بازدید 3951

اعلام آمادگی برزیل بر توسعه همه جانبه روابط با ایران

کنث فلیکس نوبرگا معاون وزیر خارجه برزیل در دیدار با حسینی در سفارت جمهوری اسلامی ایران در برازیلیا، بر آمادگی برزیل برای توسعه همه جانبه مناسبات سیاسی و تجاری تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۵۸۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳ 05 January 2023

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، در سفر چند روز قبل معاون پارلمانی رییس‌جمهور به برزیل برای شرکت در مراسم تحلیف لولا داسیلوا، رایزنی‌های مختلفی با مقامات برزیل و سران کشور‌های حاضر در این مراسم انجام شد.

 در این سفر سید محمد حسینی با مقامات کشور‌های آلمان، السالوادور، کوبا، بولیوی، کلمبیا، ترکیه، عربستان، سنت وینسنت، پاراگوئه، سورینام، فلسطین و شیلی دیدار کرد و در صحن عمومی کنگره و کاخ ریاست جمهوری برزیل حضور یافت.

کنث فلیکس نوبرگا معاون وزیر خارجه برزیل در دیدار با حسینی در سفارت جمهوری اسلامی ایران در برازیلیا، بر آمادگی برزیل برای توسعه همه جانبه مناسبات سیاسی و تجاری تاکید کرد.

حسینی نیز در این دیدار اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران ارتباطات گسترده‌ای با کشور‌های حوزه آمریکای جنوبی دارد و با انتخاب آقای لولا دسیلوا، برزیل می‌تواند محور ارتباطات ایران با آمریکای جنوبی در راستای تامین منافع مشترک دو ملت و ملت‌های منطقه شود.

معاون رییس جمهور تاکید کرد: این سفر فرصت مناسبی است تا راه‌های تحکیم و توسعه جدی روابط دو کشور شناسایی و برای فعال شدن ظرفیت‌های موجود برنامه ریزی شود

حسینی خاطرنشان کرد: هم اکنون محصولات کشاورزی برزیل به ایران وارد و متقابلاً اوره و محصولات پتروشیمی ایران به برزیل صادر می‌شود، اما با توجه به ظرفیت‌های زیادی که در دو کشور وجود دارد باید به سطح کنونی تبادلات تجاری و اقتصادی، تنوع داد و دایره آن را گسترده کرد.

معاون رییس جمهوری اسلامی ایران گفت: کمیسیون اقتصادی مشترک باید در دوره سیاسی جدید و در راستای اراده روسای جمهور دو کشور فعال شود و سطح تعامل و ارتباط هیات‌های دوستی پارلمانی افزایش یابد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به سفر لولا دسیلوا در دوره گذشته ریاست جمهوری به ایران گفت: با توجه به سابقه خوب دو کشور در گذشته، باید به سرعت سطح و حجم روابط فیمابین بیش از پیش توسعه یابد و روابط تجاری به صورت هدفمند افزایش پیدا کند.

وی همچنین ارتقای تعاملات فرهنگی تهران_ برزیلیا را حایز اهمیت دانست و اظهارداشت: تقویت تعاملات علمی و فرهنگی و آشنایی و ارتباطات فرهنگی دو ملت می‌تواند در توسعه و تعمیق روابط اقتصادی و سیاسی نیز موثر باشد و تهران در این راستا از تبادل گروه‌های فرهنگی و هنری استقبال می‌کند.

وی با اشاره به اشتیاق و علاقه ملت‌های آزاده جهان به شهید سلیمانی اظهار داشت: شهید سلیمانی به نماد ظلم ستیزی و دفاع از امنیت مردم مناطق مختلف جهان در مقابل دخالت سلطه گران و زیاده خواهان تبدیل شده است و سلطه جویان با شهادت این سردار سرافراز در حقیقت دشمنی خود را با بشریت نمایان کردند.

کنث فلیکس نوبرگا معاون وزیر خارجه برزیل نیز در این دیدار تاکید کرد: حضور هیات ایرانی در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید برای ما نمادین و ارزشمند است، اگرچه در چهار سال گذشته با محدودیت‌هایی در توسعه روابط مواجه بودیم، اما امروز با انتخاب لولا داسیلوا مصمم هستیم روابط گذشته خود را تقویت و تجدید کنیم و قطعاً در دوره جدید توسعه روابط آسان‌تر و سریع‌تر پیش خواهد رفت.

معاون وزیر خارجه برزیل افزود: در سال جاری ۱۲۰ سالگی روابط تاریخی دو کشور را جشن خواهیم گرفت و در این راستا تقویت کمیسیون اقتصادی مشترک را برای تجدید و تحکیم روابط دوجانبه با جدیت پیگیری خواهیم کرد.

در حاشیه این دیدار حسین قریبی سفیر ایران در برزیل از توسعه دیدار‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در ماه‌های آتی از جمله اعزام یک گروه تئاتر برزیلی به جشنواره بین المللی تئاتر فجر، اعزام تیم نوجوانان فوتبال برزیلی به آبادان و تبادل هیات اقتصادی دو کشور خبر داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل