بازدید 5165
۲

چگونه از قیمت مصوب داروها با خبر شویم؟

سازمان غذا و دارو اخیرا اعلام کرد که لیست و قیمت مصوب کلیه اقلام دارویی قابل عرضه در داروخانه‌های سراسر کشور، در سامانه اطلاعات دارویی سازمان غذا و دارو قابل جستجو و بازیابی است.
کد خبر: ۱۱۶۰۸۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۸ 23 January 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، بر اساس اعلام سازمان غذا و دارو مردم می‌توانند از طریق سامانه‌های دارویی و تجهیزات پزشکی، به قیمت مصوب و لیست اقلام دارویی دسترسی داشته باشند و لیست و قیمت اقلام دارویی در سامانه دارو قابل جستجو است.

بر همین اساس هم سازمان غذا و دارو چندی پیش در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که باتوجه به ضرورت اطلاع‌رسانی به‌هنگام فهرست و قیمت مصوب اقلام دارویی و تجهیزات و ملزومات مصرفی پزشکی و حسب دستور وزیر بهداشت و تاکید رئیس سازمان غذا و دارو، جزئیات لیست و قیمت مصوب کلیه اقلام دارویی قابل عرضه در داروخانه های سراسر کشور در قسمت جست‌وجوی دارو سامانه اطلاعات دارویی سازمان غذا و دارو به نشانی اینترنتی http://irc.fda.gov.ir/nfi قابل جست‌وجو است.

همانطور که در تصویر زیر دیده می‌شود، بعد از کلیک بر روی لینک http://irc.fda.gov.ir/nfi با یک صفحه جست‌وجو مواجه می‌شوید و می‌توانید با نوشتن نام داروی مورد نظر خود قیمت و محل عرضه دارو را ببینید.

در عین حال مردم می‌توانند از طریق قسمت اطلاعات دارویی اپلیکیشن TTAC که به صورت برخط، قابل جست‌وجو و در دسترس است، فهرست اقلام و قیمت مصوب اقلام دارویی را جست‌وجو کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
با سلام وخسته نباشید باستحضار می رساند چنانچه داروخانه ای مطابق قیمت سامانه اطلاعات دارویی کشور یعنی گران تر داد مردم چکار کنن ؟لذا پیشنهاد می شود در همان سامانه مر دم بتوانن شکایت خود را وارد نمایند که بازرسان در محل حاضر شوند وشکایت بررسی و پیگیری شود ویا اینکه به داورخانه ها ابلاغ شوند که این سامانه در محل داروخانه نصب جهت رویت مردم قرار گیرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
درداروخانه ها شماره تلفن بازرسی معاونت دارو نصب شده ولی کسی اگرشکایت کنی کسی پیگیروپاسخگو نیست.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل