بازدید 4456
۹

جزئیات جدید از مرحله آزمایشی کالابرگ الکترونیک

در جریان حذف ارز ترجیحی کالا‌های اساسی، دولت از سوی مجلس مکلف شد راهکاری برای جبران حذف یارانه ارزی این کالا‌ها ارائه دهد که درنهایت مقرر شد اجرای طرح کالابرگ الکترونیک «بر مبنای قیمت کالا‌های اساسی در شهریور۱۴۰۰» در دستور کار قرار بگیرد.
کد خبر: ۱۱۶۰۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰ 23 January 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه خراسان در ادامه، به‌واسطه مهیا نبودن زیرساخت‌های موردنیاز این طرح و همچنین برای اجرای آزمایشی این طرح به‌صورت استانی، پرداخت یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به هر فرد یارانه‌بگیر پیگیری شد، اما اکنون طرح کالابرگ الکترونیک در استان هرمزگان در حال اجراست. برخی از مهم‌ترین جزئیات این طرح به شرح زیر است.

انتخاب یارانه نقدی یا کالابرگ الکترونیک اختیاری است

همان طور که گفته شد، این طرح فعلاً فقط در استان هرمزگان در حال اجراست در این باره جزئیات طرح به نقل از خبرگزاری‌ها حاکی از آن است که انتخاب یارانه نقدی و کالابرگ الکترونیک اختیاری است، اما کسانی که کالابرگ را انتخاب می‌کنند، یک ماه زودتر از یارانه نقدی، اعتبار معادل یارانه را دریافت خواهند کرد و در پایان هر ماه، هر میزان از اعتبار آن‌ها که استفاده نشده باشد، مانند یارانه نقدی قابل برداشت خواهد بود. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان توضیح داده است: اکنون در حساب یارانه بگیران هرمزگان یک یارانه نقدی و یارانه اعتباری واریز شده است که اگر از یارانه اعتباری استفاده نشود تا بیستم ماه، به عنوان یارانه نقدی تبدیل می‌شود. بر این اساس، مشمولان طرح (فعلاً در استان هرمزگان) می‌توانند برای استعلام میزان اعتبار، مشاهده کالا‌های مصوب، فهرست فروشگاه‌های اجرا کننده طرح و نیز قیمت‌های برنامه کاربردی «شما» (شبکه ملی اعتبار) را نصب کنند، یا به درگاه اینترنتی shoma.sfara.ir مراجعه کنند یا از کد دستوری *۷۸۸*۲۸# استفاده کنند.

قیمت و میزان سرانه ۱۰ قلم خوراکی در طرح کالابرگ الکترونیک

این طرح شامل ۱۰ گروه کالایی (شیر، پنیر، ماست، روغن، برنج، مرغ، تخم‌مرغ، ماکارونی، قند و شکر) می‌شود. جزئیات بیشتر درباره میزان اعتبار تخصیصی به این ۱۰ قلم به شرح جدول زیر است. زمانی ثانی مدیر توسعه طرح کالابرگ الکترونیک با بیان این که اعتبار اجرای طرح کالا برگ الکترونیک در کدملی سرپرست خانوار شارژ می‌شود، بیان کرد: با استفاده از همه کارت‌های بانکی که به اسم سرپرست خانوار است می‌توان این کالا‌ها را از فروشگاه‌های طرف قرارداد خریداری کرد. زمانی‌ثانی تأکید کرد: برای مشارکت در این طرح نیازی به مراجعه به جایی یا ثبت‌نام نیست فقط اگر به فروشگاه‌های مدنظر مراجعه کند می‌تواند کالا‌های مد نظر را خرید کند. حمید فرداد از دیگر مدیران اجرایی این طرح نیز بر این که در طرح حاضر هیچ نشان تجاری خاصی مد نظر قرار نگرفته، تاکید کرد. وی همچنین اظهار کرد: فروشگاه‌ها می‌توانند برای ثبت نام در این طرح به سایت «شما» مراجعه یا با نصب اپلیکیشن به ثبت نام اقدام کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۹
تمام کشورهای دنیا درحال پیشرفت هستند اونوقت ما برگشت به گذشته تجربه نشان داده اوضاع اقتصادی بهتر نمیشه بدتر هم میشه دولت مردمی رئیسی هر روز بدتر از دیروز
خجالت هم خوب چیزیه ، هر چی مردم دارن کوتاه میان ، شما دارید بدتر رفتار میکنید. آخه بعد از 44 سال باز هم برگردیم به کوپن؟ این شد نتیجه این همه فشار و مشقت؟
دارم به این فکر میکنم که 250 گرم قند و شکر، 2 کیلو برنج، دو کیلو مرغ، یک کیلو تخم مرغ..... یعنی چی؟.؟.؟.!!!!
با تمام وجود برا خودم متاسفم.
قطارپیشرفت رییسی باسرعت در حال حرکت وپیشرفت اما در برف بین قم ومشهد گیر افتاده
بورس درست کن کالابرگ چیه
موش آزمایشگاهی هم اینقدر مورد آزمایش قرار نمیگیره
با این گندی که به زندگی مردم زدن خوشحال هم هستن و مطمئنا به خودشون پاداش میلیونی میدن
چه کیسه هایی با این کوپن پر بشه .
سهمیه بنزین کسانیکه خودرو ندارن چی شد؟؟؟؟؟؟؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر