بازدید 5002

تورم در آلمان به بالاترین سطح در ۷۰ سال گذشته رسید

تورم سالانه در آلمان، کشوری که به‌عنوان قطب و موتور اقتصادی منطقه پولی یورو در اروپا شناخته می‌شود، به بالاترین سطح خود در ۷۰ سال گذشته رسید.
کد خبر: ۱۱۵۷۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴ 04 January 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، شبکه خبری فاکس نیوز با پرداختن به این خبر گزارش داد: بنابر داده‌های «دفتر آمار فدرال آلمان» به دنبال حمله روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ (۵ اسفند ۱۴۰۰) بهای مواد غذایی و انرژی بطور چشم گیری افزایش یافت و تورم (میانگین) سالانه در آلمان را به ۷.۹ درصد رساند.

این گزارش می افزاید: تورم سالانه در آلمان تنها در سال ۱۹۵۱ میلادی به ۷.۶ درصد رسیده بود، این در حالی است که تورم سالانه آلمان در سال ۲۰۲۱میلادی ۳.۱ درصد گزارش شد؛ بالاترین نرخ تورم در آلمان در ماه اکتبر (مهر/آبان) ۲۰۲۲ ثبت شد که به ۱۰.۴ درصد رسید و پس از آن در ماه نوامبر (آبان/ آذر) به ۱۰ درصد کاهش یافت.

بنابراین گزارش، داده های دفتر آمار فدرال آلمان که روز گذشته (سه شنبه) انتشار یافت، نشان می دهد که نرخ تورم در آلمان در ماه دسامبر (آذر/ دی) سال گذشته میلادی و به دنبال تصمیم دولت فدرال برای پرداخت صورت حساب انرژی خانوارها ، به ۸.۶درصد کاهش یافت.

تارنمای این شبکه خبری آمریکایی درادامه نوشت: بنابر اعلام دفتر آمار فدرال آلمان، تنها در ماه دسامبر ۲۰۲۲ بهای انرژی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن ۲۴.۴ درصد و بهای مواد غذایی نیز ۲۰.۷درصد افزایش داشت.

این گزارش حاکی است نرخ بیکاری در آلمان در آخرین ماه از سال ۲۰۲۲ میلادی نسبت به مدت سال گذشته ۵.۴ درصد افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، کشورهای اروپایی هم اکنون با چالش‌های متعدد اقتصادی و بحران انرژی ناشی از تحریم هایی که بر علیه روسیه اعمال کردند دست به گریبان هستند. غرب از جمله کشورهای اروپایی با تحریک مسکو به علت نادیده گرفتن نگرانی های امنیتی کرملین، زمینه حمله روسیه به اوکراین را در پنجم اسفند ۱۴۰۰ فراهم کردند و تاکنون نیز این کشورها به سرکردگی آمریکا حاضر به پایان بخشیدن به آتش جنگ از طریق راه حل های سیاسی نبوده و طی این مدت با صرف هزینه های هنگفت به حمایت های نظامی از کی یف مبادرت ورزیده و آتش این جنگ را همچنان در شرق اروپا روشن نگاه داشته اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل