بازدید 3417
۱

واکنش حماس به برگزاری نشست سازش در ابوظبی

جنبش حماس به برگزاری نشستی میان سازشکاران عرب و رژیم صهیونیستی با حضور آمریکا در ابوظبی امارات واکنش نشان داد.
کد خبر: ۱۱۵۸۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۸ 10 January 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از فلسطین الیوم، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به برگزاری نشست سازش موسوم به نشست عادی سازی نقب در ابوظبی واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، حازم قاسم سخنگوی جنبش حماس گفت: تداوم برگزاری نشست‌های مقدماتی نشست موسوم به عادی سازی نقب که تازه‌ترین آن با حضور رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای منطقه در امارات برگزار شد، پافشاری بر اشتباه عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر است.

سخنگوی حماس همچنین افزود که برگزاری این نشست تحت کابینه فاشیستی و نژادپرست رژیم اشغالگر، این رژیم را به تشدید تجاوزات به مردم فلسطین و مقدسات و اسرای فلسطینی تشویق می‌کند.

نشست موسوم به نشست نقب روز دوشنبه با حضور مقاماتی از امارات، بحرین، مصر، مغرب، ایالات متحده و رژیم صهیونیستی روز دوشنبه در ابوظبی آغاز گردید.

این در حالی است که یک نویسنده صهیونیست پیش از این درباره نتایج مورد انتظار عادی سازی برخی رژیم‌های عربی با تل آویو و تلاش‌های اخیر برای ادغام در منطقه عربی بدون حل موضوع فلسطین ابراز بدبینی کرده بود.

«آوی شیلون» در مقاله‌ای در روزنامه صهیونیستی‌ها آرتص نوشت: اسرائیل می‌تواند به یک جامعه فئودال تقسیم شده به بخش‌های مختلف تبدیل شود. روند دنبال کردن فرهنگ سیاسی عرب از جمله تمرکز ثروت در دست افراد معین و تهدید به سرکوب آزادی‌ها می‌تواند تفسیر بیشتری از توافقات ابراهیم (سازش) ارائه دهد چرا که ما در نهایت روز به روز بیشتر به هم شباهت پیدا می‌کنیم.

این نویسنده صهیونیست همچنین نسبت به خطرناک بودن ادغام اسرائیل در منطقه بدون حل موضوع فلسطین که نتایج معکوسی در پی خواهد داشت، هشدار داد و افزود: ما به حاکمان عرب فناوری جاسوسی و سانسور می‌دهیم و آنها فرهنگ سیاسی آسیب پذیر در اختیار ما قرار می‌دهند و در حقیقت این مجازات حقیقی ما به دلیل تداوم اشغالگری است.

لازم به ذکر است که مقاماتی از بحرین، امارات متحده عربی، رژیم صهیونیستی و آمریکا طی مراسمی در کاخ سفید در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا، توافقنامه سازش موسوم به «توافقنامه صلح آبراهام» را امضا کردند. هدف از امضای این توافقنامه، عادی سازی روابط دوجانبه میان ابوظبی- تل آویو است.

در این مراسم، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به همراه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و وزرای خارجه امارات متحده عربی و بحرین- «عبدالله بن زائد آل نهیان» و «عبداللطیف بن راشد الزیانی» - شرکت داشتند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
نمیشود تا ابد با دنیا قهر کرد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی