بازدید 8446

همراهی برخی کشورهای عربی با تل آویو

ایلی کوهن وزیر امورخارجه رژیم صهیونیستی شنبه شب از برخی کشورهای مختلف از جمله کشورهای عربی نظیر مصر، عربستان، اردن که عملیات شهادت طلبانه فلسطینیان را محکوم کردند، قدردانی کرد.
کد خبر: ۱۱۶۱۶۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۹ 29 January 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از تارنمای روزنامه "یدیعوت آحارانوت" کوهن این سخنان را پیش از جلسه کابینه سیاسی و امنیتی موسوم به کابینت بیان کرد.

وی از محکوم کردن عملیات شهادت طلبانه جوانان فلسطینی به "همبستگی کشورها با اسرائیلی‌ها و کمک به اسرائیل" تعبیر کرد.

کوهن بدون اشاره به تروریسم دولتی رژیم متبوعش، فلسطینیان را تروریست خواند و افزود: از تمام هیأت‌های دیپلماتیک اسرائیل خواستم، از رهبران در سراسر جهان بخواهند که علیه تحریک سازمان‌های تروریستی (مبارزان فلسطینی) و تشکیلات خودگردان فلسطین بایستند.

سخنان کوهن پس از آن بیان شد که برخی از کشورهای اسلامی و عربی عملیات شهادت طلبانه روز شنبه و جمعه جوانان فلسطینی به صهیونیست ها را محکوم کردند.

پس از امارات و ترکیه، وزارت امور خارجه عربستان نیز با صدور بیانیه‌ای در مورد تحولات قدس اشغالی، عملیات ضد صهیونیستی فلسطینیان را محکوم و اعلام کرد که ریاض هرگونه هدف قرار دادن غیرنظامیان را محکوم و بر لزوم توقف حملات، احیای روند صلح و پایان دادن به اشغالگری تأکید می‌کند.

وزارت امور خارجه عربستان همچنین درباره کشیده شدن درگیری‌ها میان فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها به سمت وضعیت خطرناک‌تر هشدار داد.

وزارت امور خارجه مصر نیز ضمن محکومیت شدید عملیات استشهادی، صهیونیست‌ها را غیر نظامیانی دانست که مورد هدف قرار گرفته شده‌اند.

وزارت خارجه اردن نیز ضمن محکومیت این عملیات، خواستار انجام اقدامات «فوری و کارآمد» شد.

منابع رژیم صهیونیستی روز شنبه از تیراندازی در شهرک سلوان در شهر اشغالی قدس و زخمی شدن ۲ صهیونیست در پی این تیراندازی خبر دادند.

این دومین عملیات شهادت طلبانه ضد صهیونیستی در کمتر از ۲۴ ساعت در شهر اشغالی قدس بود.

پنجشنبه شب گذشته نیز شهر قدس اشغالی شاهد عملیات شهادت طلبانه «خیری علقم» جوان مبارز فلسطینی در پاسخ به جنایت اخیر صهیونیست ها در شهر جنین در کرانه باختری بود.

در جریان این عملیات مبارز فلسطینی، ۷ شهرک نشین صهیونیست به هلاکت رسیده و ۱۲ تن دیگر زخمی شدند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار