بازدید 4465
۴

جزئیات ذخایر ۱۳ درصدی آب در سد‌های تهران

از مجموع ظرفیت ۱ میلیارد و ۸۸۸ میلیون مترمکعبی مخازن سد‌های تهران، درحال حاضر فقط ۲۴۴ میلیون مترمکعب آب در این سد‌ها ذخیره شده است.
کد خبر: ۱۱۶۱۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷ 29 January 2023

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، سد‌های پنج‌گانه تأمین آب تهران شرایط نامطلوبی در میزان ذخایر آبی در میانه زمستان امسال دارند؛ به‌طوری‌که از مجموع ظرفیت ۱ میلیارد و ۸۸۸ میلیون مترمکعبی مخازن سد‌های تهران، درحال حاضر فقط ۲۴۴ میلیون مترمکعب آب در این سد‌ها ذخیره شده است.

با وجود ۲۴۴ میلیون مترمکعب ذخیره آبی، حدود ۱۲.۹ درصد ظرفیت مخازن سد‌های تهران پُر و حدود ۸۷.۱ درصد از این ظرفیت خالی است.
جزئیات ذخایر ۱۳ درصدی آب در سد‌های تهران

در سال‌های نرمال آبی، در پایان دی‌ماه و شروع یازدهمین ماه سال، باید ۵۹۰ میلیون مترمکعب حجم ذخایر آبی سد‌های تهران باشد، اما اکنون شاهدیم که کمتر از نیمی از این رقم، ذخیره آبی در سد‌های تهران داریم و به‌شدت با کم‌آبی در تهران مواجه‌ایم.

سال گذشته نیز که سالی کم‌بارش و خشک محسوب می‌شد، در روز مشابه، میزان ذخایر آبی سد‌های تهران ۳۲۵ میلیون مترمکعب بود؛ درواقع نسبت به زمان مشابه سال کم‌بارش گذشته نیز ۸۱ میلیون مترمکعب کاهش در ذخایر سد‌ها داشته‌ایم.

جزئیات ذخایر ۱۳ درصدی آب در سد‌های تهران در جدول زیر آورده شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
فقط آمار اعلام میشه. بنده هر موقع تماس گرفتم و اطلاع دادم که آب در فلان جا دارد به صورت غیرمعمول استفاده میشه (شستن حیاط، خیابان و ... ) هیچ برخورد قانونی با مجریان نشده است بنابراین افرادی که استفاده غیرمعمول از آب می کنند هیچگونه نگرانی بابت آن ندارند.چون می دانند برخورد قانونی وجود ندارد. ضمنا لازم به گفتن است که یکی از کارشناسان در پاسخ بنده گفتند که سازمان آب بهای آب مصرفی را دریافت می کند و کاری به میزان و روش مصرف ندارد.
پاسخ ها
کیوان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
شما لطف کن کمتر زیراب مردم رو بزن، نگران آب خونت هم نباش خدا میرسونه
باحال بود ابو صادرات نکنید
آب زیاد چیزه مهمی نیست، گاز و برق مهمتره، باید هرچه بیشتر بهای مصرفی گاز و برق رو افزایش داد، متاسفانه تعداد زیادی از تهرانی ها از کولرهای گازی استفاده میکنند که برق زیادی استفاده میکند، باید فروش و استفاده از کولر گازی ممنوع شود و فقط از کولرهای آبی استفاده کرد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار