بازدید 2543

مقاومت با وجود حاج قاسم عمق پیدا کرد

«اختری» گفت: مقاومت با وجود حاج قاسم عمق پیدا کرد و مقاومت فلسطین، یمن و کرانه باختری در برابر اسرائیل و دیگر دشمنان، نمونه‌هایی از مقاومت جهانی سردار سلیمانی است.
کد خبر: ۱۱۵۷۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵ 04 January 2023

به گزارش «تابناک»، آیت‌الله «محمد حسن اختری» دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) در مراسم روز جهانی مقاومت و مراسم بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی که در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان سمنان برگزار شد، اظهار داشت: عناوین و ویژگی‌های بی شماری در زندگی سردار سلیمانی وجود دارد که همه آن‌ها قابل توجه است و نقش این انسان بزرگ در مسائل مختلف اجتماعی و نظامی قابل عبرت برای همگان است.

وی گفت: ضرورت تبیین رشادت‌ها و دلاور مردی‌های چهره‌هایی بزرگی همچون شهید شاطری و سردار سلیمانی و لزوم بهره مندی و الگو گیری نسل جوان از مشخصه‌های بارز این افراد هماننداخلاص، ایمان به خدا، جهاد، مقاومت و ایستادگی در برابر زورگویان، نتیجه مقاومت است که خداوند متعال در قرآن کریم بازگو کرده است.

آیت‌الله اختری با یاد کردن از امام خمینی (ره) به عنوان شخصیتی که توانست با ایستادگی در برابر دو بلوک شرق و غرب تمام معادلات دشمنان را بر هم بریزد، عنوان کرد: اگر امروز دشمن می‌تواند با جریان سازی دروغ و تبلیغات ناروا افرادی را فریب دهد نتیجه آن است که ما نتوانسته ایم شخصیت‌های جهانی خود را بشناسیم و زندگی آن‌ها را سر لوحه کار خود قرار دهیم.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به رشادت‌های حاج قاسم در جبهه مقاومت، گفت: سیاست ایشان در جنگ، حضور در صحنه و مقابله با دشمن بود که این نوع مدیریت نظامی از نوع مدیریت امیر المومنین (ع) و خاتم پیامبران (ص) و یک مدیریت الهی است که با حضور در میدان به همه کمبودها و مشکلات توجه دارد.

وی با تاکید بر ضرورت الگو گیری مسئولان فعلی نظام از نوع مدیریت سردار سلیمانی و جاری شدن این نوع مدیریت در تمامی نهادهای دولتی، آموزش و پرورش، دانشگاهها، اداره ها، کارخانجات و... افزود: امروز اگر مسئولان، مردم را در کنار خود ببینند دشمن تمی تواند از مسائل مختلف سو استفاده کند و این نوع مدیریت باید درس آموز باشد.

آیت‌الله اختری با اشاره به اصل مقاومت به عنوان یکی از ویژگی‌های سردار سلیمانی و یک اصل ذاتی که خداوند آن را برای هویت و وجود هر موجودی، آفریده است، گفت: دفاع در برابر فرد مخالف و ناملایمت‌ها در شریعت الهی قرار دارد و همانطور که یک سلول بر حسب غریزه دفاعی در برابر سلول معارض قرار می‌گیرد، انسان‌ها نیز باید در برابر دشمنان قدرت تهاجم داشته باشند و از خود دفاع کنند.

وی ایستادگی حاج قاسم در برابر داعش را نمونه‌ای از مقاومت و یکی از کارهای برجسته ایشان برشمرد و افزود: مقاومت با وجود حاج قاسم عمق پیدا کرد و مقاومت فلسطین، یمن و کرانه باختری در برابر اسرائیل و دیگر دشمنان، نمونه‌هایی از مقاومت جهانی سردار سلیمانی است که توانست این توسعه مقاومت را با آموزش به دیگران، بیاموزد.

این مسئول با تاکید بر لزوم بهره مندی از مقاومت جهانی سردار سلیمانی، این خصلت ایشان را ناشی از ادای تکلیف و برخاسته از ایمان به خداوند متعال بر اساس جهان بینی توحیدی برشمرد و افزود: اگر امروز عده‌ای از افراد و مسئولان در مواجهه با یک جریان، صحنه را ترک می‌کنند ناشی از ضعف ولایتمداری است.

آیت الله اختری با بیان اینکه حاج قاسم مقلدی بود که در سیاست و در فرماندهی هم اجتهاد نمی‌کرد، بیان داشت: ایشان مقلد خاص رهبر معظم انقلاب اسلامی بود و هر جا که احساس می‌کرد حضرت آقا چیزی را می‌خواهد منتظر دستور نمی‌ماند و اینگونه ولایتمداری به معنای خارج نشدن از حیطه ولایت است و اگر امروز ما می‌بینیم که فرزندان ما در این مسیر به خوبی حرکت نمی‌کنند بخاطر آن است که ما نتوانسته ایم ولایتمداری و پای بندی را به خوبی برایشان معنا کنیم و باید بدانیم که اسلام ما تا قیام حضرت مهدی (عج) به مقاومت نیاز دارد و با وجود افرادی، چون سردار سلیمانی هیچ توطئه‌ای نمی‌تواند بر انقلاب پیروز شود

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل