بازدید 10583
۳

شناسایی دو قلاده یوز در سمنان

سرپرست دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌وحش سازمان محیط زیست از شناسایی دو قلاده یوز در محدوده پارک ملی توران خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۰۵۳۴
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲ 21 January 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، غلامرضا ابدالی، سرپرست دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌وحش سازمان محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از شناسایی دو قلاده یوز در محدوده پارک ملی توران خبر داد.

وی افزود: این یوزها از طریق دوربین‌های رصد در محدوده پارک ملی توران در سمنان حدود ۲۰ روز پیش و در تاریخ نهم دی شناسایی شده‌اند.

سرپرست دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌وحش سازمان محیط زیست خاطر نشان کرد: جنسیت این یوزها قابل شناسایی نبوده و سن آنها نیز نامشخص است ولی جای بسی خوشحالی دارد که اخیراً تظاهر یوزها در این محدوده افزایش یافته است.

ابدالی در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است این یوزها والدین و یا خانواده توران و آذر دو توله یوزی که مدتی پیش توسط یک چوپان شناسایی و تحویل محیط زیست شدند، باشد؟ گفت: نر و ماده بودن و بلوغ یوزها چون رصد از فاصله حدوده ۳۰۰ متر بوده، دقیق نیست و ممکن است والدین توران و آذر باشند یا نباشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۳
اینجوری که فایده نداره لوکیشن دقیق بدین ملت برن از نزدیک ببینن
ببخشید پارک ملی توران مابین شاهرود و سبزوار و فکر کنم در محدوده جغرافیایی شاهرود یا میامی قرار دارد . شما نوشته اید در پارک توران سمنان ، اگر منظورتان استان سمنان است پس کلمه استان را در متن خبر اضافه نمایید . در غیر اینصورت بفرمایید پارک توران شاهرود یا میامی که خواننده علاقمند پی به محل دقیق مشاهده این پلنگ ها ببرد .
تمام اون منطقه جزو استان بزرگ سمنان محسوب میشه ،و اهالی منطقه کاملا به این امر واقفند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها