بازدید 1655

واکنش محمد هاشمی به اقدام پارلمان اروپا علیه سپاه

عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اقدام پارلمان اروپا علیه سپاه پاسداران واکنش‌هایی به همراه خواهد داشت و به نوعی فضای روابط بین‌المللی تا حدود تحت تاثیر این کنش‌ها و واکنش‌ها قرار می‌گیرد اما مقصر بروز چنین رخدادهایی را باید پارلمان اروپا دانست که برای منافع عده‌ای خاص، استقلال خود را فدا می‌کند.
کد خبر: ۱۱۶۰۷۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۹ 22 January 2023

به گزارش «تابناک»، محمد هاشمی‌ در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره اقدام پارلمان اروپا در قراردادن نام سپاه پاسداران در میان گروه‌های تروریستی، اظهار کرد: همانطور که وزارت خارجه آلمان هم اخیراً اعلام کرده است، مبنای حقوقی برای قراردادن نام سپاه پاسداران درمیان گروه‌های تروریستی وجود ندارد و می‌توان گفت که این امر ضمانت اجرایی ندارد و به یک معنا غیرقانونی محسوب می‌شود. به هرحال نمی‌توان نیروی نظامی یک کشور را با چنین اقداماتی به‌عنوان یک گروه تروریستی نامگذاری کرد.

وی افزود: البته سهم منافقین و گروهک‌های ضدانقلاب و اپوزیسیون خارجی در این زمینه قابل‌چشم‌پوشی نیست. آنان تلاش‌های زیادی کردند و فعالیت‌های گسترده‌ای برای رسیدن به این نقطه انجام دادند و پارلمان اروپا هم با همراهی‌اش استقلال خود را از دست داد و به نوعی جایگاهش را از منظر بین‌المللی زیر سوال برد و البته این اقدام بدون پیامد و واکنش هم نخواهد ماند و این پیامدها هرچه که باشد مسئولیتش با پارلمان اروپاست.

عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: الان هم واکنش‌های بسیاری به این اقدام پارلمان اروپا نشان داده شده است و ممکن است از بعد رسمی هم جمهوری اسلامی با اقدامی در همین سطح با نهادهای اتحادیه اروپا مقابله به مثل کند و آن اقدام نیز واکنش‌هایی از طرف غرب به همراه داشته باشد و به نوعی فضای روابط بین‌المللی تا حدود تحت تاثیر این کنش‌ها و واکنش‌ها قرار گیرد، اما در مجموع مقصر بروز چنین رخدادهایی را باید پارلمان اروپا دانست که برای منافع عده‌ای خاص، استقلال خود را فدا می‌کند.

هاشمی‌رفسنجانی در پایان تاکید کرد: تجربه داعش در منطقه و بروز ناامنی‌ها و کشتارهایی که در کشورهای مسلمان به دلیل ظهور این گروهک تروریستی راه افتاد، با تلاش چهره‌هایی همچون شهید سلیمانی فرمانده سپاه قدس، از میان برداشته شد و منطقه به سمت بهبود وضعیت و افزایش امنیت حرکت کرد، اما در عین حال پارلمان اروپا این نیروی نظامی که به مقابله با داعش پرداخته و هزینه داده است را تروریستی می‌خواند و این امر جای تعجب دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر