بازدید 2786

الی کوهن: عربستان می داند اسرائیل شریک ریاض است

الی کوهن وزیر امورخارجه دولت افراطی رژیم صهیونیستی جمعه شب گفت که عربستان می داند اسرائیل شریک ریاض است.
کد خبر: ۱۱۶۲۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۴ 04 February 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از شبکه "المیادین"، رسانه های صهیونیستی به نقل از کوهن اعلام کردند که وی گفته است: عربستان به صورت روشن و آشکار درک می کند و می داند که "اسرائیل" نه تنها دشمن آن نیست، بلکه شریک ریاض است.

در همین راستا، مشاور معاون پیشین رئیس جمهوری آمریکا ۲۱ دی ماه سال جاری درباره میزان آمادگی عربستان برای عادی سازی روابط با رژیم تل آویو گفت: محمد بن سلمان آماده عادی سازی علنی روابط با رژیم صهیونیستی است.

رئیس هیات یهودی آمریکایی که در آن زمان به عربستان سفر و با مقامات این کشور دیدار کرده بود افزود: موضوع فلسطین برای محمد بن سلمان ولیعهد عربستان اهمیتی ندارد.

جان هانا مشاور دیک چنی اضافه کرد: در سفر ماه نوامبر با ولیعهد عربستان، وزیر دفاع، وزیر خارجه، فرماندهان نیروی دریایی و هوایی و مسئولان توسعه صنایع نظامی وزارت دفاع عربستان دیدار و گفت و گو کردیم.

وی گفت: به نتایجی دست یافتم که خیلی فراتر از تصورم بود به طوری که در این سفر دریافتم که رهبران سیاسی و امنیتی بلند پایه عربستان تصمیم خود را برای آشتی با اسرائیل و عادی سازی روابط گرفته اند.

هانا بیان کرد: مشکل عربستان برای عادی سازی با اسرائیل در اسرائیل و یا مخالفت تشکیلات خودگردان نیست بلکه روابط آسیب دیده ریاض و واشنگتن است.

رئیس هیات یهودی آمریکایی دیدار کننده با مسئولان سعودی گفت: سفر تابستان گذشته بایدن به عربستان، اقدامی صحیح ولی ناکافی بود.

هانا افزود: ما چنین دریافتیم که مشکل اصلی از دیدگاه عربستان نه اسرائیل و نه موضوع فلسطین است بلکه نداشتن اطمینان به اوضاع کنونی در روابط راهبردی با آمریکا است.

وی اضافه کرد: سعودی ها براین باورند که پیش از عادی سازی روابط با اسرائیل که خود آن ها نیز خواهان آن هستند به اطمینان بیشتری نیاز دارند که روابط آن ها با آمریکا یک رابطه راهبردی طبیعی است.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز پیش از اینکه بتواند کابینه‌اش را تشکیل دهد، در اظهارنظری درباره عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی گفته بود که عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با عربستان نقطه پایانی بر درگیری اعراب و رژیم اشغالگر قدس است و صلح با عربستان سعودی به درگیری اعراب و اسرائیل پایان می‌دهد.

نتانیاهو اواخر آذر وعده داده بود، روابط رسمی با عربستان را دنبال خواهد کرد و از آمریکا خواست تعهد خود به عربستان را تقویت کند.

پیشتر عادل الجبیر وزیر مشاور در امورخارجه عربستان در دیدار با آمریکایی‌ها گفته بود که «روابط عربستان و اسرائیل به سمت عادی‌سازی در حرکت است ولی این امر مدتی زمان می‌برد».

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار