توضیحات مرکز پژوهش‌ها درباره یک نامه و حواشی آن

مرکز پژوهش های مجلس در پی انتشار یک نامه و حواشی آن توضیحاتی را بیان کرد.
کد خبر: ۱۱۵۹۵۶۵
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲ 15 January 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی،‌ در پی انتشار نامه‌ای از سوی دکتر محسن رنانی، در رسانه‌ها و فضای مجازی، خطاب به مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص برنامه هفتم توسعه و واکنش یکی از کانال‌های فضای مجازی به این نامه، مطالب ذیل جهت تنویر افکار عمومی اعلام می‌شود؛

۱- نخست آنکه دفتر مطالعات اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس بعد از تهیه پیش نویس برنامه هفتم توسعه برای اخذ نظرات اساتید دانشگاه‌ها و صاحب‌نظران اقتصادی، متن پیش‌نویس را به صدها استاد ارسال نمود تا نظرات اصلاحی و تکمیلی آنها را بر روی پیش‌نویس تهیه شده اخذ نماید. یکی از این اساتید هم جناب آقای دکتر رنانی بودند که در سال‌های گذشته قائم‌مقام مرکز پژوهش‌ها بوده‌اند. ایشان علاقه چندانی برای اظهارنظر روی متن ارسالی نداشتند و دیدگاه‌های کلی خود را نسبت به وضعیت کشور تحریر و به مرکز فرستاده و آن را رسانه‌ای کرده‌اند.

۲- دوم آنکه تهیه و تدوین برنامه پنج ساله توسعه، یک برنامه ملی است که جهت‌گیری تمامی بخش‌های کشور را در ۵ سال آینده تعیین می‌کند و طراحی و اجرای آن نیازمند شکل‌گیری عزم ملی و مشارکت همگانی، به ویژه مشارکت دانشگاه‌ها و جامعه علمی و اندیشکده‌ای کشور دارد. در همین راستا مرکز پژوهش‌ها به منظور استفاده از این ظرفیت با انتشار عمومی پیش نویس برنامه هفتم توسعه تهیه شده در این مرکز، به اخذ نظرات و پیشنهادات جامعه نخبگانی و دانشگاهی پرداخته که همانگونه که بیان شد این موضوع امری لازم و ضروری برای برنامه‌ریزی‌های ملی است.

۳- سوم آنکه مرکز پژوهش‌های مجلس در تهیه گزارش‌های کارشناسی خود همواره مستمع نظر کارشناسی صاحبنظران و اساتید دانشگاهی بوده و در پایان جمع بندی لازم در خصوص موضوعات را ارائه می‌کند. کما اینکه در امتداد مطالب مذکور در تهیه پیش نویس برنامه هفتم توسعه نیز همین رویکرد در پیش گرفته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر