بازدید 6319
۱

۵۸۰ مصدوم و ۲ فوتی در زلزله ۵/۹ ریشتری خوی

در پی زلزله ۵.۹ ریشتری خوی تاکنون ۲ فوتی و ۵۸۰ مصدوم ناشی از زلزله گزارش شده است.
کد خبر: ۱۱۶۱۶۸۴
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۷ 29 January 2023

به گزارش «تابناک»، بر اساس اعلام مرکز لرزه نگاری کشور شب گذشته زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۹ ساعت ۲۱ و ۴۴ دقیقه شهرستان خوی را لرزاند.

این زمین لرزه در طول جغرافیای: ۴۴.۹۰ و عرض جغرافیایی ۳۸.۵۹ و در عمق ۷ کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

در همین حال، به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آذربایجان غربی، مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی با اشاره به فوت ۲ نفر در اثر زلزله ۵.۹ ریشتری امشب خوی افزود: همه بیمارستان‌های شهر‌های معین خوی از جمله ارومیه، سلماس و چایپاره در حالت آماده باش هستند.

امیرعباس جعفری تاکید کرد: همچنین بیمارستان‌های استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان آماده باش هستند تا در صورت نیاز مورد استفاده قرار گیرند.

۵۸۰ مصدوم در زلزله خوی گزارش شده است

رییس جمعیت هلال احمر کشور گفت: تاکنون۵۸۰ نفر بر اثر زلزله در خوی مصدوم شده‌اند و براساس ارزیابی های اولیه مناطق مسکونی ۲۶ روستا آسیب‌هایی از قبیل ترک خوردگی دیوار داشته‌اند.

تخریب و خسارت به بیش از ۷۰ روستای خوی

در اثر وقوع زمین لرزه  ۵.۸ ریشتری خوی، ۵۸۰ نفر در خوی مصدوم شده، ۲ نفر فوت کردند و به بیش از ۷۰ روستای خوی بین ۲۰ تا ۵۰ درصد خسارات مالی وارد شده است.

محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی بامداد یکشنبه در گفت و گوی خبری افزود: از این تعداد، ۱۶ نفر جهت درمان به سلماس اعزام شدند، ۶ نفر تحت عمل جراحی قرار گرفته و ۲۰ نفر هم به دلیل شدت جراحات در بیمارستان بستری هستند.

به گفته وی، بیشتر مصدومان به صورت سرپایی مداوا سده و از مراکز درمانی مرخص شدند.

معتمدیان یادآور شد: برای بررسی وضعیت مناطق زلزله زده و تصمیم گیری در راستای ارائه خدمات بهتر به زلزله زدگان، وزیر کشور به همراه رییس جمعیت هلال احمر در مسیر خوی هستند.

وی از خسارت زلزله به حدود ۷۰‌ روستا نیز خبر داد و اضافه کرد: برای بررسی میزان خسارت‌های احتمالی، تا شعاع ۳۰ کیلومتری کانون زلزله، ارزیاب ها اعزام شده‌اند.

معتمدیان با بیان اینکه مجموعه نیروهای مسلح امکانات خوبی را وارد خوی کرده‌اند، ادامه داد: حمایت های خیلی خوبی هم از استان های همجوار به ویژه آذربایجان شرقی انجام گرفته است.

وی از ارسال محموله ای حاوی اقلام مورد نیاز زلزله زدگان خوی توسط هلال احمر خبر داد و گفت: این محموعه در فرودگاه خوی به زمین نشسته و اقلام داخل آن، توزیع خواهد شد.

استاندار آذربایجان غربی یکی از مشکلات منطقه را پس لرزه های مختلف عنوان کرد و افزود: توصیه ما این است که مردم هوشیاری داشته باشند و موضوع ایمنی را رعاتی کرده و در صورت نیاز در مراکزی که تدارک دیده شده، اسکان یابند.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به برودت قابل توجه هوا در منطقه زلزله زده اظهار کرد: ایجاد اردوگاه و کمپ برای اسکان مردم و توزیع چادر در روستاها از موضوعاتی است که در دستور کار قرار دارد.

بررسی وضعیت زلزله در نخستین دقایق پس از وقوع توسط معاون اول رییس جمهور

معاون اول رییس جمهور هم در تماس‌های تلفنی جداگانه با استاندار آذربایجان غربی و رییس جمعیت هلال احمر، آخرین وضعیت زلزله خوی را پیگیری کرد.

محمد مخبر در این تماس ها، امدادرسانی سریع و رسیدگی به وضعیت مصدومان احتمالی در ساعات اولیه را ضروری دانست و بر بسیج همه نیروها و امکانات برای کمک به زلزله زدگان تاکید کرد.

معاون اول رئیس جمهور در این ارتباط تلفنی ارائه گزارش های تکمیلی و مستمر را در ساعات آتی خواستار شد و بر آمادگی کامل برای پشتیبانی از عملیات امدادی در منطقه در صورت نیاز خبر داد.

۵۰۰ نیروی امدادی به خوی اعزام شدند

سرپرست جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی هم در این باره گفت: ۵۰۰ نیروی امدادی از سراسر استان در پی زلزله شنبه هشتم بهمن ماه به شهرستان خوی اعزام شده اند.

حمید محبوبی افزود: ۲۰۰ نیروی امدادرسان در شهرستان خوی مستقر بودند که بلافاصله بعد از گزارش وقوع زلزله نیروهای دیگری نیز از پایگاه های مختلف استان برای حضور در منطقه زلزله‌زده فراخوان شدند تا به منطقه اعزام شوند.

وقوع ۲۲ پس لرزه در حدود ۲ ساعت ابتدایی پس از زمین لرزه خوی

وقوع پس لرزه های متعدد که بزرگی آنها تا حتی به نزدیکی های ۴.۵ ریشتر هم می رسید، از جمله مهمترین معضلات پس از این زمین لرزه بود؛ همین امر موجب شد تا مردم سراسیمه از منازل خود خارج شده و با خودروها در سطح شهر گردش کنند.

گردش خودرو شهروندان در سطح شهر خوی هم ترافیک قابل توجهی را در این شهر ایجاد کرد که بارها تصاویر آن در فضای مجازی و رسانه‌ها منتشر شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
خدا لعنت کنه اونهایی که اجازه می دن اینقدر گسترده تخلف انجام بشه و خونه هایی که عمری ندارن و مهندسی ساز هستند اینطور خراب بشن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی