بازدید 14059
۷

اعلام ممنوعیت کشف حجاب در مغازه‌ها به اصناف شیراز

فرماندار شیراز، می‌گوید: ممنوعیت کشف حجاب در مغازه‌ها و مجتمع‌های تجاری به اصناف اعلام شده است و مشتریان و مراجعان به واحدهای تجاری، حق کشف حجاب ندارند که در صورت مشاهده زنان بی‌حجاب، با اطلاع به ۱۱۰ و ورود اداره اماکن عمومی، برخورد لازم صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۱۱۶۱۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳ 26 January 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، لطف‌اله شیبانی با اشاره به برخورد با زنانی که در اماکن عمومی مبادرت به کشف حجاب می کنند، گفت: طبق بخش نامه دادستان کل کشور مبنی بر ممنوعیت کشف حجاب، برخورد با زنانی که هرگونه رابطه استخدامی با ادارات دولتی دارند و مبادرت به کشف حجاب می کنند، در دستور کار است.

فرماندار شیراز افزود: همچنین مراجعان بی‌حجاب نیز اجازه ورود به ادارات را ندارند.

وی همچنین با اشاره به دستورالعمل مقابله با کشف حجاب در بخش خصوصی اظهار داشت: ممنوعیت کشف حجاب در مغازه‌ها و پاساژها نیز به اصناف اعلام شده است.

شیبانی اضافه کرد: بنابراین شهروندان، چه از پرسنل اصناف و چه مشتریان و مراجعین به واحدهای تجاری، حق کشف حجاب ندارند و در صورت مشاهده زنان بی‌حجاب، با اطلاع به ۱۱۰ و ورود اداره اماکن عمومی، برخورد لازم صورت می‌گیرد.

فرماندار شیراز گفت: به تازگی یک درمانگاه دندانپزشکی در شیراز، به دلیل کشف حجاب پرسنل و مراجعان آن، پلمب شده است.

وی با اشاره به کمپین بدحجابی در مترو شیراز بیان کرد: شهرداری‌ها که نهاد عمومی و غیردولتی هستند نیز در زمینه قانون حجاب، وضعیتی مشابه ادارات دولتی دارند و باید قوانین مطرح شده را رعایت کنند.

شیبانی اظهار داشت: در زمینه برخورد خشن افراد بدحجاب با زنان محجبه گزارشی نداشتیم و چنان‌چه گزارشی ارائه شود، مطابق قانون برخورد لازم انجام می‌شود.

فرماندار شیراز گفت: کشف حجاب، فی نفسه تخلف است و برخورد خشن با ناهی از منکر نیز جرمی مجزا است.

وی خاطرنشان کرد: در صورت ارائه چنین گزارشی، دادگستری و نیرو انتظامی برخورد لازم را انجام می‌دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۶۸
انتشار یافته: ۷
دوباره شروع شد ، قرار بود اندیشمندان بشینند و راه حلی پیدا کنند .
کار دیگه از دست رفت.
اون موقع که باید، نکردید. الان دیگه بی فایده است.
تمام افرادجامعه موظف هستندکه درخصوص رعایت حجاب طبق قوانین کشورهمراهی نمایندواگرافرادی راکه رعایت نکرده اندنسبت به این افرادقانونشکن بی تقاوت نباشندواگرافرادقانونمنددرجامعه به قانونشکنان تذکردهنددیگرکسی بی احترامی نخواهدکردبه قانون و این موضوع حجاب بسیارمهم است چون افرادقانونشکن بی حجاب باعث تحریک وفساددرنوجوانان وجوانان کشورسربلندمان میشوندپس همه افرادجامعه لازم است حتمادرمقابل قانونشکنان سکوت ننمایندواگرافرادقانونشکن ببینندکه مردم درجامعه به آنان بخاطرقانونشکنی ایرادمیگرندحتما دیگرقانونشکنی نخواهندنمود.
یعنی واقعا این افراد از گذشته درس نمیگیرند ؟ بابا مردم به چه زبونی بگن آخه
قانون باید یکی از وجوه زیر را دارا باشد
یا به پشتوانه عرف جامعه باشد یا جنبه عمومی داشته باشد
الان این وضعیت که دارید دریاره حجاب اعمال می کنید نه پشتوانه عرفی دارد و نه وجهه عمومی بنا بر این، این «قانون» من درآوردی خود به خود ضایع و باطل می شود و با بگیر و ببند نمی توان تک تک اعضای یک جامعه را ملزم به رعایت چنین قوانینی کرد
اینا فقط دارن مردم رو به جون هم میندازن وگرنه هرکسی سرش تو کار خودشه.....وقتی احترام متقابل باشه و همه به نظر و حق هم احترام بذارن مشکلی پیش نمیاد
برا هرکاری باید از اول خط شروع کنید نه از وسط خط
وقتی توی بازار لباس مناسب نیست ما از کجا لباس مناسب بخریم بپوشیم .بخوایم هم خیاط بدوزه با این وضعیت اقتصادی مردم و گرونی امکان نداره .اگر واقعا می خواید پوشش رو درست کنید باید روی طراحی لباس بیشتر کار کنید که لباسهای زیبا با رنگهای شاد و مناسب با هر قامتی و به قیمت ارزان در بازار وجود داشته باشه.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار