بازدید 6230
۸
اعتراض کمیته جهانی المپیک در جلسه با خسروی‌وفا

ضمانت مالی ورزشکاران ایرانی قبل از سفر خارجی

موضوع حضور ورزشکاران ایرانی در مسابقات ورزشی بین‌المللی بدون هیچ گونه تبعیض نسبت به سایر ورزشکاران نیز مطرح شد.
کد خبر: ۱۱۶۲۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۶:۱۰ 04 February 2023

سفر مهم محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته بین‌المللی المپیک به سوئیس برای دیدار با توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) در سایت رسمی این نهاد بازتاب پیدا کرد.

به گزارش تابناک در سایت IOC آمده است: «به درخواست کمیته بین‌المللی المپیک، رییس جدید کمیته ملی المپیک ایران از خانه المپیک در لوزان بازدید کرد. در این دیدار در مورد وضعیت ورزشکاران ایرانی و به طور کلی ورزش در ایران و نقش کمیته ملی المپیک ایران در حفاظت از ورزشکاران و اعضای جامعه المپیک در شرایط فعلی ایران، گفت‌وگوهای فشرده‌ای با بخش روابط کمیته بین‌المللی المپیک انجام شد. موضوع حضور ورزشکاران ایرانی در مسابقات ورزشی بین‌المللی بدون هیچ گونه تبعیض نسبت به سایر ورزشکاران نیز مطرح شد.

ضمانت مالی ورزشکاران ایرانی قبل از سفر خارجی

رئیس کمیته ملی المپیک ایران (محمود خسروی‌وفا) با رئیس کمیته بین‌المللی المپیک دیدار و گفت‌وگو کرد. رئیس کمیته بین‌المللی المپیک (توماس باخ) نگرانی شدید IOC را با توجه به وضعیت تعدادی از ورزشکاران و ضمانت‌های مالی که ورزشکاران و تیم‌ها باید قبل از سفر به خارج از کشور برای شرکت در مسابقات بین‌المللی ورزشی به فدراسیون‌های ملی خود ارائه دهند، بیان کرد. توماس باخ بر اهمیت عدم تبعیض از هر نظر و رعایت کامل منشور المپیک توسط کمیته ملی المپیک تأکید کرد.

کمیته ملی المپیک ایران متعهد شد که تلاش‌های خود را برای حفظ حقوق ورزشکاران، هم از منظر انسانی و هم از منظر ورزشی، پیگیری و گسترش داده و به عمل خود مطابق با منشور المپیک و رعایت کامل اصل عدم تبعیض ادامه دهد.

رئیس کمیته بین‌المللی المپیک درخواست گزارش کتبی از کمیته ملی المپیک ایران در مورد تمامی این مسائل و همچنین ارائه گزارش بیشتر در مورد وضعیت بانوان در ورزش ایران را کرده است.

پس از دریافت این گزارش، بخش روابط کمیته ملی المپیک ایران گزارش خود را در جلسه بعدی هیئت اجرایی IOC در مارس 2023 {ماه آینده میلادی} ارائه خواهد کرد».

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
هر چند یک ورزشکار اولین و مهمترین عامل موفقیتش ، تلاش و پشت کارش است و در ضمن هر انسانی مختار است هر جا از کرۀ زمین را که بخواهد بر زندگی انتخاب کند . اما وقتی به خروجی ماجرای مهاجرت و یا پناهندگی ورزشکاران نگاه می کنیم متوجه می شوید که عملا کاسه ای زیر نیم کاسه است . وقتی ورزشکار مهاجرت کرده یا پناهنده شده سر از تیم ملی کشوری دیگر در می آورد و هزینۀ مادی و معنوی صرف شده برایش را به راحتی پای بیگانه می ریزد ، اینجاست که گرفتن ضمانت مالی بهترین کار خواهد بود . نه جلوی رفتن کسی گرفته شده و نه هزینه های انجام شده ، هدر می رود . البته اگر مسئول از جنس امیر کبیر باشد و ورزشکار از جنس تختی ، نه این می رود حتی اگر مجبور باشد و نه آن فراری می دهد اگر عاقل باشد .
مگه نمیگفتید هر کی نمیخوادجمع کنه بزاره بره !!! حالا دیگه این کارها چیه
ایران زندان شده ما خبر نداریم ممنوع الخروجی یه بند در قانون جزا شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
کسی جلوتو نگرفته.... اگه عرضه داری برو
سلام. این عکس مربوط به ملاقات طرفین در ایران است. عکس ملاقات در لوزان کجاست؟
پرچم ایران با هر حکومتی، چیزی نیست که به آن خیانت کنی و عاقبت به خیر بشوی.
حسابش هم همین است
اگر کسی مدعی است که با مخارج خود و خانواده اش قهرمان شده، چرا از کشوری غیر از ایران شروع نکرده؟
هرکسی در ایران به قهرمانی رسیده، ساختارش را دولت ایران فراهم کرده
من متوجه نشدم برای اینکه میخواد بره برای کشور مدال بیاره باید ضمانت مالی بده؟!!!! واقعا عجیب نیست؟!!!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر