بازدید 3430

هشدار رئیس‌جمهور صربستان درباره گسترش جنگ اوکراین

الکساندر ووچیچ رئیس جمهور صربستان با بیان اینکه درگیری‌ها و جنگ در اوکراین همچنان در حال تشدید است درباره گسترش این جنگ به کشورهای دیگر هشدار داد.
کد خبر: ۱۱۶۰۹۴۹
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۵ 24 January 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ریانووستی، ووچیچ در سخنرانی برای مردم صربستان گفت: اتحادیه اروپا عملاً در حال جنگ در اوکراین است بنابراین می‌خواهد حیاط خلوت خود از جمله صربستان دنباله رو راهش باشد.

رئیس جمهور صربستان افزود: حال احساس من این است که جنگ در اوکراین فروکش نخواهد کرد بلکه گسترش خواهد یافت.

وی خاطر نشان کرد: در چنین شرایطی وضعیت در اوکراین رو به وخامت خواهد گذاشت و جنگ و درگیری‌ گسترش خواهد یافت.

ووچیچ در ادامه با بیان اینکه هم اکنون فقط روسیه و اوکراین در حال جنگ نیستند، افزود: در حال حاضر این جنگ گسترش یافته است و من نگرانم که به‌زودی به کشورهای دیگر نیز گسترش پیدا کند و در چنین شرایطی ما وظیفه داریم که از رسیدن جنگ به سرزمین خودمان جلوگیری کنیم.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه گذشته (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

سه روز پس از آن یعنی پنجشنبه پنجم اسفند سال گذشته، پوتین عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد و این جنگ همچنان ادامه دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل