بازدید 5602

سرقت مسلحانه ۶ لندکروز در تصادف ساختگی

کد خبر: ۱۱۶۱۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۹ 30 January 2023

سه سارق مسلح حرفه‌ای که با ایجاد تصادف ساختگی 6 خودروی تویوتا لندکروز را سرقت کرده بودند در حالی دستگیر شدند که در یکی از سرقت‌ها با شلیک به پای یک قهرمان کشتی وی را به سختی مجروح کرده بودند.

به گزارش ایران، رسیدگی به این پرونده از شامگاه شنبه ۱۸ تیر امسال، با گزارش سرقت مسلحانه یک خودروی لندکروز به کارآگاهان اداره یکم پلیس پایتخت آغاز شد. تیم تحقیق بلافاصله راهی بزرگراه امام علی(ع)، مسیر جنوب به شمال، ابتدای بزرگراه همت، شدند.

مالباخته که قهرمان کشتی و مربی بدنسازی است و از ناحیه دو پا مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود در تحقیقات گفت: سوار بر خودروی تویوتا لندکروزم در حال عبور از بزرگراه بودم که ناگهان خودروی مدل بالایی از پشت سر با خودروام تصادف کرد. برای بررسی میزان آسیب خودرو از ماشین پیاده شدم که یکی از آنها اسلحه را به سمتم گرفت و از من خواست از خودروام فاصله بگیرم. من که تازه متوجه شده بودم آنها سارق هستند، سعی کردم مقاومت و از سرقت جلوگیری کنم، اما مردان مسلح با اسلحه کلتی که در دست داشتند به پاهایم شلیک کرده و یکی از آنها پشت فرمان خودروی من نشست و دو نفر دیگر هم سوار بر خودروشان شده و متواری شدند.

سرقت 6 لندکروز

در ادامه تحقیقات کارآگاهان به بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف محل حادثه پرداختند، اما شماره پلاک خودروی سارقان نامشخص بود و تصاویری که دوربین‌ها از آنها گرفته بود مبهم بود.

بررسی‌ها برای دستگیری سارقان لندکروز ادامه داشت که کارآگاهان با شکایتی مشابه مواجه شدند. این‌بار خودروی لندکروز مرد کارخانه‌داری به سرقت رفته بود. در این سرقت نیز سارقان با تصادف ساختگی باعث شده بودند مرد کارخانه‌دار از خودرواش پیاده شود و با تهدید اسلحه خودروی او را در منطقه شهرری به سرقت ببرند .

اما قهرمان کشتی و مرد کارخانه‌دار تنها قربانیان سرقت مسلحانه نبودند و در ادامه بررسی‌ها کارآگاهان با 4 سرقت خودروی لندکروز دیگر در تهران و اطراف آن مواجه شدند. در تمامی سرقت‌ها، با شگرد تصادف ساختگی، اقدام به سرقت لندکروز کرده و در صورتی که مالکان خودروها مقاومت می‌کردند، با شلیک گلوله آنها را تا چند قدمی مرگ می‌کشاندند.

سارق سابقه‌دار

تصاویر دوربین‌های مداربسته و شگرد و شیوه سارقان این احتمال را از سوی تیم تحقیق مطرح کرد که همه سرقت‌ها از سوی اعضای یک باند حرفه‌ای انجام شده است، بنابراین کارآگاهان به سراغ سارقان سابقه‌دار سرقت خودرو به شیوه تصادف ساختگی رفتند. با به دست آوردن تصاویر آنها از آلبوم متهمان سابقه‌دار و تطبیق این تصاویر با تصاویر گرفته شده توسط دوربین‌های مداربسته، هویت یکی از سارقان به نام سروش مشخص شد.

کارآگاهان بلافاصله محل‌های تردد و مخفیگاه‌های او را زیر نظر گرفتند. در ادامه تحقیقات، مأموران موفق به شناسایی مخفیگاه سروش شده و با زیر نظر گرفتن او، دو همدست دیگرش را نیز شناسایی کردند. پس از هماهنگی‌های قضایی با بازپرس دادسرای ویژه سرقت، کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت در عملیاتی ویژه، زمانی که هر سه متهم در مخفیگاهشان بودند، آنها را دستگیر کردند.

سرقت با تهدید اسلحه

سروش سردسته این باند در تحقیقات اولیه به سرقت مسلحانه 6 لندکروز اعتراف کرد و گفت: در بزرگراه‌ها پرسه می‌زدیم و با دیدن خودروی لندکروز به آنها نزدیک می‌شدیم. از پشت به خودروی لندکروز می‌زدیم و زمانی که صاحب خودرو پیاده می‌شد با تهدید اسلحه سرقت را انجام می‌دادیم در چند مورد نیز که با مقاومت مالباخته مواجه شده بودیم، از اسلحه استفاده و مالک خودرو را مجروح می کردیم.

او ادامه داد: خودروهای سرقتی را به مالخر فروختیم اما در ازای سه خودرو به جای پول یک خودروی بنز، پورشه و آزرا گرفتیم. مالخر، نیز پس از اینکه شماره شاسی خودروها را از بین می‌برد با سند جعلی آنها را می‌فروخت.

تصادف با خودروی مدل بالا

متهم در ادامه بازجویی‌ها گفت: برای اینکه در تصادف‌های ساختگی راننده‌ها به ما شک نکنند با یک خودروی مدل بالا مثل آزرا به خودروی آنها می‌زدیم و راننده با دیدن خودروی ما تصور نمی‌کرد سارق باشیم و با خیال راحت از ماشین پیاده می‌شد. با پول‌هایی که از این سرقت‌ها به دست آوردیم، زمین و ملک خریداری می‌کردیم.

به دستور بازپرس دادسرای ویژه سرقت، متهم در اختیار کارآگاهان اداره آگاهی قرار داده شد و تحقیقات در این زمینه و شناسایی سایر جرایم احتمالی سه متهم جوان ادامه دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی