بازدید 2040
۱

اعلام آمادگی گوترش برای کمک به پایان جنگ اوکراین

معاون دبیرکل سازمان ملل متحد از آمادگی آنتونیو گوترش برای کمک به پایان نزاع در اوکراین خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۹۳۱۰
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۲ 14 January 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از روسیا الیوم، روزماری دی کارلو معاون آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد از آمادگی وی برای میانجیگری بین مسکو و کی یف جهت پایان دادن به نزاع بین دو طرف خبر داد.

بر اساس این گزارش، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد روز جمعه در نشست شورای امنیت گفت: هیچ گونه قرائنی مبنی بر توقف نبرد در اوکراین موجود نیست.

وی افزود: در حال حاضر منطق نظامی حاکم است و مجال برای گفتگو اگر وجود داشته باشد بسیار کم است. اما تمام جنگ‌ها پایان می‌یابند و این جنگ نیز خاتمه خواهد یافت.

دی کارلو ادامه داد: اوکراین و روسیه و جهان نمی‌توانند اجازه دهند این جنگ ادامه پیدا کند. دبیرکل برای کمک به پایان دادن به این نزاع توجیه ناپذیر و بی معنا بر اساس منشور سازمان ملل متحد و قوانین بین المللی آمادگی دارد.

لازم به ذکر است که ارتش روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد؛ مقامات ارشد دولت روسیه می‌گویند این عملیات در پاسخ به درخواست سران جمهوری‌های خودمختار دونتسک و لوهانسک برای حفاظت از آنها در برابر نیروهای اوکراینی آغاز شده است. به نوشته اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته است که هدف از این عملیات «حمایت از مردمی است که بیش از هشت سال تحت نسل‌کشی و آزار و اذیت رژیم کی‌یف قرار داشتند».

آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تاکنون تحریم‌های زیادی علیه روسیه اعمال کرده‌اند. از سوی دیگر «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه نیز گفته است هر گونه محموله و کاروانِ حامل تسلیحات نظامی برای اوکراین، هدفی مشروع برای نیروهای روسیه است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
گوترش یک بازیگری بیش نیست سازمان ملل در خاک امریکا و به ساز امریکاست و گوترش نمی تواند بدون اجازه امریکا قدمی بردارد چنانچه در حمله امریکا به عراق و افغانستان دیدیم که هیچ غلطی نتوانست بکند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر