستان بستری شد.

وی افزود: در عین حال گرگ دست و پای راست زن ۴۰ ساله ای را کوچه آبیاران بلواربعثت زخمی کرد که این فرد هم به بیمارستان بعثت منتقل شد.

وی با بیان اینکه افرادی هم به علت حمله گرگ و بروز جراحت خودشان به بیمارستان مراجعه کردند تاکید کرد: در صورت حیوان گزیدگی به منظور پیشگیری از بروز بیماری باید بلافاصله به مراکز بهداشتی برای انجام آزمایش های لازم مراجعه کرد.

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان نیز در این باره گفت: حمله گرگ در این فصل سال امری طبیعی است و چندی پیش گرگ گرسنه به پنج نفر از اهالی روستای «میحمله علیا» از توابع بخش صالح آباد شهرستان بهار حمله کرد که ۲ نفر آنها مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

حال عمومی مجروحان خوب است

مدیر مرکز آموزشی درمانی بیمارستان بعثت همدان گفت: هم اینک حال هر سه نفر مجروح ناشی از حمله گرگ مساعد است و یکی از مجروحان هم ترخیص شد.

جعفر شاهرخی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سه مصدوم شامل ۲ مرد و یک زن از ناحیه دست و پا دچار جراحات ناشی از گاز گرفتگی حیوان وحشی شده بودند.

وی افزود: اقدامات بهداشتی و درمانی به خصوص تزریق واکسن با هماهنگی مرکز بهداشت برای آنها صورت گرفت همچنین با انتقال به اتاق عمل، زخم های بدن توسط پزشک کشیک مداوا، ترمیم و پانسمان شد.
مدیر مرکز آموزشی درمانی بیمارستان بعثت همدان افزود: این افراد هم اینک زیر نظر پزشک هستند و احتمال می رود امروز از بیمارستان ترخیص شوند.

شاهرخی ادامه داد: همچنین یکی دیگر از مصدومان به صورت سرپایی مداوا شد و پس از دریافت توصیه ها و مشاوره های لازم از بیمارستان ترخیص شد.

وی بیان کرد: مرکز آموزشی درمانی بیمارستان بعثت همدان با مرکز بهداشت برای واکسیناسیون مصدومان ناشی از گازگرفتگی حیوانات هماهنگ است.

مدیر مرکز آموزشی درمانی بیمارستان بعثت همدان اظهار داشت: هر چند میزان جراحت وارده ناشی از حمله گرگ به این افراد جدی نبود اما در صورت کوچک ترین صدمه بدنی باید مصدومان به مراکز بهداشتی مراجعه و واکسن مورد نیاز را دریافت کنند چرا که احتمال انتقال ویروس هاری زیاد است.

شاهرخی افزود: مرحله نخست واکسن در بیمارستان توسط تیم معاونت بهداشتی به این افراد تزریق شد و مراحل بعدی در زمان های پیش بینی شده تزریق می شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر