بازدید 7124

آنکارا اهداف مذاکرات با دمشق را اعلام کرد

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه اهداف کشورش برای مذاکرات با مسئولان سوری را اعلام کرد.
کد خبر: ۱۱۵۸۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۹ 08 January 2023

به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری آناتولی، ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در واکنش به دیدار وزرای دفاع روسیه، ترکیه و سوریه در مسکو و دیدار رهبران سازمان اطلاعات سه کشور گفت: این دیدار اولین ارتباط ترکیه با نظام سوریه بعد از ۱۱ سال بود. این نشست در یک فضای مثبت برگزار شد. اقدامات مهمی که اتخاذ خواهد شد، چگونگی ادامه این روند را مشخص خواهد کرد.

وی گفت: دستورکارهای اصلی ترکیه درباره مذاکرات با دمشق تضمین امنیت مرزها، اتخاذ اقدامات جدی علیه حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) و یگان‌های مدافع خلق کرد سوریه، بازگشت آوارگان سوری به کشورشان و ارائه تضمین‌های لازم درباره آن‌ها و ادامه فعالیت‌های کمیته قانون اساسی در چارچوب روند آستانه است.

کالین گفت: هدف از مذاکرات با دمشق پیشرفت در این مسائل است. ترکیه به خاطر منافع خود و امنیت ملت سوریه و منافع و حقوق آن‌ها تلاش می‌کند. ما امیدواریم روند کنونی میان ترکیه، روسیه و سوریه نتایج خوبی در زمینه مبارزه با تروریسم، امنیت مرزها، بازگشت آوارگان و پیشرفت در روند سیاسی و فعالیت کمیته قانون اساسی داشته باشد.

وی درباره آمادگی سوریه برای اتخاذ اقدامات بعد از نشست مسکو گفت: پیام‌ها و نشانه‌های مثبتی در این نشست وجود داشت که باید به تعهدات و تصمیمات تبدیل شود. هنوز موعد دومین دیدار مشخص نشده است. دیدارهایی برای تکمیل نشست نخست برگزار خواهد شد. وزرای خارجه نشستی را برگزار خواهند کرد که هنوز موعد آن مشخص نشده است. توپ اکنون در زمین سوریه بوده و ترکیه دست خود را دراز کرده است و امیدوار است که جواب بگیرد.

رئیس جمهور ترکیه پنجشنبه اعلام کرد که وزرای خارجه ترکیه و سوریه نشستی برگزار خواهند کرد و بعد از آن برگزاری نشستی میان وی و رئیس جمهور سوریه بررسی خواهد شد.

منبع: ایسنا
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار