بازدید 5238

مسکو اظهارات دیپلمات خود در سازمان ملل را اصلاح کرد

وزارت خارجه روسیه ضمن هشدار به غرب درباره ادامه نقض خطوط قرمز در درگیری‌های اوکراین اعلام کرد که آنها یک «جنگ ترکیبی» علیه مسکو به راه انداخته‌اند.
کد خبر: ۱۱۶۱۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱ 25 January 2023


به گزارش تابناک به نقل از فارس، اظهارات معاون نماینده روسیه در سازمان ملل درباره خطوط قرمز مسکو در درگیری‌های اوکراین، توضیحات تکمیلی و اصلاحیه وزارت خارجه روسیه را به دنبال داشته است.

«دیمیتری پولیانسکی» معاون نماینده روسیه در سازمان ملل گفته بود که ناتو و دیگر کشورهای غربی به طور عملی وارد درگیری‌های اوکراین شده‌اند. وی که با یک روزنامه‌گار آمریکایی به نام «کیم ایورسن» صحبت می‌کرد، افزود که البته آنها هنوز همه خطوط قرمز روسیه عبور نکرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری روسی تاس، این اظهارنظر دیپلمات ارشد مسکو مستقر در نیویورک واکنش وزارت خارجه روسیه را در پی داشت.

وزارت خارجه روسیه در واکنش خود به نوعی، سخنان پولیانسکی را اصلاح و تصریح کرده است که «یک جنگ ترکیبی علیه کشور ما به راه افتاده است».

این وزارتخانه افزود: «تاملات در مورد خطوط قرمز اکنون دیگر به گذشته تعلق دارد. ایالات متحده به صراحت قصد خود را برای تحمیل یک شکست راهبردی به روسیه اعلام کرده است. غیرممکن است این واقعیت را مشاهده نکرد».

روسیه پیش از این هم به آمریکا و متحدانش درباره توسل به «جنگ ترکیبی» و پاسخ‌های مسکو به آنها هشدار داده است. غربی‌ها از زمان آغاز جنگ اوکراین به شدیدترین فشارها علیه روسیه دست زده و همزمان انواع حمایت‌های همه جانبه از اوکراین را در دستور کار قرار داده‌اند.

جنگ ترکیبی یا «جنگ هیبریدی» آمیخته‌ای از انواع جنگ‌ها از قبیل جنگ سیاسی، کلاسیک، نامنظم و جنگ مجازی است که هدف از آن وارد کردن بیشترین آسیب به کشور هدف می‌باشد.

همزمان با هشدار تازه روسیه درباره مداخلات مستقیم کشورهای غربی در جنگ اوکراین، منابع رسانه‌ای از تدارک آمریکا برای ارسال تانک‌ به اوکراین خبر دادند.

یک مقام مسئول در وزارت دفاع آمریکا بامداد چهارشنبه (به وقت تهران) گفت که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا آماده انتقال تانک‌های آبرامز به اوکراین است.

بر اساس گفته این مقام آمریکایی، این تصمیم بایدن با هدف تشویق آلمان برای ارسال تانک‌های لئوپارد ۲ به اوکراین اتخاذ می‌شود این در حالی است که آلمان هنوز برای این کار تصمیم گیری نکرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر