بازدید 7936
۸
از آغاز امسال تا دهم دی ماه

جزئیات صادرات غیرنفتی ۴۳ میلیارد دلاری/ عمده واردات ایران از امارات/ چین مهم‌ترین مقصد صادراتی ایران است

جدیدترین گزارش گمرک نشان می‌دهد تجارت خارجی کشور از آغاز امسال تا دهم ماه جاری به بیش از ۸۸ میلیارد دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد رشد را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۵۷۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰ 03 January 2023

به گزارش تابناک اقتصادی؛ گمرک از جدیدترین آمار صادرات و واردات کشور خبر داد و اعلام کرد: ارزش صادرات غیرنفتی کشور از آغاز امسال تا دهم دی ماه به ۹۷ میلیون و ۸۴۳ هزار تن به ارزش ۴۳ میلیارد و ۸۸ میلیون دلار رسید که از نظر وزنی ۲ درصد و از نظر ارزشی ۱۹ درصد رشد را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

همچنین از آغاز فروردین تا دهم دی ماه امسال ۲۸ میلیون و ۱۸۰ هزار تن به ارزش ۴۴ میلیارد و ۳۳۷ میلیون دلار انواع کالا وارد کشور شده که به لحاظ ارزش ۱۴.۷ درصد از نظر وزنی ۱۰ درصد نیز رشد داشته است.

اقلام عمده صادراتی ایران در این مدت به ترتیب گاز طبیعی مایع شده به ارزش ۶ میلیارد و ۷۸۳ میلیون دلار و سهم ارزشی ۱۵ و ۷۴ صدم درصد، پروپان مایع شده به ارزش سه میلیارد و ۱۱۰ میلیون دلار و سهم ارزشی ۲۲.۷ درصد، متانول به ارزش یک میلیارد و ۸۷۱ میلیون دلار و سهم ارزشی ۴.۳ درصد، بوتان مایع شده به ارزش یک میلیارد و ۸۲۷ میلیون دلار و سهم ارزشی ۴.۲ درصد و پلی اتیلن گرید فیلم به ارزش یک میلیارد و ۳۶۳ میلیون دلار و سهم ارزشی ۳.۱ درصد بوده است.

بر اساس آمار گمرک ایران در این مدت ۴۶.۶ درصد از ارزش کل صادرات ایران مربوط به پتروشیمی‌ها، ۱۶ درصد مربوط به میعانات گازی و ۵۳.۲ درصد مربوط به سایر کالاها بوده است.

اقلام عمده وارداتی در این مدت، شامل ذرت دامی به ارزش ۲ میلیارد و ۶۱۳ میلیون دلار و سهم ارزشی ۵.۸ درصد، برنج به ارزش یک میلیارد و ۷۲۲ میلیون دلار و سهم ارزشی۳.۸ درصد، دانه سویا به ارزش یک میلیارد و ۵۱۹ میلیون دلار و سهم ارزشی ۳.۴ درصد، گندم معمولی به ارزش یک میلیارد و ۴۵۴ میلیون دلار و سهم ارزشی ۳.۲ درصد، گوشی تلفن همراه به ارزش یک میلیارد و ۲۶۶ میلیون دلار و سهم ارزشی ۲.۸ درصد و روغن دانه آفتابگردان به ارزش ۹۴۵ میلیون دلار و سهم ارزشی ۲.۱ درصد بوده است.

در این مدت، مهم‌ترین مقاصد صادراتی ایران به ترتیب پنج کشور چین با ۱۱ میلیارد و ۸۵۵ میلیون دلار و سهم ارزشی ۲۷.۵ درصد، عراق با هشت میلیارد و ۶۳۱ میلیون دلار و سهم ارزشی ۲۰.۳ درصد، ترکیه با ۶ میلیارد و ۴۱۹ میلیون دلار و سهم ارزشی ۱۴.۹ درصد، امارات متحده عربی با چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار و سهم ارزشی ۱۰.۶ درصد و هند با یک میلیارد و ۴۷۴ میلیون دلار و سهم ارزشی ۳.۴ درصد بوده‌اند.

بنابراین، پنج کشور عمده مبدأ واردات نیز از آغاز فروردین ماه تا دهم دی ماه امسال به ترتیب شامل امارات متحده عربی با ۱۳ میلیارد و ۶۴۹ میلیون دلار و سهم ارزشی ۳۰.۷ درصد، چین با ۱۱ میلیارد و ۵۲۱ میلیون دلار و سهم ارزشی ۲۵.۹ درصد، ترکیه با چهار میلیارد و ۶۳۵ میلیون دلار و سهم ارزشی ۱۰.۴ درصد، هند با ۲ میلیارد و ۲۴۹ میلیون دلار و سهم ارزشی ۵.۷ درصد و آلمان با یک میلیارد و ۳۹۹ میلیون دلار و سهم ارزشی ۳.۱ درصد انجام شده است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۸
عجب! پس این پولها کجاست که دلار بالای ۴۰ تومانه!
چون الان روسیه به درهم هجوم آورده و باعث بالا رفتن درهم شده است و متاثر آن ارز در کشور گران شده است بهتر است دولت بیشتر به عمان و مسقط یا دوحه قطر به عنوان پایلوت واردات نگاه کند
این صادرات و واردات و آمار و اینا من نمی‌فهمم چه قدر از فروش نفت رو قراره به جیب من واریز کنید؟ پولی که تو جیب من نره هزار تا آمار هم بدی فایده نداره
بیش از نصف صادرات غیر نفتی (اگر بتوان میعانات را غیر نفتی دانست) همچنان از منابع زیر زمینی است گرچه فرآوری هم روش انجام شده اما ممکن است اگر ماده اولیه را آزاد خریداری میکردیم به این قیمت نمی‌توانستیم فروش داشته باشیم. و این یعنی صادرات ما تعطیل است.
حتی با وجود کارگر به قیمت برده
با وجود انرژی ارزان
تبریک به همه مسولین توانمند
ناسالم ترین و شکننده ترین نوع تجارت یک کشور این است

که اکثر صادرات اش به یک کشور مخصوصا همچون چین کمونیست باشد

که مثل آب خوردن سوء استفاده میکند و با گرفتن تخفیف

های فوقالعاده ، بدهی خودش را هم با تهاتر کالا های بنجل و

آشغال های خودش را گرانتر و با تاخیر جبران میکند و بس
ر اساس آمار گمرک ایران در این مدت ۴۶.۶ درصد از ارزش کل صادرات ایران مربوط به پتروشیمی‌ها، ۱۶ درصد مربوط به میعانات گازی و ۵۳.۲ درصد مربوط به سایر کالاها بوده است.

46.6 +16 + 53.2 = 115.8 در صد
سلام اگر این خبر صحت دارد واین همه دلار وارد کشورشده است چرا دولت بی ررویه همه کالاها را مشمول آزاد سازی قیمت ها از صد درصد تا پانصددرصد کرده است؟ دروغ چیزخوبی نیست مردم متوجه می شوند میادین تره بار وفروشگاه ها شهادت می دهند که دولت صادق نیست وکمر مردم را بی ارزشی پول ملی شکسته است .
با مسئولینی که ادعایشان گوش فلک را کر کرده، اینها آمار صادرات ماست!!! فقط ارزش نفتی که عراق در سال صادر می کند بیش از کل صادرات ماست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار