پیش بینی بورس فردا ۱۳ دی ۱۴۰۱

معاملات روز دوشنبه بازار سهام برخلاف دو روز ابتدایی هفته مثبت پایان یافت و شاخص کل بورس ۲۸ هزار و ۹۰۰ واحد رشد کرد. بورس فردا چگونه خواهد بود؟
کد خبر: ۱۱۵۷۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۹ 02 January 2023

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، در جریان معاملات امروز، شاخص بورس تهران ۲۸ هزار و ۹۰۰ واحد رشد کرد و کار خود را با یک افزایش ۱.۸۵ درصدی به پایان رساند و بار دیگر در یک قدمی مرز ۱.۶ میلیون واحدی ایستاد. شاخص هم‌وزن نیز روندی مشابه شاخص کل را تجربه کرد و توانست بازدهی مثبت ۱.۸۹ درصدی را به ثبت برساند

در معاملات دوشنبه گروه خودرویی با ارزش معاملاتی یک هزار و ۲۳۸ میلیارد تومانی همچنان در صدر برترین گروه‌های بازار سرمایه از نظر ارزش معاملاتی است و نماد خودرو با رشد بیش از ۱۷ درصدی از ابتدای دی ماه کار امروز خود را با صف خرید ۳۷۶ میلیون برگ سهمی به پایان برد تا در کنار فروش خوب ماهانه این نماد در بورس کالا شاهد استقبال خوب خریداران از این نماد در تابلوی معاملاتی باشیم.

خبر خوش برای بازار سرمایه

بورس تهران این روزها امید جدیدی در خود می‌بیند و آن تصویب قانون مالیات بر عایدی سرمایه است که طبق گفته‌ها، تاکنون ۵ بند آن مورد تصویب قرار گرفته و تا انتهای هفته به صورت کامل در مجلس تصویب خواهد شد. این موضوع به دلیل کاهش جذابیت و فرصت‌های سوداگری در بازارهای مختلف، می‌تواند سرمایه‌ها را به سمت بورس تهران هدایت کند زیرا سهام از این موضوع خارج است و مالیاتی به جز میزانی که اکنون وجود دارد، از خرید و فروش آن اخذ نخواهد شد. با احتمال وضع عوارض عایدی سرمایه احتمال ورود نقدینگی‌های جدید به بازار سرمایه و خرید سهام احتمال روند بازار سرمایه تا پایان سال صعودی باشد، بر اساس نظر بسیاری از کارشناسان بازار بورس توان حرکت تا بالای محدوده دو میلیون واحد را حتی تا پایان سال جاری خواهد داشت.

مقاومت مهم شاخص بورس شکسته می‌شود؟

شاخص کل بورس در هفته گذشته با عملکرد کم‌نظیری که از خود به نمایش گذاشته بود، توانست پس از گذشته ۲.۵ سال، مقاومت ۱.۶ میلیون واحدی را پشت سر بگذارد و به بالای آن صعود کند اما اتفاقات دو روز اخیر، اجازه تثبیت در این کانال را به بورس تهران نداد تا بار دیگر شاهد برگشت به زیر این مرز سخت باشیم. نگاهی به وضعیت تکنیکالی شاخص بورس نشان می‌دهد که این نماگر در حال حاضر در محدوده حساسی قرار دارد و باید دید که در روزهای آتی چه چیزی در انتظار سهام خواهد بود. اگر محدوده ۱.۵۸ میلیون واحدی به سمت پایین شکسته شود، می‌توان انتظار کاهشی تا حوالی ۱.۵۳ میلیون واحدی داشت اما در صورت تداوم روند صعودی، اگر بار دیگر تقاضا بتواند بر عرضه‌های غلبه کند و شاخص بورس کانال ۱.۶ میلیون واحدی را پس بگیرد و از مقاومت ۱.۶۱ میلیون واحدی عبورس کند، می‌توان به لمس ۱.۷ میلیون واحد نیز امیدوار بود/فردای اقتصاد

فردا کدام گروه لیدر بازار خواهد بود؟

در بورس امروز گروه خودرویی بسیاری پرتقاضا بود و صف خرید نمادهای خبهمن، خودرو، خساپا و سایر گروه‌ها نیز باقی ماند، بر همین اساس پیش بینی لیدری این گروه را برای بازار سرمایه در طی روزهای آینده خواهیم داشت.

پیش بینی بورس فردا

به طور کلی پیش‌بینی می‌شود که بورس فردا به مسیر صعودی خود ادامه دهد اما به دلیل مقاومت‌های پیش رو که در بالاتر ذکر شد، احتمالا شاهد عرضه‌های بیشتری نسبت به روز جاری باشیم تا یک بازار متعادل و مثبت را مشاهده کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی