بازدید 18607
۴

حسن یزدانی به دنبال معاف شدن

حسن یزدانی دراولین مسابقه رنکینگ اتحادیه جهانی در زاگرب روی تشک می‌رود تا با اول شدن در این رقابت‌ها به‌احتمال فراوان از حضور در جام تختی معاف شود.
کد خبر: ۱۱۶۲۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹ 31 January 2023

 

به گزارش تابناک به نقل از همشهری‌، رقابت‌های رنکینگ کشتی آزاد به میزبانی کرواسی روزهای ۱۲و ۱۳بهمن‌ماه در شهر زاگرب برگزار می‌شود. تیم ایران با ۶کشتی‌گیر در این مسابقات حاضر شده که ۴نفر از آنها مدال‌آوران مسابقات جهانی ۲۰۲۲صربستان هستند. طبق چرخه انتخابی تیم ملی تمام این نفرات باید در جام تختی شرکت کنند ولی شنیده می‌شود کادر فنی قصد دارد درصورت قهرمانی حسن یزدانی در کرواسی او را از شرکت در این رقابت‌ها معاف کند.

مدال‌آوران در زاگرب


رضا اطری در ۶۱‌کیلوگرم، یونس امامی در ۷۴‌کیلوگرم، حسن‌ یزدانی در ۸۶‌کیلوگرم و امیرحسین زارع در ۱۲۵‌کیلوگرم ملی‌پوشان ایران در مسابقات جهانی ۲۰۲۲بودند که موفق شدند روی سکو بروند. اطری و یزدانی با شکست در فینال به مدال نقره رسیدند. زارع و امامی هم روی سکوی سوم قرار گرفتند. به جز این ۴‌کشتی گیر علی‌سوادکوهی در ۷۹‌کیلوگرم و امیرعلی آذرپیرا در ۹۷‌کیلوگرم هم با نظر کادر فنی راهی کرواسی شدند تا در نخستین مسابقات رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی بگیرند. سوادکوهی و آذرپیرا در جام‌جهانی عضو تیم ملی بودند که کشتی‌های خود را با برد پشت سر گذاشتند. سوادکوهی در جام‌جهانی توانست به طلسم شکست ناپذیری جردن باروز در مقابل ایرانی‌ها پایان دهد و خودش را مسافر زاگرب کند. محمد نخودی دیگر مدال‌آور ایران در مسابقات جهانی بود اما نامش در بین نفرات اعزامی دیده نمی‌شود. نخودی در مسابقات جهانی به مدال نقره رسید و باید گفت تنها مدال‌آور ایران(غیر از طلایی‌ها) است که در کرواسی غایب است. رحمان عموزاد در وزن ۶۵‌کیلوگرم و کامران قاسمپور در ۹۲‌کیلوگرم که در مسابقات جهانی مدال طلا گرفته بودند، از حضور در جام تختی هم معاف هستند.

یزدانی هم معاف می‌شود؟
یزدانی ستاره حال حاضر کشتی ایران، در مسابقات جهانی صربستان ۲۰۲۲برای بار چهارم در مقابل تیلور شکست خورد. او با شکست در مقابل این کشتی‌گیر آمریکایی به مدال نقره رسید و طبق چرخه انتخابی تیم ملی باید کارش را از جام تختی آغاز کند. براساس چرخه انتخابی تیم ملی فقط طلایی‌های رقابت‌های جهانی از حضور در جام تختی معاف هستند، همانند سال گذشته که یزدانی به پشتوانه طلای مسابقات جهانی۲۰۲۱نروژ از حضور در مسابقات کشوری و جام تختی معاف بود و با یک تک کشتی در مقابل علیرضا کریمی به دوبنده تیم ملی رسید. حالا شنیده می‌شود کادر فنی درنظر دارد درصورت کسب عنوان نخست در مسابقات کرواسی، یزدانی را از حضور در جام تختی معاف کند! باتوجه به اینکه تیلور به کرواسی نرفته و کشتی نمی‌گیرد، احتمال اول شدن یزدانی در این رقابت‌ها زیاد است و به‌نظر می‌رسد او در جام تختی کشتی نخواهد گرفت و از حالا او را باید در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی دید.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۴
معافیت این شیرمرد با غیرت کمترین کاری است که باید در حق او شود. اصلا هر ورزشکاری که فقط یک بار پرچم ایران را در میادین بین المللی به اهتزار دراورد باید از سربازی معاف شود.
پاسخ ها
عليرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
داداش در مورد انتخابي تيم ملي هست نه سربازي .
دیکه برامون هیچ ارزشی نداره
برادر داری اشتباه میزنی..قراره از انتخابی معاف بشه نه سربازی
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر