بازدید 3695
۱

عربستان بالاترین نرخ تورم را در ۱۸ ماه گذشته ثبت کرد

داده‌های سازمان کل آمار عربستان، اموز (یکشنبه) بیانگر آن است که شاخص قیمت مصرف کننده (تورم) در دسامبر/آذر گذشته به میزان ۳.۳ درصد به صورت سالانه افزایش یافت و بالاترین سطح تورم را از ژوئن/خرداد ۲۰۲۱ به ثبت رساند.
کد خبر: ۱۱۵۹۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷ 15 January 2023

 

به گزارش تابناک به نقل از الخلیج آن لاین، این سازمان در گزارشی اعلام کرد: «تورم ماهانه ۰.۳% افزایش یافته است و علت افزایش قیمت مسکن، آب، برق، گاز و سایر سوخت‌ها به میزان ۵.۹ درصد و قیمت مواد غذایی و نوشیدنی‌ها به میزان ۴.۲ درصد را به آن نسبت داد.»

تورم در نوامبر /آبان گذشته ۲.۹% ثبت شده بود، با توجه به این که «محمد الجدعان»، وزیر دارایی عربستان سعودی پیشتر اظهار کرده بود که میانگین تورم درسال ۲۰۲۲ بین ۲.۱ و ۲.۳% در نوسان است.

پیش بینی تحلیلگران حاکی از آن است که تورم در نتیجه عوامل خارجی در دوره آتی به بیش از حد انتظار افزایش خواهد یافت. عربستان همچنان پایین‌ترین نرخ تورم را در میان کشور‌های گروه ۲۰ دارد، به طوریکه نرخ تورم در آرژانتین از ۹۸ درصد گذشته و ترکیه با نرخ ۶۴ درصد در ماه گذشته بالاترین نرخ تورم را در میان کشور‌های این گروه ثبت کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۱
تورم ما هم چیزی نیست. ما داریم اون رو بزرگ جلوه میدیم. فقط باید مثل مهران مدیری تو سریال هیولا لبهامونو غنچه کنیم بگیم "پنجاه درصد"...
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها