بازدید 3383

رئیس جمهور برزیل فرمانده ارتش را برکنار کرد

لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس‌جمهور برزیل، روز شنبه فرمانده ارتش این کشور را به دلیل آنچه نگرانی‌ها از تهدیدات علیه دموکراسی این کشور پس از قیام ۸ ژانویه در پایتخت توسط تظاهرکنندگان راست افراطی خواند، برکنار کرد.
کد خبر: ۱۱۶۰۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰ 22 January 2023

به گزارش ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس، وب سایت رسمی نیروهای مسلح برزیل شنبه شب اعلام کرد ژنرال خولیو سزار د آرودا از فرماندهی ارتش برکنار و ژنرال توماس میگل ریبیرو پایوا که رئیس فرمانده نظامی جنوب شرقی بود، جایگزین او شده است.

در هفته‌های اخیر، پس از هجوم حامیان ژایر بولسونارو رئیس‌جمهور پیشین به ساختمان‌های دولتی و تخریب اموال عمومی، ارتش مورد انتقاد لولا قرار گرفته است. لولا چندین بار در ملأ عام گفت که قطعاً افرادی در ارتش بودند که اجازه دادند شورش رخ دهد.

آشوبگرانی که به کنگره برزیل، کاخ ریاست جمهوری و دادگاه عالی در برازیلیا هجوم بردند، به دنبال مداخله نظامی و لغو شکست بولسونارو از لولا در انتخابات ریاست جمهوری بودند.

هفته پیش، بیش از هزار نفر در شورشی که شباهت زیادی به آشوب های ۶ ژانویه ۲۰۲۱ در کنگره آمریکا داشت، به مراکز دولتی برزیل حمله کردند.

یک قاضی دادگاه عالی برزیل در اوایل این ماه مجوز اضافه کردن بولسونارو به تحقیقات خود به عنوان تحریک کننده شورش در برازیلیا را به عنوان بخشی از یک تحقیقات گسترده‌تر برای پاسخگو کردن طرف‌های مسئول صادر کرد.

قاضی الکساندر دو موراس در حکم خود، با درخواست دفتر دادستان کل موافقت و به ویدئویی اشاره کرد که بولسونارو دو روز پس از شورش در فیس بوک خود منتشر کرد. وی در این ویدئو ادعا می‌کرد که لولا به سمت ریاست جمهوری انتخاب نشده بلکه توسط دادگاه عالی و مرجع انتخاباتی برزیل برگزیده شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی